Veckans Budskap V 33
Här kommer som vanligt tre kort inför veckan. jag har blandat, kuperat 3 ggr, samt tagit 2 kort..Och det blev dessa:
Vända sig inåt: Vatten- Känslor
Att betrakta sitt sinne är en konst, men ingen omöjlighet. Detta kortet vill förmedla att vi bör se vårt sinne som en genomfart och inte alltid ta till oss vad våra tankar säger att vi ska. Tankarna är inte alltid vad du vill, utan vad du tror att du skapar. Meditation är ett underbart sätt att gå djupare in bakom dina tankar, för att nå din inre kärna. Det är den du ska lyssna på och vägledas av, inte dina tankar. Dina mål kan sättas högt, men om du då inte når dit så skapas känslor. Låt allt ta tid, gå inåt för att följa din egen väg.
Drömmen: Vatten- Känslor
Detta kortet står mycket för rädslan för ensamheten. Att ge sig själv en falsk trygghet eller fasad genom tex, saker, män/kvinnor, makt, pengar, fina arbete mm.. är bara en orsak för att inte vara själv. Man drömmer sig bort till ett liv som inte existerar, för att man är rädd för ensamheten. Det finns ingen drömprins som kan ställa allt till rätta, eller en groda som förvandlas och klarar ut allt..Man söker en trygghet i drömmar som inte finns, den tryggheten finns endast inom dig.
Det är dags att hämta den, och förverkliga saker, inte endast drömma. Den dagen du har hittat dig själv, så kommer allt ändå till dig i rätt syfte. Det syftet är kärlek.. och då kan du också njuta av det och förstå meningen med att ha det. Då förvaltar du allt på rätt sätt, annars kan det lätt bli i fel avsikt.
Det blev bara två kort idag, då jag fick till mig att endast skriva om 2 kort idag. Vet ej varför men jag lyssnade på det !!
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tack för ditt budskap Maria. Verkligen tänkvärt och så sant!
Kram Sanna

Vilka bra kort du fick upp idag Maria. Fick sig en tankeställare där. Kram

tack tänktvärda kort kram
Fint skrivet Maria