Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 1025 ggr
FiaH
0

Djur och energier!

Hejsan!

Är det fler än jag som har märkt av på sina djur, att dom känner av andra energier och även ser, det vi inte ser? Min lilla katt har börjat att bete sig mycket märkligt. Sist jag var och träffade gruppen, fick jag till mig att jag för tillfälligt har mycket djur omkring mig, och att min katt kommer att uppföra sig konstigt. Och så har det blivit, hon kan sitta på soffan och bara stirra mot ett ställe och typ morra, sen blir hon livrädd, springer upp i trappan och trycker. Detta har hänt vid ett par tillfällen på sista tiden. Det är rätt spännande tycker jag, att våra djur märker av så tydligt. Fler som kanske märker av det på sina djur? Mvh Fia Glad

Tarotsanna
0

Ja, jag märker det mest på min gamla perser hane :) Då får han ryck, "skriker" och krafsar särskilt på en garderob och på ett skåp. Hunden morrar mellan varven men han ser nog fler spöken än vad som verkligen finns Fundersam /Sanna

FiaH
0

Haha, ja du men man vet ju aldrigFlört

skogisen
0

Jag har också märkt att våra katter känner av!

min Mamma brukar komma och "hälsa" på mej, det är alltid med en doft (cigarettrök samt parfym) innan jag har känt  av den , så märker jag på tre av katterna att dom kan sitta alldeles stilla och titta på någonting rakt ut på samma ställe,innan jag har kännt lukten,så visst känner dom av .

Tina-O
0

Absolut!!!

Det har jag märkt på mina katter med, de tittar…morrar ,springer och gömmer sig under badkaret. Helt klart är det så!!!!

Vad jag hört så är katter extra känsliga.

FiaH
0

Ja, jag har oxå hört att just katten är så känslig för energier, och att dom även balanserar upp negativ energi genom att ligga på den plats som behöver balanseras upp.

MariaJ
0

Ja, visst är våra djur fantastiska. Dom har inte den spärr för de energierna som vi på jorden har. Deras sinnen är öppna, och kan då uppleva våra besök direkt.

JättehärligtSkrattande

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tarotsanna
0

Just nu står hunden och morrar in mot ett hörn Förvånad Kanske någon här? Ska ha tolkning via fonen om en stund, kanske ska prova att länka upp då Fundersam 

Ett tag hade vi en kvinna här hemma som gillade att skrämma vår katt. Jag kände inte av henne direkt själv mer än att jag hade det jobbigt med att stå med ryggen ut mot hallen. Kände mig så iaktagen och fick hjälp av någon att få henne härifrån.

FiaH
0

Det verkar som om du har fullt hus Sanna, något som även hunden märker….

Tarotsanna
0

Ja, skeptiker som jag är så krävs det konkretare bevis än så för att jag ska tro att någon är här Flört

FiaH
0

Haha, ok jag fattar, hoppas på att du får klockrena bevis!!Flört

Tarotsanna
0

Ja, den senaste veckan har jag verkligen bett om ett konkret tecken men jag får det inte, eller så ser jag det inte Fundersam

FiaH
0

Denna veckan har min katt, med varit helt konstig, jag märker mer och mer här hemma. Katten ligger mest på span i trappan, när hon är inne. Hon har ingen ro alls, morrar och är lustig.HMM

Bybo
0

Fullmåne?? ;-)

FiaH
0

Hmm, det var det kanske, har lugnat ner sig nu för tillfälligt..

Prizma_o_Kristall
0

Frankie ställer sig ibland vid ytterdörren och skäller rakt ut! Jag som är så mörkrädd blir jätterädd när han gör så. För ett tag sedan tassade han upp mitt i natten från sovande tillstånd till att bli helvaken och ställa sig och skälla vid dörren… Flera nätter irad! Förvånad

FiaH
0

Ja du, säkert såg han något må tro!!!!

noita86
0

Min katt Mirri och jag har oftast en konversation med varandra…båda förstår varandra.

När jag går och lägger mig före min man, då kommer Mirri…och tränger sig brevid mig…hon kollar ibland konstigt och nyfiket på något väldigt länge…det kan va ovanpå mig eller bakom min rygg när jag ligger ansiktet mot Mirris…men hon bara viftar på svanser och gosar…hon blir inte rädd eller något sånt…inte jag heller, men ibland undrar ju jag att: vad är det hon stirrar på nu då…ungefär…

Katter och andra djur har en förmåga och se mkt mer än vi människor…

FiaH
0

Visst har dom den förmågon, sen beror det nog på vad för något dom ser, när min katt reagerar spänt, tror jag mina hundar är på besök.

noita86
0

#18 jasså? men våran katt Mirri har aldrig fräst åt det hon har set…

FiaH
0

Kanske inte varit stora hundar då, utan andra på besökFlört

noita86
0

#20   Okey…jo det kan ju vara så…om man har kontakt med Andar…kan man då ha en bra kommunikation med djur?

MariaJ
0

#21  Ja det kan man ha. Jag vet faktistk att övervägande delen av de som är omkring mig som är mediala har ng djur. Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

noita86
0

#22   OK…en väninna sa till mig: du har säkert bra kommunikation med djur…jag bara kanske det eftersom jag har kontakt med andra så…why not…men det gjorde mig lite häpen…ingen har sagt så till mig innan:D

MariaJ
0

#23  Kontakten med djuren är ju så öppen, och det tilltalar nog många av oss som är öppna för medialiteten. Sen är det naturligtvis inte alla som väljer att ha djur ändå, pga av andra saker. Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

noita86
0

#24   jo…det är ju sant…jag är ju allergisk mot katter egentligen…men jag tar medicin o droppar för det:D jag bara älskar katter…därför så är det bra att det finns medicin…sen finns de dom som inte tycker om djur alls…