Hundar
Hej
Finns det någon som kan hjälpa mig!! Jag har ett stort problem, min älskade Vitas verkar så himla rädd för mig. Kan inte förstå detta, är det något hon ser eller vad är det. Som Tex hon reser sig när jag kommer in i rummet och lägger öronen bak och går liksom iväg från mig. Finns det något som kan hjälpa mig. Jag känner mig så himla ledsen för detta skickar med ett kort på Vitas och min dotter kortet är lite suddigt.

Hej!
Vad söta dina flickor var!!
Ja du hundar är knepiga ibland. Det kan ju vara så mycket… som om du börjat med ny parfymdoft som din hund inte gillar.Har hört om att vissa parfymer kan direkt göra ont i vissa hundnosar. Har själv haft en schäfer som var liksom du beskriver din, jag vet inte ens idag varför. Kan varit att vi då hade nytt tvättmedel eller hade jag varit hastig och råkat skrämt henne eller nåt. Byte tillbaka samma tvättmedel och satt på golvet i hennes höjd och lockade, kelade och pratade med henne lugnt i några dagar. En dag var allt som vanligt igen!!!
Om hon ser nåt eller nån vågar inte jag svara på,men det har hänt att min vovve morrar eller gnyr och tittar liksom förbi mig ibland. Det tror jag kanske beror på att hon ser nåt/nån från andevärlden.Kanske en av mina tidigare hundar som hälsar på.
///Kristins
Hej!
Lite tankar som dyker upp är hur tänker du när du går in i rummet? Tittar du på henne och hon kanske upplever dig som ett hot? Djuren är ju så känsliga för kropps språket. Försök tänk efter vad och hur du gör innan hon går iväg?. Bryt mönstret med något oväntat och kul till hennes fördel så kanske det blir en brytpunkt? Förlåt men det kan vara lite problematiskt och jag personligen vill inte att det ska finnas flera på kort. Det är så lätt att få in dom övriga som man inte ska läsa av.
Hoppas att allt löser sig till det bästa för er..
Eva

Hej
Tack för era svar. Det är svår detta med Vitas det känns ju verkligen som om hon ser mig som ett hot just då. När hon bara går sin väg så där. Men vi har ju fin relation för övrigt och jag älskar henne så oerhört mkt. Jag vill så gärna att hon ska känna sig trygg. Kan ngn av er rekomendera ngn i gbg trakten som är bra på djurkomunikation?
Ha en trevlig kväll

Du kanske kan ställa samma fråga på www.hundar.ifokus.se där finns det endel hundkunniga människor också
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Underbart kort på dom.
Jag kan säga som såhär, enligt min kunskap om djuren så är de väldigt känsliga för våra energier. Du är kanske själv inne i en speciell fas i ditt liv, där dina energier har förändrat. Det känner direkt av vår sinnesstämmning och kan direkt notera om det är något som inte stämmer.
Det behöver inte betyda att du ska gå och vara ledsen över hennes reaktion, utan sätt dig hos henne och försök att skapa kontakt er mellan igen, och känn in vad som kan vara fel. Oftast så kan vi känna det själv, om vi sätter oss ner hos vårt djur och lyssnar på det vi får till oss.
Lycka till .. Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör