Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 1332 ggr
Maria Katarina
0

Alltid yr nära en vän

Jag har en arbetskamrat som jag har jobbat med i tre år nu. Vi jobbade under ett par år bara vi två i ett team och blev ganska nära. Sedan flyttade jag till ett annat team och nu jobbar vi inte så ofta tillsammans längre.

Till saken: alltid när jag är nära henne blir jag yr! Varför händer det? Jag är ganska känslig när det gäller henne (snappar upp hennes känslor osv.) men jag begriper inte riktigt vad den här yrseln har med henne att göra? Och det har pågått i flera år nu. Hon är frisk och kry, så inget fel på hennes hälsa.

[Sol69]
2

Kan det inte vara att du känner av hennes energier så starkt och att hon drar din energi från dig.. och omedvetet är en energitjuv??

Läs lite i denna länk.. så får du se vad du tror 🤔

http://druidoshaman.ifokus.se/articles/523b165c8e0e74319a00052b-energitjuvarna?discussions-1

De va bara en tanke jag fick.. 🙂

Maria Katarina
0

Intressant! Jag har inte tänkt på henne som en typisk energitjuv, men vem vet? Ska fundera litegrann på det där, tack Sol69!

[GunillaF]
2

#0 Håller med Sol69 att det kan vara så att hon är en energitjuv (det kan vara helt omedvetet så klart) Men det kan bero på att hon t.ex har lågt blodtryck. Är du känslig för hennes energier så skulle du kunna känna av det. Det kan naturligtvis finnas andra orsaker också, men det var det med blodtrycket som kändes närmast tillhands för mig när jag läste ditt inlägg.

[Sol69]
1

De va så lite så 😃

Men jag har inte döpt om mig 😉Men förstod att du menade mig 😎

Maria Katarina
0

#4: Men var fick jag det ifrån?!?! 😊

Sorry Sol, nu är det ändrat!! :)

[Sol69]
1

Huvudsaken är att du vet vad det kan handla om så du kan behålla din egen energi. för det blir jobbigt om någon tar energi från en själv.

Maria Katarina
0

#3: Det stämmer Gunilla, hon har faktiskt lågt blodtryck! Jag har det också så kanske det förstärks litegrann.

[GunillaF]
3

Jag måste göra ett tillägg till mitt förra #3

Du kan "ta på dig" ett skydd när du ska vara i hennes närhet så slipper du känna dig yr.

Tänk dig ett osynligt hölje av något slag (ostkupa, tält eller liknande) och visualisera att du har det omkring dig när ni träffas. För mig funkar det superbra när jag "vill vara ifred"!

[GunillaF]
1

#7 🙂

Maria Katarina
1

Det ska jag göra i fortsättningen! Jag tror att jag delar lite väl generöst med mig av min energi ibland… 😉

[Sol69]
1

Det tror jag att vi alla gör omedvetet ibland.. och ibland tar andra utan att vi är medvetna om det för att de söker stöd hos oss.. För att de känner någon form av trygghet i vår närhet.

Har varit med om att jag känt att någon har dragit min energi och jag har varit tvungen att be en annan person beskriva denne för att kunna stänga av och behålla min energi..

När jag träffar denne person som drog energi frågar jag lite lätt om denne har haft det jobbigt den senaste tiden och denne person berättar varför..

Fast kan säga att denne person inte är medveten om att hon söker mitt stöd. för vi umgås inte privat.. Men tydligen ger tanken på mig en sorts trygghet och jag vet nu om det så nu kan hon söka stöd utan att jag blir helt utpumpad på min energi.

tarotlasse
5

Där har du det troligaste svaret på din fråga både högt och lågt blodtryck brukar visa sig som yrsel. 

När man läser av ngn.

Energie tjuvar ja det brukar faktiskt visa sig på helt annat sätt en yrsel  är min erfarenhet.

Men oavsett  så borde du själv lära dig att hantera din förmåga att läsa av andra på detta sättet.

Dels av två skäl.

1. Det är oetsikt att läsa av ngn utan dennes medgivande och kan vara rent kärnkande för en person att ngn läser av en på det viset. 

Vi mäniskor fungerar olika jag kan  personligen tycka att det inte är hela världen om ngn läser av mig på detta sätt  men andra kan bli väldigt kränkta av detta. 

Så har med den personliga intrigiteten att göra.

2.  Att känna av ngn så starkt gör att du tar på dig andras mående vilket kan vara väldigt jobbigt för dig själv. 

Det finns ingen mening av dig att känna av denna yrsel om du inte kan säga det till personen eller göra ngt åt saken. 

Liksom du inte kan göra ngt för den deprimerade personen som satt på buss sätet eller på stolen innan dig. 

Samma sak så tycker jag det är helt fel att påst att andra personer är energie tjuvar för inte den personens fel att du är öppen och tar på dig den personens mående och känslor.

För helt och hållet du själv som styr detta och tillåter det. 

Du kan lära dig att stänga ner och hantera detta helt och hållet själv. 

När du ska ge healing och läsa av andra mäniskor i ditt hjälp arbete så ska du naturligtvis vara öppen. 

Men i övrigt ska du inte vara öppen och läsa av andra människor. 

Du ska inte vara öppen när du går och handlar eller går på en konsert mm. 

Du kommer sakta bränna ut dig själv och ta på dig mer och mer av andras dåliga mående och må dåligt av andras energier själv till slut.

Vilket du inte behöver göra om du lär dig att hantera din egen medialitet och själv bestämma när du är öppen och stängd. 

Vilket vi alla kan göra utan några svårigheter. 

Så det är inte andra människor som är energie tjuvar utan helt och hållet vi själva som tar på oss andras energier fast vi inte behöver göra det genom att stänga ner. 

Så du själv som stjäl den personens energie och är energie tjuven och  inte den  andra personen. 

Lasse

Maria Katarina
0

#12: Tack Lasse for ditt utförliga svar. Särskilt punkt nummer 1 var väldigt tankeväckande! Har inte tänkt det ur ett sånt perspektiv innan. Fast jag inte medvetet är öppen eller medvetet känner av nån så är det ju inte alltid ok! Jag skulle aldrig läsa av nån mot den personens vilja, men bara det att man är öppen och känner av sånt som man inte har med att göra kan ju som du säger kränka nåns integritet.

Jag håller helt med dig att ordet "energitjuv" inte är korrekt, det är ju jag som delar med mig för generöst av min energi! Och tar på mig av andras.

Hmmm…. Får nog öva på det här med att stänga mig ordentligt…

cerah hati
0

Detta är svåra saker att hantera tycker jag. Tampas med detta dagligen då jag tror att jag tar över andras energier som gör att jag blir trött. Det är inte så att jag snokar i andras energier eller så, jag försöker t stänga det ute genom att varje dag tänka mig in i ett skal.

Som till exempel i morse när jag var på väg till skolan så fick jag plötsligt en tung känsla/ont i bröstet. Så dålig kondition har jag inte och jag har inte ångest. Insåg att jag gick precis bakom en äldre man och tänkte att det kanske var han jag kände. :/