Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 993 ggr
MariaJ
0

Healing Seans.. Vad tror ni ??

Healingseans

Jag har en lite fundering på om det är någon som hört talas om healingseans ?? Det innebär att man genom sin healing förmåga går in och känner av andra människors smärtor (åkommor) i en stor gruppseans, och därmed går fram till personen och ger healing och små korta budskap till personen.

För mig låter detta som ett väldigt utlämnande sätt att arbeta på, men är det bara jag som reagerar så…Fundersam då får jag nog gå djupare i det och ifrågasätta mina tankar om varför jag reagerar så !!! Men för mig låter det helt otänkbart att jobba så !!

Ha en bra dag !!  Kram och ljus MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

[Lady-Oona]
0

Jag skrev lite på ÖN om just Healingseanser och jag har själv utformat och utfört dessa sedan 16 år tillbaka, möjligen är jag den som myntade uttrycket för lika längesedan. Information om dessa seanser finns i mitt privata infoblad som jag sänder till föreingar som vill anlita mig.

En seans är för mig absolut inte endast "hälsningar från anhöriga i andevärlden" utan så mycket större än så. Andens budskap till oss sträcker sig över många plan inte endast som bevis för att andevärlden finns. Det kommer ett stadie där Andevärlden gärna vill arbete genom oss på olika sätt och det här med att utelämna någon är det inte tal om, lika lite som på andra former av seanser. Respekt för människan är väl en förutsättning att jobba som medium över huvudtaget.

Under en Healingseans är det mycket kärlek och omsorg som finns med och formen av seansen är alltid väl presentrad i föreningens program och de som vill komma har ju alltid ett val.

ha det gott därute….kram  lady Oona

MariaJ
0

Hej Lady-Ooan.. Tack för dit inlägg..Skrattande jag har även svarat på ÖN

Jag har all respekt för dig och jag tycker att du är en mycket klok och kunnig människa som sprider mycket klokaord och budskap omkring dig, samt mycket kärlek och värme. Men mitt tankesätt om hur jag ser på det ville jag ändå lyfta fram..Skrattande

Jag vill inte du ska tro att jag inte respektera denna formen av seans, utan att jag endast undrade om det var fler som hade erfarenhet av att gå på det. Skrattande

För mig lät det ändå lite konstig att man får till sig symptom eller åkommer på en människa, för att sen gå fram och heala och ge små korta budskap till personen i en storseans.Fundersam jag förstår att allt är i kärlek och välmening, samt att vi alla arbetar på olika sätt och det respektera jag fullt ut !!!

Jag har all respekt för att vi utför saker på olika sätt, och min mening med inlägget var absolut inte att dömma eller förringa detta sättet. Jag lyfter endast fram det för att se vad andra tycker om just denna formen av seans.. Det är väl inte fel ?? Det är något nytt för mig, och kanske är det just därför jag reagerade på detta sättet..

Kram och ljus till alla !! MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

[Lady-Oona]
0

Fel? nämen så menade jag inte….det är ju självklart att allt vi funderar på inom området ska lyftas fram här….vad ska vi annars ha varandra till…? och det här med symtomer är jag väl inte så förtjust i….det tar man lite diskret med endast den personen när Han/Hon väl har kommit fram….det har ju ingen annan med att göra….naturligtvis finns det de som arbetar olika med begreppet Healingseanser och jag har inte en aning om hur andra gör….men när jag började med det här så fanns (enligt min vetskap) ingen annan som hade denna form av seanser och jag har inte varit på någon sån seans själv.

ha det gott …kram Oona

[Lady-Oona]
0

glömde ju säga att jag höll på att skriva ett låååångt svar på ÖN…så nu är det klart…gå gärna dit och läs om du vill,

varm kram full av kristallerenergi…..

