Healing iFokus

Healing

Etikettercd-skivorböcker
Läst 4038 ggr
MariaJ
0

Änglameditation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har själv vid några tillfälle mediterat tillsammans med Pehr Trollsvedens Änglameditation. Jag skulle vilja visa er skivan, och om ni vill prova på just änglameditation så är det en härlig skiva.

Skriv gärna era upplevelser !!

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Soffe
0

Jag gjorde den på Pehrs mediumkurs som jag gick nu i sommar! Jag tyckte den var ganska bra..helt okej. Jag hade väl ingen speciell upplevelse så, jag tror nog att man får göra den några ggr innan man upplever mer o mer..men nu var vi ju några stycken som gjorde den samtidigt och jag skulle nog föredra att göra den helt själv.

MariaJ
0

Det kan vara bra ibland att meditera i grupp, då energierna blir högre… Men naturligtvis så ska man känna efter. Kanske det är bra för dig i början om du är själv.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Soffe
0

Ja energierna blir högre, det har jag märkt! :) Jag ser meditation som något man sitter själv o gör i lugn o ro, men det är säkert bra att meditera i grupp oxå ibland :)

MariaJ
0

Jag håller helt med dig Soffe. Att man mediterar i grupp kan vara till bra hjälp för den som inte är så van att meditera. Det kan hjälpa till att förhöja ens egna upplevelser. Naturligtvis så tycker jag också att det kan vara jättehärligt då man mediterar helt själv, och finner en avslappnande och lugn känsla. Skrattande Vi är olika och det avgör man själv vilket man vill.Skrattande  Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Soffe
0

Ja det är tur att vi alla är olikaGlad

Tina-O
0

Hej!!! Jag testade faktiskt den i dag, men det gick inget bra…jag upplevde ingenting.Tyckte det kändes otäckt att tänka att rötter växte ut genom fötterna. men det berodde nog på att jag inte mådde så bra, så tillfället var illa valt.Men skam den som ger sig, jag skall testa igen.//TinaSkrattande

Tarotsanna
0

Jag gillar den meditationen men den är lite lång… och nu när jag har använt den flera gånger så ligger jag gärna steget före vill komma upp i salen på en gång!

#6 Om du tycker det är obehagligt med trärötterna så kan du kanske börja med att prova det ute utan att gå så djupt i meditation. Jag brukar fylla på med energi så när jag är ute. Tänker då hur rötter växer ut under fötterna och jag drar upp energi från Moder jord.

Tina-O
0

Jag skall testa det.Men jag tror också det berodde på att jag från början var spänd och orolig.

[Hellas]
0

Jag har skivn och har vid ett par tillfällen kört meditationen men det är något hos mig som triggas igång, kanske en skyddsmekanism för något, jag somnar nämligen!
Annars är det Pehrs röst som är sövande
Jag har aldrig haft sådana problem tidigare men skam den som ger sig :-).

MariaJ
0

#9 Du gör rätt i att försöka igen.. Det går oftast bara bättre och bättre.. Tillåt dig bara slappna av och släpp all kontroll och bara lyssna på hans röst. Lycka till nästa gång !! Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

monkam
0

Jag har oxå denna underbara änglameditation av Per

och jag tycker den är jättebra men använder den ca:1 gång/månad

MariaJ
0

#7 Tarotsanna.. Ja, jag märker också att jag är steget före.. Det är nästan så man står utanför den sista dörren direkt … hahahah men det är en skön och avslappnande skiva. Hans röst är så vanlig och behaglig.Skrattande kram

Carpe Diem

Maria Johnsson

KristinS
0

Jag provat den två gånger. Första gången med en vän och det funkade rätt bra. Jag hade lite svårt att släppa allt, men fick mycket hjälp av min guide. Sen i rummet jag såg bara många mörka konturer. Vill så gärna se dems ansikte ju, så jag glömde till slut bort att lyssna på dems budskap.Försökte se deras ansikte istället. 

Andra gång kändes lugnare och skönare. Såg bara mörka konturer fortfarande, men fick budskap mer öppet och direkt. 

Jag tycker den är bra och kommer helt klart använda den. Glad

FiaH
0

Just änglameditation, har jag aldrig provat, men det är kanske dax, låter ju härligt det du skrev Kristin S. Får kanske inskaffa mig Pehrs skiva. Har ni flev änglameditations skivor att rekomendera?Glad

Soffe
0

#14 Just när det gäller bara änglar vet jag inte.. Men den cd:n med Pehr innebär inte bara kontakt med änglar, utan det kan komma guider o anhöriga oxå! Jag vet 1 cd med Kristina Wennergren som heter: möte med din andlige vägledare.. Har inte provat den själv, men jag tror säkert att den är bra.. Ska själv köpa den någon gång :)

FiaH
0

#15 TackCool

KristinS
0

#14 Hej fiaGlad Jag tyckte det var härligt och jag tycker att om du får mölighet att prova så gör det! Då blir det spännande att få höra din upplevelse efteråt. /// KristinS

FiaH
0

#17 Ja jag ska se om jag har möjlighet att låna en skiva eller inskaffa mig en, inom snarast, och DÅ lovar jag att dela med mig. KramFlört

MariaJ
0

Du kan låna min FiaHSkrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

noita86
0

Hej! vad ska man tänka på när man utför en ängelmeditation?

hur gör man det?

FiaH
0

Tack vännenSkrattande