Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 412 ggr
MariaJ
0

Leva balanserat

Just nu är jag inne i ett stort vägsked, då jag måste lyssna inåt. Det är inte lätt ibland att vägleda sig själv, trots att man är medial. Jag har funderat mycket på att leva mer balansera. Hur lever man då ?? Jag är ju fullt införstådd med att man inte kan vara i det mediala alltid, eller att man ska motionera och äta rätt.. Men mer då ???

Jag tar hjälp av stenar och Kristaller då jag märker att jag varit för mycket uppe i varv eller arbetat förmycket med det mediala. Jag får fina råd och stöd av min mentor och mina vänner… 

Men hur gör ni för att skapa er inre balans ? Hur hanterar ni vardagens beskymmer och räkningar, allt med barnen, städ, tvätt, att åka och handla….ja, listan kan vara lång,,, och samtidigt arbeta medialt ..!!!

Hur gör ni ?? Jag vore tacksam för svar, då jag själv just nu känner mig väldigt kluven i flera olika situationer.

Bamsekramar till er och massor med ljus och energi ///  MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

LisaL
0

Det är en svår balansgång det du skriver om. Själv kan jag gå lite berg- och dalbana alltså upp och ner. Ibland är jag jätteuppåt men ibland är jag så fruktansvärt trött. Tror nog någonstans att man behöver up and downs lite men att det ändå är en obalans som ligger inom oss. Vet också med mig själv att jag lätt glömmer bort att ta hand om mig själv. Jag är så uppe i mina klienter, familjen osv så att jag glömmer att fylla på mig själv. Detta är något som jag behöver prioritera mer att själv hitta energi och inte bara ge.

Ibland så hamnar man inför svåra beslut och man kan be andra om råd men som du själv brukar säga så måste man själv ta det avgörande beslutet. Det kan vara ett h-e till man kommer fram till sitt beslut men när det väl är taget så känns det oftast väldigt bra(gör det inte det så har man kanske tagit fel beslut iaf)

Kram LisaL

FiaH
0

Detta med att skapa full balans, är nog mycket svårt. Vi kommer nog alltid att gå upp och ner, men att inte ställa så höga krav på oss själva, att vi måste vara så perfekta. Att sätta så höga krav på oss själva gör att vi skapar en inre stress. Det har jag själv lätt till ibland, vi vill så mycket, men vi måste ibland stanna upp och fundera, vad vill jag, vad är viktigt för mig och ingen annan. Och av att våga ta sitt eget beslut, fastän det kan vara fel ibland, gör att vi lär oss något av det. Att finna sin inre styrka, och ha vänner som lyssnar är iallafall för mig a och o. Kram