Healing iFokus

Healing

Läst 984 ggr
Tuva-Lena
0

Idag har jag lärt mig..

Ja visst, man lär så länge man lever! Även om man kan tycka att det är små obetydliga saker, men i längden så bildar all kunskap en helhet som får en att känna sig tryggare med sig själv.

Skriv ner vad den här dagen har lärt dig! Ett nytt sätt att betrakta omgivningen på, eller kanske något som får dig att känna dig starkare som person..? Kanske nåt du tror på som blir bekräftat..?

Idag/igår lärde ja mig att ge alla människor en chans att visa vem dom är, alltså att inte ha förutfattade meningar om dem i förväg. Lite skamsen kände jag mig allt…Generad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MariaJ
0

En sak som jag har lärt mig är att läsa inläggen 1,,, 2,,3,,,3,,,4,, ggr och verkligen forusera på inlägget.. Inte låta några barn distrahera mig eller andra moment i hemmet. Nya lärdomar är bara positiva.. Så jag ta till mig den, och lär mig vidare..Skrattande

Kram och ljus MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tuva-Lena
0

..och idag att: Den mest vältaliga behöver inte vara den klokaste…

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

FiaH
0

Tog min älskade mormor, på en liten tur idag, och då se och märka vad mycket det betyder för henne, dessa så grejer. Det betyder oxå väldigt mycket för mig med. Men jag förstår idag, vad det betyder för mormor, dessa studer som jag tillbringar med henne. Hon är för mig GULD VÄRD!!!!

MariaJ
0

Jag har lärt mig,, att jag måste inse att även de som vi står väldigt nära, behöver gå sin väg. SkrattandeAlla behöver vi gå vår egen väg. Att ha varit delaktig för en tid är en gåva i sig, men sen kommar man till ett vägsked där det kan vara dags att släppa taget då man utvecklas åt olika håll. Vi utvecklas ju alla på olika sätt, och det finns inget sätt som är bättre än det andra..

Att gå den väg som känns rätt, är att följa sitt eget flöde !! Skrattande

Kram och ljus MariaJ

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

[Hellas]
0

Jag har lärt mig att jag faktiskt kan jag med, men att man måste hålla isär Klokhet och Erfarenhet.

Med åldern kommer erfarenhet på grund av egna tidigare misstag men även andras dyrköpta erfarenheter…..

Detta innebär inte att man med åldern med automatik blir klokare för klokhet sitter inte i åldern.
Klokhet har alla människor, en del har dock fått ett överflöd, kanske på grund av många tidigare liv.

Jag beundrar alla kloka människor som uttnytjar sin vishet till något bra och jag högaktar alla människor som har en ren önskan om att bli klokare.

tarantella
0

I dag har jag lärt mig massor. Jag har lärt mig att se vad jag överför på min son som jag fått från min barndom  som jag jobbar starkt på att inte göra. Jag har lärt mig att se min omgivninge med ytterligare lite anorlunda ögon. Jag har lärt mig att ytterligare se vad jag har gjort som varit mindre bra i relationern och mot mig själv. osv osv

PS jag läser återigen boken energitjuvar i familjen, relationer och på arbetet och den ger mig jätte mycket. Jag har det senaste halvåret vaknat till liv och börja inse att det är bara jag som ansavar för mitt liv och vad jag har med mig från min barndom som gjort att jag inte har sett det jag ser nu. Jag känner mig stark även fast det är jobbigt att ändra på sig själv och kanske inse att vissa nära relationer inte är sunda. Men framtiden är min :) DS