Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 1267 ggr
KristinS
0

Känner dofter

Hej Glad

Jag har sett konturer, min guide och känn närvaro. Men de sista tiden har jag inte gjort det utan istället fått  känna dofter. Som tex: mormors parfymdoft ,morfars rakvattendoft, cigarrlukt och även doft som får mig att tänka min kompis som gick bort 1.1/2 års sen nu med mera. Har även kunnat vaknat i mitt natten och då känn den doft som var hemma hos mormor när åkte och hälsa på som liten, hon hade massa ovanliga blommor och bakade jämt. Och igår lagade jag fisk till midda men min lägenhet luktade äppelkaka. Jag fått reda på att det har med min utveckling som gör att man går igenom olika stadium först känna närhet, kontur och nu dofter!

Jag saknar deras närhet och kunna se deras konturer och undrar om det är eller har någon som upplevt/upplever samma eller liknade….

Glad///KristinS

MariaJ
0

Vilken härlig utveckling för dig Kristin. SkrattandeAtt känna lukter är förmodligen ditt nästa steg, så var inte ledsen för att du just nu inte kan se dem. De visar sig ju nu med sin närvaro genom lukten.

Jag har upplevt detta många gånger och gör fortfarande vid andekontakt. Både när jag har kontakt vanligt, men även vid privata sittningar eller gruppseans. Det är därför viktigt att tänka på att om man ska gå på privat sittning eller arbeta medialt så ska man inte parfymera sig.

Jag tror att väldigt många mediala personer har eller är under utveckling även för detta med alla sinnena. Jag både ser, hör, luktar och känner dem vid deras närvaro..

Spännande för dig !!  Lycka till ..Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

karini
0

När mina föreldrar flyttade till sin lägenhet så luktar det som hos min farmor och farfar. Har gjort det hella tiden. Men där dom bodde innan så luktade det inte så. Det verkar som det bara är jag som känner det. Konstigt!!!.Kram på er Karini Glad

tarantella
0

som dom andra säger är det säkert ett steg i utveklingen. När jag fick healing irl kände jag å doft av en sötaktig tobak, för mig betyder det att min morfar är mig (vilket jag nästan har trot förut då vi tydligen hade ett speciellt band när han levde). Vid en distanshealing kände jag citrusdoft vilket jag inte kan hänröra till nått men det lukta gott

Opal
0

Ja, visst får man uppleva lukter sedan barndomen. Jag får ofta känna lukten från när vi brukade vistas i vår sommarstuga. Då brukar jag tänka tillbaka hur det var då. En gång kände jag luktade av jordbuggssaft och det brukade min farmor göra, åh va det var härligt att få känna den doften igen.

KristinS
0

GladTack allihopa! Det är mysig att få känna dofterna från barndomen, men har även känt dofter som jag ännu inte har nån direkt koppling till. Jag får väl ha lite tålamod och hoppas att jag snart får känna deras närhet  igen. Och vem vet om det är en utveckling som jag gör , så kanske mitt nästa steg blir att få se dem!!Skrattande Hoppas det!! ///Kristin