Schamanismen
Hej!
Hej på er alla glada tokiga spirituella fanatiker*L*
Jag har under en tid lärt mig att komma i kontakt med andevärlden. Det blev betydligt lättare att hitta dit efter att jag gjort min första trumresa i Göteborg. Jag önskar nu lära mig mer om att se småfolket.
Kramar till er alla

Hej Lyckligheten !!! Välkommen till oss på forumet !! Vill du berätta lite om din trumresa.. Tycker det låter väldigt spännande..
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Hej igen!
Visst kan jag det….
Vi satt i en ring med en pinne som hade en litet knyte. I det knytet fanns det riktig tobak. Fyra stycken i gruppen började slå med trummorna och jag satt där och tittade på min pinne.
Hade väl inte så stora förhoppningar tills jag plötsligt ser hur det börjar ryka ur pinnen och mina byxor får regnbågensfärger.
Under allt det här så började jag höra dåva entoniga mansröster.
Jag kan tala om att jag har aldrig tidigare upplevt det så starkt någon gång. Hur häftigt som helst.
Under hemresan så körde jag av vägen ut på en åker och klarade mig helt oskadd. Snacka om resa *L*
Hur du själv någon resa att berätta Maria *S*

Vad härligt det låter. Vilken upplevelse du fått !! Jag har själv inte någon erfarenhet eller upplevelse med mig inom det, men skulle mer än gärna vilja prova. Jag har däremot mediterat till trummor, och det var ju som att slå en gummiklubba i huvudet på mig… jag gick direkt in i ng form av trance.. Härligt att du ville dela med dig.. Har du fler härliga berättelser inom trumresandet ?
Carpe Diem
Maria Johnsson
Jag går också igång direkt på entoniga trummor :-).
Jag gjorde trumresa för jättemånga år sedan och mötte där mitt kraftdjur.
Det sägs ju att just enformig takt är som hjärtslag vilket gör att vi snabbt går ner i varv. Lite som när vi var foster i mammas mage.
Jag mediterade för ett par år sedan till "trummig" musik och kom ner i ganska djup meditation. Jag såg mig själv som gammal medicinkvinnai och ganska snabbt gick jag in i hennes kropp, vi blev ett med varandra. Jag levde med mina nära.
Rätt var det var såg jag mig själv dö på min bädd, jag kliver ur min kropp, jag svävar lugnt iväg och smälter ihop med det stora berget som satmmen hade som skydd. Detta var bland de starkaste meditationer jag haft.
# Välkommen önskar jag dig med, och kul att du delar med dig. Kram Fia H

Hej!
Har aldrig mediterat till trumm musik…men därimot så har min faster haft skvaller om henne att hon ser små gubbar…vilket inte alls stämmer…så elakt av de som har skapat skvallret…
Hur går man in i en trans?vad händer med kroppen?

#7 Kroppens tillstånd förändras då man är djupt avslappnad. Man kan vara i lätt trans dvs, att man är fullt medveten om allt omkring en… till att vara i djup trans där man låter en ande ta över. Att vara i lätt trans tror jag att vi alla är till och från, då vi sitter och dagdrömmer eller när vi forkuserar på ng speciellt.. Man är även i ett transliknande tillstånd när man arbetar medialt. Jag kommer inte alltid ihåg vad jag sagt på gruppseanser tex, men jag är alltid närvarande.
Jag tror vi har väldigt många andra duktigta personer här på healing som kan berätta lite mer om trans.
Carpe Diem
Maria Johnsson

#8 Tack så mycket för förklarningen!!
WOW jag var med om nåt häftigt förra fullmånen…då var vi ett gäng ute i skogen och gjorde en trumresa…förutom allt som hände i själva resan så hörde jag rent fysiskt!!!! hur det var indiander en bit bort som dansade och sjöng…Åh vilken lycka det var!! Det härliga var att en till tjej hörde dem!!!
Ljus Carina

Härliga upplevelser.
Det är alltid skönt att få en bekräftelse från ng anna i gruppen då man hör, ser eller känner något speciellt. Underbart. Jag skulle vilja göra en trummresan. Vore så underbart att känna den känslan som ni här beskriver. Jag bara måste
// Kram och ljus MariaJ:-9
Carpe Diem
Maria Johnsson

skulle vilja vara med på trumresa…har aldrig vart det!!