Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 2517 ggr
FiaH
0

Oförklarliga händelser

Tänkte att under denna flik, kan vi dela med oss av olika saker vi varit med om, som inte är av förklariga skäl. Vi halkade in på ämnet i en annan tråd, så här startar jag en egen för det. Vad har hänt hos er?

Vänligen FiaH

FiaH
0

En av dom första skumma saker var för många år sedan, det var vår brandvarnare, med nya batteri. jag ville ha kontakt med min morfar, och det fick jag genom brandvarnaren. Har vid flertal tillfällen hänt igen, och då har jag förstått att någon vill kalla på uppmärksamhet.

FiaH
0

Har även, funderat på detta med att saker försvinner ibland, finner ingen förklaring, utan tror det är rent bus. För några månader sedan, skulle jag sätta på min då favoritskiva, drog ut lådan där cd-skivorna ligger. Den var puts väck, jag kallade på min dotter, trodde hon kanske tagit den till sig, men där fanns den inte. Under många dagar drog jag ut lådan många gånger och kollade igenom alla skivor, och letade i hela huset. Det gick ca 1 mån, sen en dag då jag skulle spela en annan skiva, vad låg överst i högen rätt fram, jo skivan. Och jag vet att den inte fanns där innan och även min man, men men, någon ville busa med mig, det är den enda förklaringen.Räcka ut tungan

molly57
0

Ha…har en liknade händelse för ett år sedan precis.Var tvunden att ta en brandvarnaren,det tjöt hela tiden.hur jag och min kompis försökte,så kunde vi inte stänga av den.Frågade vaktis,men han kunde heller inte förklar det.Att saker försvinner,känner jag också igen.Saker försvinner,för att dyka upp på ställen man letat.Ett par gånger har jag haft vänner,som skulle hjälpa mig leta.Men saker var borta,för att dyka upp senare på ställen vi leta på..

Kram//molly

FiaH
0

Ja du, det sägs ju att andevärden kan gilla busSkrattande

FiaH
0

En annan sak som hände när vi precis flyttat till huset, var att min dotter hade fått en leksaks mobil, och glömt att ta upp den på rummet, den låg kvar rätt upp  i storarummet. På natten vaknade jag av att den spelade, sen tystnade den, sen spelade den och tystnade, om och om igen. Jag blev livrädd, bad min man gå ner och se, stod i trappan och den var knäpp tyst hela tiden. Kollade nästa morron, men det var inget fel på den och aldrig sedan varit något glapp. Men jag vet nog vem som kom och hälsade på i vårt nya hus, en som gillade alla sådana saker.Flört

karini
0

En natt började vår sterio spela det var inte radion utan cd skivan, och då måste man tryck på en knapp tre gånger innan den går igång. Mycket konstigt.  

Vår video har också spolat fram och tillbaka och spotat ut bandet en gång. Men när jag tittade så var det inget band i videon.Fundersam

FiaH
0

Mycket skumt, hur påverkas ni av det, blir ni rädda eller ser ni det som något positivt, med dessa besök?

karini
0

Jag blev faktiskt inte rädd någon av gångerna. Konstigt för jag är väldigt mörkrädd. Men jag tror det är min farmor som är och besöker oss.

FiaH
0

Då känns det tryggt för dig. Själv är jag oxå ganska mörkrädd, så när det höll på som mest om kvällarn bad jag dom inte greja på kvällen när jag var själv hemma men gärna fick dom komma och busa på dagen, och det hjälpte, inget mer grejande när jag är själv och kväll.

karini
0

Det har varit tyst här nu ett tag. Saknar det faktist. Men det går kanske i vågor.

FiaH
0

Tror jag medGlad

Tuva-Lena
0

Jag har bara upplevt små bustrick också. Bor i farmor o farfars gamla hus, och jag får för mig att det är dom eller min pappa som busar med mig. Som ni skriver, saker som försvinner och plötsligt dyker upp igen, en skål som formligen hoppade ut ur ett skåp när jag skulle hämta en tekopp från en annan hylla. Lampor som kan lysa på morgonen fastän man vet att man släckt på kvällen o s v. Sånt skrämmer en inte utan känns bara trevligt, utom när man letar flugsmällan för att ta kål på en envis fluga - och den är puts väck trots att man alltid hänger upp den på samma ställe sedan man använt den. :) Sedan har jag berättat om min häst på ÖN, som har sina flätor i manen trots att jag aldrig har flätat dom. men det är bara gulligt, tycker jag.Oskyldig

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

FiaH
0

#12 Tycker det låter tryggt för dig, med dina nära och kära omkring dig. Läste på öb om hästen, helt fantastiskt.Skrattande

MariaJ
0

För ca: 20 år sen hände det varje jul att någon släckte och tände min ljusastake i köket. Varenda kväll då jag gick och släckte ner för att lägga mig, så tändes den igen. Saker som försvann och saker som ploppade fram där man minst anar,, så visst spelar dom oss ett spratt.

Visst händer det fortfarande saker här hemma, men idag så vet jag ju vem det är som spelar mig ett spratt. Så visst busar dom med oss, eller vill dom göra oss uppmärksamma på något.

