Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 605 ggr
MariaJ
0

Kan man förändra ?

Jag har en lite fundering som jag gärna skulle vilja dela med er, och kanske få många kloka svar på.

Enligt mitt tankesätt så har vi ju en livsplan förutbestämd och saker vi ska gå igenom i livet innan vi dör, men kan den ändras ? Om vi bestäm att vi ska leva på jorden till 68 års ålder, kan vi då genom våra val i livet förlänga eller förkorta vår tid på jorden ? Kan de som är våra vägledare, anhöriga, änglar i andevärlden anse att vi ska vara kvar längre på jorden i ett syfte ?

Vi har ju alltid en fri vilja och det är ju inte detsamma som ödet enligt vad jag tycker..Då måste vi ju också genom kunskap om livet, kunna förlänga vår tid på jorden.

Vad tror ni ?

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

FiaH
0

Jadu, Maria. Detta var något att fundera över. Innan trodde jag alltid på ödet, men som jag ser på det idag, så visst måste vi väl med hjälp kunna påverka till viss del vår livslängt, beroende på vilka val vi gör i livet. Ja jag vet inte, detta är något att tänka påFundersam

noita86
0

#1   HÅller med dig FiaH.  Man ska få hjälp genom hjälpen ska man ta sig vidare…val som vi gör i livet tror jag är meningen…t.ex gifter sig med just den mannen eller så…väljer den hunden istället för katten ex…osv…

Det har en betydelse med vårt liv…vi har en bestämd tid när vi föddes…samt har vi datum då vi försvinner…

Tuva-Lena
0

Jag vill inte tro att mitt liv är ödesbestämt. Jag vill kunna påverka mitt liv och själv bestämma - må vara utifrån insikt - hur det skall gestalta sig. Tänk om jag vid 68 års ålder helt plötsligt får för mig att jag vill sprida läran om änglarna, t ex :), men ödet säger att jag borde få en dödlig sjukdom istället. Borde jag då inte få några "bonusår" för att kunna göra det? Det är ju i ett gott syfte. Eller att  jag just i det skedet av livet börjar lära mig detta livets läxa, som var förutbestämt av mina guider. Borde jag då inte få ta itu med det? Gråter

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MariaJ
0

#3 Jo, jag tror också så Tuvstarr.. Jag har nämligen egna upplevelser och känslor inom detta området, så det är fantastiskt att höra hur ni ser på det. Skrattande  Kram

Carpe Diem

Maria Johnsson

noita86
0

vad är Tuvstarr??

Tuva-Lena
0

#4 Nu blir jag glad, Maria! Kul att få vara med o påverka..:)

#5 Noita86. Jo vet du, Tuvstarr är ett gräs som ofta växer på gamla hyggen ute i skogen. Efter en kalavverkning så är det alltid tuvstarr som slår rot först. Sedan kanske du har hört talas om Prinsessan Tuvstarr? Konstnären John Bauer dyrkade sin vackra hustru, som han ville likna vid en liten prinsessa. Han kallade henne därför för Prinsessan Tuvstarr, en vilsen liten flicka som irrade bort sig i skogen bland "hemska" troll. :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

noita86
0

Jahaa…sorry trodde det var helt annat…såg inte att du hette detGlad

MariaJ
0

hahahahahahha   ni är roliga ni !!!!Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

FiaH
0

#6 men det var kul att få veta, för det visste inte jag…Räcka ut tungan

Elisabeth-J
0

Jag tror också att vi har en livsplan och jag tror det finns en plan när vi ska vara klara också, men jag tror att man kan förändra tiden med vissa förskjutningar.  

Min systers man sade ofta att han visste att han inte skulle leva tills han var 30 år. Han dog den 6 juni och skulle ha fyllt 30 den 25 oktobet (2001) Jag hade önkat att han hade fått leva några år till för hans tre barns skull, minsta flickan var 8 månader så hon har inga minnen alls av sin pappa, men allt har nog en mening trots allt.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

FiaH
0

# 10 Även hur hårt det än känns, för er som finns omkring, så är det kanske en mening, i nuläget är det kanske svårt att förstå, men säkert har han någon uppgift dit han är, men det är ju svårt att säga, så hans barn förstår. Hoppas ni alla mår bra, och så barnen. Många kramar Fia