Perla
0

#3 (och alla andra)

Jag halkar lite utanför ämnet här men det du tar upp tillhör det som är värt att lägga ljus på när det gäller den här formen av verksamhet som ligger utanför ramarna för vetenskapliga undersökningar.

Det du säger Oona om att du kanske var den som myntade ett uttrycket men (självklart) inte vet om någon annan tagit upp det och hur de isf jobbar med det, som är det som är det typiska för den här "branschen" - någon myntar ett uttryck - några andra hakar på och kanske t o m gör om en metod så att det passar just dom - vilket inte behöver vara fel - men - det gör att alla s k andliga terapiformer får en suspekt klang eftersom det kan upplevas som att traditioner och terapier utarmas och allt blir ett diffust virrvarr där ingen egentligen vet varför någonting fungerar, bara att det förmodligen gör det eftersom det visats sig att det fungerar på några stycken.

Jag själv jobbar med reiki healing och har uppmärksammat att det skiljer väldigt mycket mellan olika utbildningar beroende på vem man har haft som lärare. Det finns reikimasters som tror det är viktigare att veta vem som har grundat reiki än vad det är att veta vad som händer med en själv som terapeut och med klienten som får behandlingen. Att som klient möta lika många uppfattningar som det finns människor som utbildat sig i reiki ger inte ett seriöst och trovärdigt intryck.

Jag är i allra högsta grad för att man utvecklar metoder som passar en själv om det visar sig att de fungerar på de problem som en klient söker för och jag är definitivt för terapiformer där kontakten med ANDEN är ledande MEN jag är också för att man ska kunna acceptera alternativa terapiformer även om man kommer från de traditionella terapi- och vårdyrkena.

Jag tror att skall en bredare allmänhet kunna ta till sig alternativa terapiformer och se dem som seriösa så måste vi sluta se till person (glorifieringen av s k andliga personer) och lägga mer vikt vid metoderna så att den som söker sig till en alternativ terapeut för t ex healing vet att det är metoden och inte personen som är den bärande i helandeprocessen.

Helt krass så spelar det ingen roll för klienten hur många hjälpare eller hur förmodat andlig en healingterapeut är, det primära är om klienten kan få den hjälp som behövs för att lösa det som är nödvändigt för att må bra. Det finns inget som säger att man är en bra terapuet enbart pga att man har kontakt med ANDEN eller s k andliga hjälpare/guider så den andliga delen är egentligen helt och hållet terapeutens/behandlarens privatsak och blir bara intressant om en klient själv har det intresset eller vill utveckla sig andligt (vilket långt ifrån alla vill).

LisaL
0

Vill bara tillägga lite till ovanstående och det är att man kan inte bara kalla sig terapeut utan att vara utbildad till det. Det är också det som gör att det finns så många olika behandlingar med ordet terapeut i men de har ingen kunskap om det en terapeut gör.

Det är alldeles för lätt tycker jag att kalla sig för något utan att ha tillräcklig kunskap i området. Det är också det som gör det lite flummigt och att en del behandlare inte vet vad dom gör riktigt.

Mvh LisaL

[Lady-Oona]
0

Lägger in mitt eget inlägg från ÖN här också, då det var någon som tyckte så….sä här är det.. 

KOPIA 

HEALINGSEANS (förenklad förklaring)….det är bäst om det är max 20 personer närvarande och det inleds med en miniföreläsning först så alla förstår vad det går ut på. Man sitter i cirkel anpassad efter lokalen. Musik är jätteviktig som en del av seansen.
Meditation likaså. Jag ställer mig sedan i kontakt med mina guider samt healingflödets energi och öppnar mig för andevärldens  healers att närvara. Sedan blir det en ledd meditation för hela gruppen och även en uppmuntran att öppna sig själv för healing.

Jag själv ser/känner/vet vem jag vill prata med först och det är inte ovanligt att någon anhörig från andevärlden kommer in och hälsar, jag låter min inre syn "gå över" personens utstrålning och kropp, ser blockeringar, varför de finns där, vad man skulle kunna göra för att förändra enerign så att blockering förändras. Den anhöriga som kommer igenom har oftast själv haft likartade besvär och har ibland goda råd att ge.