Kram och ljus MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

KristinS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glad Innan i kväll så kände jag doften från en tax som jag har haft. Luktade precis som hon brukade lukta när hon varit med min far på jakt. Men det roliga är att min nuvarande labrador lägger sig i lekställning på golvet. Ni vet med framtassarna längs golvet och rumpan rakt upp i vädret och skuttar sen mot nåt, finns inget framför henne.Sen lägger hon sig på rygg som om hon ger sig. Sen kom hon upp till mig med huvudet hängade som hon skämdes. Min gamla tax satte alltid alla hundar på plats det var hon bestämde. Så jag tror att min "änglatax" var och hälsade på oss.Glad///Kristin

MariaJ
0

Underbar upplevelse Kristin..Skrattande Härligt om din hund Dixie får träffa din tax från andevärlden. Detta har jag hört från många andra människor som har djur, just att dom beteer sig konstigt på detta sättet,, som om dom lekte med någon. När jag då kommit hem till dom på besök, så har jag fått kontakt med deras avlidna hund eller katt. Så visst finns dom med oss..Och det är en underbar känsla att ta med sig.. Härligt !!

Kram och ljus MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

FiaH
0

#15 Mycket härlig upplevelse. Och fin bild. Kram

LisaL
0

Var också med om något kontigt igår(en gång av alla) när jag gick igenom mina brev som jag brukar samla i en hög så hittade jag ett kuvert som jag gått och väntat på. Är helt säker på att jag inte sett det innan men det var dessutom öppnat. Det har förbryllat mig en del och vet fortfarande inte riktigt vad som har hänt. Det märkliga är också att jag gått och funderat när jag skulle få brevet om jag vågade gå på med olika saker innan jag hade allt svart på vitt så att säga.

Ganska konstigt tycker jag. Ingen här hemma har öppnat det vad dom säger och inte tagit in det från brevlådan heller.

Visst är det märkligt kanske en hjälp utifrån men ändå inte?

Mvh LisaL

FiaH
0

Det var märkligt må jag säga.Förvånad

Tarotsanna
0

När jag var 4 år så kom en dag en pojke som var lite större och lekte med mig. Han hette Fredrik och när han skulle gå hem så följde jag honom så han kunde visa vart han bodde. Dagen efter gick jag dit och plingade på dörren och en  äldre dam öppnade men där fanns ingen Fredrik eller några barn alls. Sen den gången såg jag honom aldrig…

MariaJ
0

# 20 ,,, oh Sanna vilken härlig berättelse. Att du fick kontakt med en ande så. Hur upplevde du händelsen då ? Kommer du ihåg din reaktion ? Jag kommer ihåg vissa saker sen jag var mindre också, och jag tycker det är faschinerande att man minns de så klart. ///  Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Tarotsanna
0

För mig var han en verklig person och jag var så klart besviken över att han inte visat mig sitt rätta hem. Fast det kanske han gjorde ju… borde gå att forska i för det huset står kvar. Hade glömt den här händelsen under många, många år men för bara några dagar sen så kom det tillbaka till mig, minnet alltså Flört

Här hemma har barnens leksaker börjat låta men det var länge sen nu. Tror att andevärlden har gett upp sina försök att kontakta mig…. Fundersam 

Kram Sanna

Helenasharmoni
0

Några saker från mig. :-)

När jag var i 8-9 årsåldern så lekte jag och en kompis hemma hos mig. När vi skulle gå in i vardagsrummet så tvärstannade vi för det satt en man i soffan. Vi tittade på varandra och tittade mot soffan igen och då var soffan och vardagsrummet tomt. Vi sprang allt vi kunde upp till mitt rum och satt där i flera timmar. Vi vågade inte gå ner. Till slut kom min bror och då kunde kompisen gå hem. Hon vågade aldrig leka hemma hos mig mer, förutom på kalas. Jag har aldrig sett den mannen igen men jag har en klar bild av honom.

Jag var hemma på besök hos mina föräldrar ett par dagar med min son som då var 7-8 månader gammal. Vi låg och sov på sängen. Jag hörde ytterdörren öppnas och stänga och min mamma sa: Hallå, nu är jag här. Efter en stund så ringde telefonen och jag slumrade fortfarane. Jag orkar inte gå upp och tänker att hon får ta luren. Min mamma ropar: ta telefonen för det är ändå till dig (så sa hon alltid). Jag bad henne svara för jag var så trött men hon gjorde inte det så jag gick upp. Döm om min förvåning när jag kommer upp och lägenheten är tom. Ca en timme senare kommer hon hem precis likadant, öppnar dörren. smäller igen den och ropar Hallå, nu är jag här.

Vi har också haft barn i huset på besök där vi bor nu men det var längesedan jag märkte av dem tyvärr. När barnen sov så hörde vi hur en av dem steg upp ur sängen och gick mot toan eller t.o.m. satte sig på toan lät det som. Men när vi kom upp så sov barnen. Vi kunde också höra leksaker, min son smög ibland upp och lekte när han trodde att ingen hörde. Ibland lät det likadant men barnen sov. Vi har ofta hört ljud däruppe, som att något ramlar i golvet med ett brak men ingen finns där eller så sover barnen. Ett medium talade om för mig att jag har två små pojkar omkring mig som tycker om att leka och busa vid min sida. De ska ha varit mina barn vid ett tidigare liv. Kan det vara dem som varit på besök?

Det var lite från mig. :-)