änglamassage
vad innebär det ?
någon som kan förklara ?
jag har hittat ett healingcenter här i stan där jag bor, där dom hade änglamassage..och jag blev nyfiken :)
/karoliina
Jag kan inte förklara, men jag har varit på änglamassage en gång. Det var väldigt udda, men jättehärligt.
Efteråt så satt massören och pratade en liten stund om blockeringar och vad hon sett när hon masserade mig. Ställde lite frågor om hur jag hade det och gav mig lite råd vad jag borde tänka på osv. Sen fick jag ett djur… *burr* Hon sa att när hon masserar (eller vad hon gör) så kommer det alltid fram ett djur, och i mitt fall kom det fram en spindel.
Det var absulut inget negativt, utan det var mest spindelns egenskaper jag borde lära mig lite av. Det här blev rörigt, men jag hoppas du förstår.
Det finns säkert någon här som kan förklara bättre! 

Änglamassagen är ju en massage där man tar hjälp av änglarnas kraft. Vi har ju många änglar runt oss som bara vill hjälpa oss. När man behandlar så är det för att få en kraftfull massage som löser spänningar och ev, trauma i kroppen. Änglamassörerna kanaliserar änglarnas kraft och får till sig vad som är bra för dig. Man arbetar med flera olika massage grepp som berör ansikte, armar, axlar, skuldrer, rygg och ibland mer. Man kan även bli behandlad med helkroppsmassage,
I de flesta fall så används även oljor för att få bästa möjliga massage, men också för att få en känsla av lugn, då aromen finns i luften i rummet.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

hej..änglamassars..oj vad det lätt härligt o myssigt…vart finner man detta är..o vad kostar det….o tänk att få massars från änglarna….kram

Var bor du drutten53 ? Det finns kanske någon på lite närmare avstånd för dig, så du slipper köra så långt.
Jag ska snart börja min utbildning till änglamassör, och det ska bli väldigt spännande. Jag ska berätta mer om det när utbildningen kommit igång.
Vänligen MariaJ :-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
det låter ju onekligen mysigt, man kanske skulle kolla upp det lite närmare, mina axlar och min rygg skulle ju inte gråta om dom fick lite massage…:)
men uuuuh, en spindel vill jag inte ha..

Det tror jag inte du behöver vara rädd för igen. Jätteskoj att fler och fler känner att dom vill gå på tex, änglamassage. Man får ut så mycket av dessa behandlingarna och man påverkar ju alla sinnen samtidigt. man hör ljuv musik och luktar en underbar doft av någon aromablandning, samtidigt som man känner att man får behandling på ett behagligt och lustfyllt sätt. Man kan även utbyta frågor med terapeuten, och få lite råd och tips på vägen.
Lycka till !
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
åååh, det låter härligt…
Maria: Har du börjat med änglamassagen än? Det låter mysigt o härligt med änglamassage, skulle jag vilja prova :) Undra om det finns någon änglamassör i småland någonstans?

Nej .. jag har inte det ännu !
jag skulle väldigt gärna vilja komma ikontakt med ng som är verksam inom detta. Så om någon av er medlemmar arbetar med detta, eller känner ng som gör det.. Var snäll och pm:a mig då ..Vore skoj om vi fick in en gäst på forumet som jobbar med änglamassage.
Jag fokuserar mer på änglameditation, samt att änglahealing ligger mig varm om hjärtat. Vi får se vad jag leds in i här näst //// Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Maria: Solkarina har kurs i änglamassage www.sinnligkunskap.se och Anna-Lena Vikström www.anna-lena.se

Jag är färdig med änglameditationen, och har planer på att gå en kurs till i änglamassage.. Så tack för tipset..
Jag ska kolla upp det. Låter väldigt spännande.
/// Kram
Carpe Diem
Maria Johnsson
Lycka Till! 
Kram

Jag har aldrig gjort änglammassage med olja eller utan…hur känns det?
Däremot har jag hört att det va lugnande m.m