Vad svarar man pÄ det??
đ€
Hon visste inte vad hon skulle svara pĂ„ frĂ„gan som hon just fĂ„tt! Hon hade aldrig tĂ€nkt pĂ„ att frĂ„gan över huvud taget skulle kunna stĂ€llas. DĂ€rför hade hon inte heller tĂ€nkt pĂ„ möjliga svar pĂ„ frĂ„gan. Hon blev helt stĂ€lld⊠svarslös. âVad svarar man pĂ„ det? tĂ€nkte hon.
-
Först kÀnde hon sig generad och förlÀgen, nÀst intill lite skamsen till och med. NÀr hon hörde frÄgan blev det sÄ sjÀlvklart att hon borde ju ha tÀnkt pÄ det, nÄgon gÄng! Hon borde nÄgon gÄng ha funderat pÄ hur hon sjÀlv stÀller sig till det, vad hon anser eller tror om den saken.
Det var en obehaglig kÀnsla, att kÀnna sig skamset förlÀgen för att tanken aldrig ens slagit henne förut - och för att hon dÀrför inte kunde svara pÄ frÄgan.
KĂ€nslan av skam och förlĂ€genhet gjorde henne frustrerad, en ilska började blomma upp inombords - och hon kĂ€nde att hon vill gĂ„ till "attack"! Men precis nĂ€r hon var pĂ„ vippen att öppna munnen för att sĂ€ga nĂ„'t drĂ€pande, sĂ„ var det som att frustrationen sprack, som en luftbubbla, till intet. Poff!Det fanns ju inget att âattackeraââŠ
-
IstÀllet kÀnde hon nu hur skrattet började bubbla upp inom henne! Hon försökte stÄ emot och kvÀva ett skrattanfall - det hade antagligen inte tagits emot sÀrskilt vÀl av frÄgestÀllaren. FrÄgan var ju seriöst stÀlld. Och ett skrattanfall skulle mest troligt uppfattas som att hon skrattade Ät frÄgestÀllaren. Fast skrattet som bubblade upp inom henne var ju riktat till henne sjÀlv!
SĂ„, hon försökte skĂ€rpa sig och istĂ€llet fokusera pĂ„ frĂ„gan. Och pĂ„ att finna svaret. âVad svarar man pĂ„ det? tĂ€nkte hon. IgenâŠ

Fick ett infall och skrev detta för ett tag seân. Hur kan man skriva om nĂ„got som inte finns?? Det finns inget svar men inte heller nĂ„ân frĂ„ga⊠SĂ„ korkad Ă€r jag - men det visste ni nog redan.
Eller kan du komma pÄ vilken frÄga som stÀlldes? Och Ànnu bÀttre, har du svaret ocksÄ?
Allting Àr möjligt tills det Àr bevisat som omöjligt - och till och med dÄ Àr det omöjliga
kanske bara omöjligt Ă€n sĂ„ lĂ€nge." /Pearl Buck â„· Medarbetare pĂ„ Healing
FrÄga: Vem Àr du?
Svar: Jag Àr jag!
(Intressant att se vad frĂ„gan och svaret Ă€r)đ
HÀrlig skrivet Andina! Och visst finns det frÄgor som "man" aldrig har stÀllt sig. Ojojoj.
Mina tankar fladdrar ivĂ€g till en hĂ€ndelse för mĂ„nga Ă„r sedan. DĂ„ frĂ„gan löd: Vem Ăr Du?
Mina reaktioner blev som du skrev ovan. Jössesđđ€đ€ Jag tĂ€nkte ju sĂ„ det knakade och frĂ„gan stĂ€lldels gĂ„ng pĂ„ gĂ„ng. Kunde inte fatta vart personen i frĂ„ga ville kommađ,,, och sen kom det: SKRATT ANFALLET och lĂ€ttnadenâ€ïž
Jag hade rabblat upp mina olika roller i samhĂ€llets norm som sjĂ€lvklarheter för den jag Ăr.
Men att jag Àr en dotter, en mor, en syster, ett barnbarn, en yrkesroll. Listan kan göras hur lÄng som helst ur den synvinkeln. MEN den ger ingen klarare bild av Vem jag Àr.
Allt det ovan nĂ€mnda var ju endast olika roller som tilldelats i livets spel pĂ„ livets scen.â€ïž
Tack för era tankar om frÄgor o svar! Det ligger mycket i dem!
SjĂ€lv vet jag som sagt inte vilken frĂ„gan var. Den frĂ„ga jag Ă€nnu inte stĂ€llt mig, har jag inte inom rĂ€ckhĂ„ll för mitt medvetande Ă€nnu⊠och inte svaret dĂ„ heller. SĂ„ det Ă€r kul med era reflektioner - som sĂ€tter fart pĂ„ mina tankesnurror igen! đ
Och bĂ„de du, Gunilla, och du, Rore, kom in pĂ„ samma tankegĂ„ng! Kul med din upplevelse, Rore! För visst Ă€r det sĂ„, att mĂ€nniskor ofta identifierar sig med sin yrkes-/förĂ€ldraroll, sin Ă„lder, sitt kön (kvinna/man) o s v. Men det Ă€r ju som sagt inte den vi ĂR, det Ă€r mer 'yttre attribut' och 'roller'.
Allting Àr möjligt tills det Àr bevisat som omöjligt - och till och med dÄ Àr det omöjliga
kanske bara omöjligt Ă€n sĂ„ lĂ€nge." /Pearl Buck â„· Medarbetare pĂ„ Healing
Ha! ha!ha! med risk för att man blir tolkad som galenđ
Kanske lite "same same but different" som dom brukar sÀga i thailand.
Vad/vilket Àr din uppgift/lÀrdom i detta livet?
Kom Àven osökt in pÄ en annan tankestÀllare, en paradox
Vi kan ju som bekant resa framÄt i tiden med ljusets hastighet.
men troligtvis inte bakĂ„t dĂ„ man inte kan göra tvĂ„ saker samtidigt i universum Ă€nnuâŠ.eller?
Paradox, om vi sÀger att du reser tillbaka i tiden och mördar ex. din morfar
Vad hÀnder dÄ?
Kolla Ă€ven in denna med professorn och med grundaren i stringteorin (att det finns fler universum)đ€
Michio Kaka
http://www.youtube.com/watch?v=qfmsqosEDF4
SmĂ„tt pĂ„verkad av sonen som tycker denna man Ă€r fantastiskt interessantđvilket han dĂ„ verkligen Ă€r.