Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 5003 ggr
[Myraan]
5

Vilken är "din" sten?

Hej,

jag undrar om ni har någon speciell sten som ni dras till? Som ni känner extra starkt för? Det kanske är svårt attsätta ord på men det skulle vara intressant att höra varför det är just den/dom stenarna.

Jag själv känner väldigt mycket för lapis lazuli. Tyvärr kan jag inte förklara varför, men det känns bra på något sätt!

[NeferNefer]
3

Jag tycker om alla stenar, jag plockar ofta stenar under mina skogspromenader för att ha i blomkrukor eller i trädgården. När det gäller köpekristaller tycker jag att de allra flesta är mycket vackra, men mitt hjärta bankar lite extra för fluoriten. Precis som du vet jag inte riktigt varför, det bara är så 😊

[Myraan]
3

#1 Det kan vara väldigt fint med vanliga stenar i blomkrukor :) Jag tycker också att det är en väldigt vacker sten!

Indiania
3

Hej Myran!

Jag är väldigt förtjust i stenar som jag hittar ute, ett tag hade jag riktig stenmani, har lugnat ner mig lite nu.

Av kristallstenar dras jag väldigt till sugulit, bergskristall och rosenkvarts.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Skogshumblan
3

Jag gillar också stenar. Det varierar vilka stenar jag dras till men bergkristall, rosenkvarts, tanzanit och tigeröga är ju sååååå vackra. Men som sagt, det blir lite olika för mig!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Ravenna]
3

Oj, vilken svår fråga. Hur ska jag kunna välja, haha.

Eftersom jag ser stenar och mineraler som andeväsen i stenform, så dras jag till de stenar som dras till mig. När jag är på stranden så kan jag inte åka därifrån utan att en sten får följa med hem till mig. :-)

Jag tror också att det är olika i perioder, angående mineraler. Jag tycker mycket om mörka mineraler eftersom de är jordande och onyx tillhör en favorit (min pendel är av onyx).

Och naturligtvis, bergskristall, eftersom den är en så bra förstärkare av kraft. Den använder jag när jag gör läggningar för andra, vid trolldom eller om jag vill få mina växter att må bättre, t ex. Bra att ladda med kraft för helande.

Amandla
3

Rodokrosit och månsten är mina favoriter ❤️

Andina
4

Jag har nog ingen direkt favorit heller, kan inte mycket om stenar heller. Men jag har en del Kristaller o stenar. De som skimrar i lila nyanser dras jag, dock, starkast till. Men jag älskar även stenar som jag hittar i naturen.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

tin-tin68
3

Jag har inte heller någon favorit utan jag tror jag dras till det jag behöver mest för stunden. Annars så tycker jag att stenar av alla slag är vackra på sitt sätt.Men jag bär i mellanår rosenkvarts eller bergskristall. Eller någon jordande sten.

millam
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Samlar på dom, har massor olika. Det viktiga är att de är obearbetade, för mig! Lapis har jag en stor en.. älskar den! Har också en ametist.. rosenkvarts.. och en hel del andra. Lär mig allt eftersom av dom!

Det som drar mig är känsla. Fär jag en känsla för en sten, så då vill jag ha den, bara..

Ammijo
3

Har lite olika stenar. Bergskristall, ametist, rosenkvarts är de jag har jobbat mest med. http://silvertradenloa.blogg.se/

majlar
3

Jag är en stor stensamlare. Har stenar överallt. Men den stenen jag tycker bäst om är ametist. Helst i kluster. Tigeröga och turkos är också små favoriter.

[Chakra]
3

Ametist, rosenkvarts, bergskristall, och lapis lazuli är favoriter.

Och stenar i naturen❤️förstås.

Älvan
1

Jag har  hela mitt liv alltså innan jag fått "andligt tänk" dragits till ametisten. Nu har jag en ring på mig med ametist. Mitt favortitsmycke.

Insåg att jag inte vet något om den stenen. Vet ni?

Jag får nog läsa på.🙂

Älvan
2

Nu har jag läst på och det är ju helt otroligt att jag de senaste nätterna kännt att jag bara var tvungen att bära ringen med en ametist när jag sov. (jag har aldrig smycken när jag sover) innan jag bar den hade jag mardrömmar och sov dåligt, men nu när jag haft på mig den på natten så har jag inga mardrömmar.🙂

Är inte det lustigt? Jag visste inget om ametister. Det var bara en känsla att jag måste ha ringen på natten. 😃

[GunillaF]
3

#13 Här är en artikel om stenar och deras betydelse. En till.  Finns mer att läsa i artikelarkivet, kategori "stenar och kristaller"

Älvan
2

Tack GunillaF!

[GunillaF]
4

🙂

Howliten
4

Jag har ganska många stenar och jag tycker om dem allihop.

En gång i tiden var howliten min favorit (därav mitt nic). Jag bär den inte så ofta längre. Däremot gillar jag bärnsten, grön aventurin, ametist och pyrit ganska mycket nu. Tigeröga är också en sten jag återkommer till. Även sodolit.

Ibland skulle jag vilja göra ett fint halsband av alla stenar och vira flera varv runt halsen. :-)

Jag är glad. Är du?

nemetona
0

#18 säger som dig skulle ju vilja nämna och bära alla mina stenar

men måste man nämna några så får det bli Lapis Lazusli, Gul Jaspis och Tigeröga! och alla stenar i naturen då 🙂

//Nemetona Vinkar

Vad lever vi för, om inte att göra livet mindre svårt för andra?

GEORGE ELIOTT

nemetona
0

Och varför är en svår fråga och lite  beroende på vad jag vill använda den till? Men Lapis Lazulin funkar jämt till allt enligt mig 👍

//Nemetona Vinkar

Vad lever vi för, om inte att göra livet mindre svårt för andra?

GEORGE ELIOTT

Tarotstollan
0

Jag gillar alla stenar och brukar plocka på mig ute i naturen om jag ser någon jag gillar extra mycket.

Utav de som man oftast köper så dras jag till citrinen, har ingen aning om varför! Även gröna stenar gillar jag lite extra.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

powerofthebass
0

Flinkastes plockar jag om jag hittar. Även några andra stenar plockar jag gärna med mig

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[Kattuggla]
0

Jag använder mig bara av citrinen just nu och har gjort det i drygt ett år tror jag. Har alltid den i fickan för det är den jag "tål" bäst nu. De andra blir för starka på olika sätt i längre perioder. Har väl en sådan lååång period nu där citrinen passar mig. Har dock även dragits till ametrin men har inte använt den. Turkos har jag också alltid varit förtjust i och kan använda mig av den ibland. Har ett halsband med den stenen. Jag gillar verkligen stenar och tycker att de ger kraft bara vetskapen om att jag har dem i mitt hem.🙂

signemo
0

Oh det är många stenar som jag tycker om. Men en ametist har varit

nr 1 sen länge

Var rädda om varandra