Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 748 ggr
Fridborg
2

Skogen

Vill dela med mig om något otroligt mysigt. 

Jag är en stadsmänniska, märkligt nog trivs jag med folk, fart och fläkt omkring mig och blir närmast uttråkad till döds av skogen. Men idag, för första gången på väldigt länge mådde jag riktigt bra! Jag har fortfarande sjukdomssymptom (läkarna vet fortfarande inte vad det är för fel på mig) som den jobbiga yrseln jag har börjat lära mig att leva med men något med vädret och allt omkring gjorde mig upprymd. Ja jag fick till och med ett jobb idag, jag som varit arbetslös i så många år!

Mitt gamla jag hade gått och tagit ett par öl för att fira det nya jobbet men skogen kändes mer lockande, jag som aldrig dras till skogen! Som tur är så har jag kilometervis med naturreservat i min bakgård så jag tog med en vän på svampjakt. Vi fann en hel del blåbär, lingon och många svampar, alla förutom kantareller som vi var ute efter. Vi hittar en endaste stor kantarell samt två stycken smörsoppar. Resten visste vi inte om de var ätbara så vi lät de vara.

Jag vet inte varför, men jag tror det var min bästa vän som gick bort för 2 månader sedan som ser till att jag äntligen tar hand om mig själv. Hon ger mig på något sätt kraft från andra sidan att våga och vilja börja ta hand om mig, jag har varit väldigt dålig på det. När jag kom hem kändes hennes närvaro större än någonsin. Jag kollade vädret imorgon och kommer ta ännu en tur. ❤️🌈

Tarotstollan
1

Skönt att du börjat ta hand om dig själv! Skogen är väldigt bra på att ge healing och pigga upp en, även göra så att man blir trött och sover gott! Jag älskar att gå i skogen men eftersom jag också bor i en stad vill jag inte gå ensam, så varje gång jag får med mig en kompis njuter jag verkligen.
Passa på och sätt er någonstans och bara andas, kanske en liten meditation också om du gör det i vanliga fall eller börja.

Antar att läkaren har kollat din nacke och röntgat den och att/eller du inte lider av kristallsjukan?

Blir själv lätt yr om jag ansträngt nacken och kanske suttit för länge vid datorn och i fel vinkel eller båda anledningarna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Fridborg
1

Ja min skog är inte speciellt "kul", det är mycket skummisar så ensam ska man inte gå. Men rätt trevlig, om man gillar joggare och cyklister/ryttare. Men ändå fantastiskt att det finns en i Stockholm på det här sättet!

Jag vet inte om jag har tålamodet att meditera. Har gett det ett par försök men känt mig nästan tvingad att slappna av, så det kommer inte riktigt :/

Jag fick en magnetröntgen av huvudet. Vet inte om någon kristallsjuka kan visa sig där, men jag har gått lite i de funderingarna.

Tack för svaret såhär sent på natten förresten :)

[GunillaF]
1

Vad skönt att du följde ditt hjärta och gick till skogen och inte gjorde som du brukade göra av bara farten så att säga.

Härligt att du känner att du har din bortgångna vän med dig också.

Ha en härlig dag i skogen i dag också. Man tankar bra och god energi ute i naturen!🙂

majlar
1

Härlig berättelse du delar med dig. Skogen ger mycket energi. Kram

Indiania
1

Vad fint du berättar Fridborg. Naturen ger oss kraft och avkoppling, fortsätt vara rädd om dig själv!❤️

" Var nära naturen - var när dig själv "