Lövets budskap
Jag var med om en annan sak idag som jag också tycker är härligt. Jag har ju vid så många tillfällen fått bekräftelse på hur jag ska gå, och lyssnat inåt. men aldrig genom ett löv.
Jag skulle köra till min syster och satte mig i bilen, helt plötsligt så landade ett ljusgul/brunt löv på min ruta, nästa precis framför mig. Jag blev lite frustrearad över att det inte blåste av, eller att jag inte nådde det med vindrutstorkaren.

Det satt kvar och jag accepterade det bara. Helt plötsligt så kände jag att det är så jag ska se på livet. Livet är den tjocka stam som går i lövet och alla förgreningar är värdefulla och lärorika. Att välja fel väg finns inte, för alla vägar är rätt, oavsett vad de bär med sig. Det skapar ju en utveckling och är viktiga för min framtid.
När jag sen tänkte på det, och skrattade till lite så blåste lövet av.. Så himla häftigt. Jag bara log hela vägen till min syster och började förstå att allt jag varit med om, har en mening för mig.. Se ditt liv som ett löv.. Lövet är ju ett liv, lika vackert och kärleksfullt som livet ska vara.
Vad tror ni om det ??
Kram och ljus /// MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Ja jag rös faktiskt i kroppen nu, för det kunde inte beskrivas bättre, det var ju klockrent. Men att bara förstå dessa tecken, man måste nog öppna sina sinnen för allt som ligger omkring oss. Helt fantastigt Maria. Och fint kort

Ja Maria det är så sant som du skriver alla vägar är rätt. Vilken underbart tecken och häftigt.
Jag kom att tänka på en fröken jag har haft. Hon sa en gång att vi alla skulle välja många olika vägar hela livet innan vi var färdig utbildade. Då tyckte vi hon var konstig, men…hon hade och du har ju så rätt!! Vissa vägar kan vara besvärliga men de blir vi starkta av och de lätta vägarna blir glada av.
///Kristin

jag tror att du har aldeles rätt, det finns inget som är fel väg :). Har också insett det och fick det mer till mig efter jag läst boekn Känn Rädslan och våga ändå!
Ett träd med grena och blad är en mycket vacker förklaring av att just livet består av olika vägar och inget är fel