Elisabeth-J
0

#11 Jag vet att det finns en mening och att han var klar här och barnen förstår det då jag har pratat mycket med dom om det. Det var bara några tankar som jag skrev, en önskan om att han hade kunnat valt att stanna ett litet tag till så yngsta dottern kunde fått några minnen kvar. 
Han kommer ofta från andevärlden och berättar massor och han har fullt upp där han är nu =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

springflowerlove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag oxå som ni andra att livet är förutbestämt. När väl tiden är inne så är det klart att vi ska vandra vidare. Samtidigt så kan ju vägarna vi väljer ha betydelse men inte så särkilt länge i så fall. Men hur vi dör har ju stor betydelse hur vi levt våra tidigare liv. Min mamma dog för 3 månander sedan och hon dog hastigt och hon led inte, det som var underligt i detta var att hon dog av ett benbrott. Hon hade massa olika grundsjukdomar som jag trodde hon skulle gå bort utav. Allt har en anledning, på nått konstigt sätt så kände jag på mig att mor skulle gå ifrån mig, men hade svårt att acceptera det. Mamma dog på sjukhuset mer eller mindre i min famn och jag ser detta olycklig och hastiga bortgång ändå positivt för hade hon inte dött på sjukhuset så hade jag eller hemtjänsten hittat henne död i hemmet och det hade nog varit fruktansvärt. Jag är tacksam för det mammas guider gjorde för henne och mig.

[Hellas]
0

Jag tror också att vi har en livsplan men att vi kan förändra den till viss del. Vi har alla fötts med den fria viljan och kan alltid göra val som kanske avviker från den uppgjorda planen.
Så viss kan vi påverka livslängden.

Tyvärr måste jag få lov att säga så är det nog många som förkortar sina liv genom att förstöra sin boning/kropp.
Jag själv har nog förstört min boning med några år pga. att jag varit rökare i 25 år (jag har slutat nu men jag har nog ändå kortat ner mitt liv något genom att missköta mitt "hem".

/Hellas

FiaH
0

#12 Tyckte det var bra när du skrev om dina tankar, och som du skrev, ibland önskar man att man kunde få bestämma tiden, då idetta fallet för barnen. Va roligt att han idag delar med sig, på så sätt lever han alltid kvar. Kram

FiaH
0

Ibland, kan man bara inte förstå syftet med saker och ting. En nära anhörig till mig dog för 2 år sedan, och har haft kontakt med henne, och hon har det bra och har oxå fullt upp. Men hennes sista år i livet var inte bra. blev sjukskriven i långt före sin pension för värk mm, det gick så långt att hon tog massor av tabletter, och blev beroende, hon gick ner sig så långt, men läkarna bara skrev ut mer och mer, hennes man försökte allt, men ingen lyssnade på honom, hon kunde inte styra saker och ting. Till sist ljög hon för sig själv. Jag hade en kamp med henne och läkarna i många år, ville hon skulle få den hjälp hon behövde, men utan resultat. jag var alltid uppriktig mot henne, och ibland kanske hård, men jag förklarade alltid varför. Dagen innan hennes bortgång, ringde hon mig och tackade för jag hade kämpat för henne och alltid pratat i klarspråk, för det gick så långt att hon inte ville leva. Den dagen fick hon besked på att hon fått plats på ett ställe för behandling. Men på kvällen hände det som inte fick hända, hon satt en korvbit i halsen ,och syret stoppades i 20 min, och blev hjärndöd. detta var chockartat, allt gick så snabbt. Då kommer tankarna, varför plågas i många år, vara så dålig att man inte kan ta hand om sig själv och är en fara för sig själv. Men när tiden var inne, att hon skulle få hjälp, kunna leva många år till men sina barn och barnbarn. Vad är då meningen. Ibland kommer sådana tankar upp. Men någon mening måste det ha varit. Kram på er

springflowerlove
0

Ja det är bra konstigt, men allt har ju en mening men bra konstigt.

MariaJ
0

# 16.. Ibland när man är mitt uppe i situationen så har man svårt att se meningen, men då man har fått distans till det så kan man förstå och accepera. Att man har kontakt med andevärlden är en gåva och det är underbart när man vet att de som man älskar så högt, finns omkring fast en annan vibration.

Meningen är alltid något, och jag tror också det är viktigt att man ser det som att det vi ger alla människor här på jorden, är vårt syfte.. oavsett om vi stannar här i några dagar eller tills vi blir 100 År.

Mitt syfte på jorden har jag fått veta, och det kommer jag leva efter. Skrattande 

Kram och ljus Maria:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

FiaH
0

Du har så i det du skriver Maria, idag har jag en annan distans på saken, men i det tillfället var det svårt. Allt har ju ett speciellt syfte, och jag är glad att hon finns omkring oss alla idag.