Veckans Budskap v. 32
Här kommer veckans läggning . Jag gör som jag brukar blandar, kuperar 3 ggr med vänster hand och lägger ut 3 kort.
Detta är veckans kort.

Sinnet
Detta kortet står för att det är mycket tankar på gång i ditt huvud. Låt inte någon eller något ta över din hjärna. Du måste låta alla tankar flöda, släpp ut dom. Sätt dig ner och skriv ner allt som kommer upp. Censurera inget, utan bara skriv ner ALLT. Lår det komma och försvinna ner på pappret. Allt det du tänker kan du ändå inte förverkliga, utan detta lilla tankemoln utgör istället att dina klara rena tankar om hur du ska gå vidare förträngs. Släpp molnet, och gå vidare in i ett öppnare, medvetnare tankesätt.
Mognad
När du kommit in i en mognad så kan du se livet och döden som en parallell skapelse. Genom att våga se dörren till ett nytt liv då du dör , så öppnar du också själen och kan börja förstå hela ditt liv och existen på ett nytt sätt. Börja meditera mer och gå in i dig själv och fin dina egna svar. Gå in i ditt inre det är din tid nu att skapa den balansen som du är ämnad att ha i livet. Gör det här och nu, alla tidpunkter är rätt, så våga möta dig själv och se din egen möjlighet till mognad.
Upplevelse
Att notera en upplevelse är att föreviga en händelse. Men du /ni kan uppleva så otroligt mycket utan att föreviga det på bild. Känn i din samklang och din känsla när du fyller dig med skogens energier, eller när du tittar in i dina barns kärleksfulla och oskyldiga ögon. Låt dessa upplevelser fångas upp och minnas dem som en känsla i din kropp. Känn hur du när som helst kan gå tillbaka till denna händelse eller detta ögonblick och fånga den upplevelse som finns inom dig. Krama om välden och låt allt som du upplever finnas med som en underbart lärorik och härlig upplevelse. Gå tillbaka i din egen bok genom meditation. Låt allt som kallar på dig få komma till dig. Naturen, människorna, solen, himlen, änglarna och mycket mer.
Upplev dig själv.
Dessa tre kort är tolkade av mig och genom dessa vill jag ge er en liten tanke inför för veckan som kommer.
Kram och ljus MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Väldigt passande nu första dagen efter semestern.
Kram LisaL

otroligt givande kort som känns väldigt mitt i prick för mig :)
Tack
Ett bra budskap tycker jag