Personen i fråga får sedan sitta kvar på sin stol och jag går dit (beroende på lokalens utseende så kan deltagaren få komma "fram" istället) jag har sedan ett lågmält samtal med personen och det är upp till var och en att svara högt eller inte….handpåläggning på neutral plats….lågt samtal, frågor och svar byter plats….energin flödar och resten av gruppen kan känna förändringar i rummet och att vi inte är själva….det är mycket kraftfullt….

Så det var lite enkelt beskrivet, och många gånger blir det allmänna råd till hela gruppen om kost, hälsa, välbefinnande….seansen är inriktad på "att må bra"….(seans betyder ju möte och inte endast, hälsningar från andevärlden eller bevis) i Andevärlden finns många healers och läkare från urminnes tider och de vet en hel del om hur vi kan hjälpa oss själva…..visa män från Kina, örtkvinnor från Ukraina, indianska medicinmän/kvinnor, vedakunniga från Indien….de är fortfarande aktiva i sina kunskaper och delar gärna med sig.

Det finns många sorters seanser, alla till för att undervisa oss i Andes krafter…..Seanser som inriktar sig endast på Ledare och Guider, undervisningsseanser med vaken trance/inspirationstal, auraseanser, psykometriseans…..det är det som är så fantastisk med Spiritualismens grundtanke…..Det finns också seanser som går ut på Fysiska fenomen, djuptrance där Andevärlden använder våra stämmband och ibland även våra kroppar för att bevisa sin närvaro och förmedla budskap/kunskap….

jag har personligen utfört de här typerna av seanserna ovan vid ett eller flera tillfällen….. att få lova att vara ett redskap är stort och det kräver mycket kraft och energi men glädjen är större.

Njut av livet…kära medvandrare

FiaH
0

Tack så mycket för era fina inlägg, fick en stor klarhet i detta. Kram Fia

MariaJ
0

Tack Oona … Bra att du kopierade ditt inlägg in här också !!Skrattande

kram

Carpe Diem

Maria Johnsson

Perla
0

Alla som vill kan i princip kalla sig för terapeut. De enda titlarna som är skyddade av lagen är de som efter avslutad utbildning ger en legitimation. För att en legitimation ska kunna utfärdas måste utbildningen vara specificerad och godkänd av socialstyrelsen. Ett diplom går inte att jämställa med en legitimation.

LisaL
0

Hej Perla

Jag vet om detta och det är det jag menar är så skrämmande. Det skulle behöva finnas specifika kunskaper för att få kalla sig terapeut. Dessa kunskaper skulle då vara skrivna av tex. socialstyrelsen så att alla har samma grund.

Det var det jag syftade på innan, att jag tycker det behövs något mer för att få kalla sig terapeut.

MariaJ
0

# 10,, #11  Jag är inte teraput, men håller fullständigt med er Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Perla
0

# 11

Ok. Det framgick inte klart att du menade det i din text i #10. :)

Håller med dig att det är alldeles för lätt och i nuläget ser det svårt ut att komma åt "missbruket". Förhoppningsvis så blir det bättre ju mer man avglorifierar personer och istället fokuserar på metoderna och öppet går ut och pratar om de olika terapimodellerna som erbjuds som ett komplement till den traditionella läkekonsten.

MariaJ
0

Jag kan skriva att det inlägg (beskrivning) som Lady-Oona gjort i tråden, stämmer inte överrens alls med hur den personen jobbade där jag var. Så det är helt uppenbart att jag reagerade på det sättet att arbeta… Jag förespråkar, integritet, respekt och ödmjukhet… Tack …  ///   kram Maria!!Skrattande

Tack alla i tråden för era kloka och bra inlägg. Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson