Healing iFokus

Healing

Etikettänglar
Läst 2594 ggr
Opal
0

Ser änglar

Ni som kan se änglar hur visar dom sig för er?? Hur ser dom ut, hur känns det omkring er när ni ser dom??

MariaJ
0

Den sista tiden har jag kontaktat änglarna, och jag gör det genom meditation. Jag har sett änglar då jag haft grupper och vid privatsittningar tidigare, men har då inte fått den djupa kontakt som jag känner nu.

De kommer ner och visar sig för mig precis som om det blåser lite om dem. Deras energier gör dem rena och trygga samt att de förmedlar en otrolig känsla av trygghet. Jag ser både manlig och kvinnlig gestalt. Jag upplevde 3 st på samma gång då jag mediterade och bad dem komma in i min energi. Jag upplever ofta klara färger och ljus omkring dem. Känslan och kärleken de kommer med är otrolig och det går inte riktigt att beskriva i ord, utan måste nog upplevas. Jag är under utveckling inom änglameditation, men har haft ett uppehåll nu på några veckor pga, olika saker.

Har du upplevt något själv ?

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Opal
0

Vad underbart vackert.

Låg och lyssnade på en avslappningsskiva en kväll. Helt plötsligt så känner jag att några stycken står brevid mig. Ser för mitt inre ljusa gestalter, mycket ljus runt dom. Och i mitt huvud hör jag att det är änglarna som är hos mig.

Men vill så gärna kunna se dom klarare.

Tita
0

Vad är skillnaden på änglar och tex guider ?? och är änglar människor som levt på jorden och gått vidare eller  är dem andra väsen …..eller vad man nu ska kalla det.

MariaJ
0

Tita #3 

Enligt min kunskap om änglar så finns dom i en högre vibrerande dimenssion än våra vägledare (guider). Änglarna har inte levt på jorden och upplevt våra prövningar här, utan är helt rena i sina energier. Det är därför vi upplever dem så otroligt kärleksfulla, rena och lätta i sina energier när de besöker oss. De kommer med en helt obeskrivlig renhet då vi bjuder in dem i våra energifält.

Detta är mina tankar och min kunskap. 

Carpe Diem

Maria Johnsson

FiaH
0

Va härligt det låter Opal, att du nu även kan känna att dom finns omkring dig, myser i hela kroppen, hoppas du även inom framtiden kommer att få se dom. Kram Fia

noita86
0

Hej! här har ni tips från mig som jag prövade alldeles nyss!!!

Ta reda på vad din skyddsängel heter:

1. Gör egna kort av papper, vik ihop pappret så det blir delat, sen fortsätter du att dela på papret så du har avlånga fyrkanter och som ser ut som kort.

2.Skriv A-Ö på pappersbitarna.

3.Lägg alla bokstäverna i en ring.

4.Vänd på dem så bokstäverna inte syns.

5. Ta fram din pendel och gå runt med den, motsols börjar du.

6.Du stannar på varje bokstav och kommer antingen få ett nej eller ja svar…

7. När du kommer till ja svar vänder du på kortet…annars om du får nej så låt den ligga kvar.

8.När du har gått igenom alla bokstäverna med pendeln så ser du att du har vänt på vissa kort så att bokstäverna syns.

9.Plocka korten du har vänt på och pyssla ihop bokstäverna och du kommer att märka att det bildas ett namn. 

Jag fick fram namnet: Scypwazor….

Inte för att jag vet vad detta betyder…hittade inte på nätet heller…

MariaJ
0

Hej .. Vilken skoj träning…Skrattande

..och kanske din vägledare visar dig sitt namn ..Skrattande

Du kanske ska slänga om bokstäverna

och få ett annat namn då ?

Vänligen  MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

noita86
0

#7  Scywazor fick jag fram plockade bort P bokstaven…sen tog jag en runda till och fick 3 till men de ville inte pendeln ha med alls:D

får du till något annat än det jag skrev?

MariaJ
0

Nej då ..inte alls.. !! Jag bara tänkte att om du inte fått fram om namnet, så kanske det kunde vara så att bokstäverna bara låg fel.. Skrattande  Det är säkert rätt.. Ibland får jag också till mig bokstäver som man får lura lite på.. ////  MJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

molly57
0

Såg en ängel,när jag var liten.VAr väl ca 4-5 år då. JAg var otroligt mörk rädd.En natt var det värr än vanligt.Jag kliver upp från sängen,ställer mig på knä (som man brukar se från filmer) vid sängen,och ber till Gud om hjälp.Då kommer ett starkt ljus sken,ser inget ansikte.Men det är ljus figur minst två meter lång/hög,säkert ännu mera.Känner en otrolig trygghet och kärlek från "ängeln" jag blir lugn och lägger mig tillbaka i sängen,och somnar gott. Av någon anleding,talade jag aldrig om det för någon,det var min lilla hemlighet.Från den dag/natt har jag alltid varit trygg i mörkret,det har nästan varit min vän.

Flera år senare i en mycket jobbig och svår situation,komma ängeln tillbaks.Denna gång såg jag honom inte,men kände samma kärlek och trygghet.Det var som jag blev omsluten av kärlek.Jag vet att min ängel rädda mitt liv.Detta har också hänt en gång senare.Under en preiod som var extra tung och jobbig för mig.Jag har aldrig frågat,vad min ängel heter, tycker det spelar mindre roll,för jag vet om det skulle krisa till sig någon gång finns han där.Jag skriver han,för det känns på någotvis som manlig energi.

Kram//molly

MariaJ
0

Vilken underbar upplevelse för dig Molly.. Kan bara läsa och njuta av det du skriver.. Skrattande Tack för att du delade med dig // MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

molly57
0

Tack själv Maria,för ett härligt forum..det tog ett tag innan jag hittade hitFot i munnnenMen nu blir du inta av med mig i första taget!!

Jag har skaffat jättefina änglakort,som jag har börjat använda mig så smått.Jag brukar dra ett kort,ställer in fråga innan.Eller så dra jag ett kort för dagen. Numera har jag ängalr över alltSkrattandetill och med på toa..Änglar visst finns dom

MariaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så underbart Molly57… Jätteskoj att du trivs här,, det glädjer mig också enormt. Jag har också sett massor av änglar, och är verkligen inne i änglatankar och energierna nu.. Jag har också endel änglar.. Och fler kommer det säkert att bli. Skrattande Ger dig här en lite änglabild.. MJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

noita86
0

jag ska börja göra en ängladagbok jag…har en jätte bra hand-bok som hjälp:D

MariaJ
0

Va skoj.. Hur fungerar det ? Vill du dela med dig ? Skrattande Mj:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

molly57
0

Jag undrar vad boken heter?! Hoppas den finns på svenska.Nästan allt är ju på engelska.De änglakorten jag har var också på engelska.Visst kan jag engelska,men tycker att många ord är lite svåra.En annan är ju snart tant,så jag är inte riktigt "hemma" när det gäller engelska.Som tur är, har jag en väninna,som var på en änglakurs,och där hade man översatt några änglar kortslekar.

P.s Den jag har heter Messages from yuor Angels. Den tycker jag är väldigt vacker.Ni kan väl skriva vad er änglkort heter.Kanske någon vet vad man kan köpa dessa också D.s

Kram//molly

noita86
0

#15     Hej!

En Ängladagbok gör man genom att man håller kontakst med sina skyddsänglar och skriver upp händerlser,hur man känner,vad man känner etc. typ som en dagbok.

noita86
0

#16 molly57        Hej!

den lilla handboken/pocket boken heter: Kunskap är Nyckeln till Insikt, Stora Boken om Änglar. Författaren heter: Cassandra Eason.

Jag beställde den på www.adlibris.com kostade endast 79kr…

MariaJ
0

Jag har också änglakort och änglaboken av Cassandra Eason.. Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

noita86
0

det är det att jag inte har änglakorten…vart får jag tag på dom?

MariaJ
0

Du kan köpa dem på New Page sidan om du vill. Jag har jobbat där på distans som medium innan, och köpte flera saker där innan jag slutade där. Där kommer du direkt in på sidan som du kan beställa.

http://www.planet.se/page17162.php

Jag kan även rekommendera dig att kontakta Elisabeth på ÖN, för hon startar ju snart webbshop, med förmånliga priser. Kan absolut rekommedera dig att kolla båda ställena innan du bestämmer dig. ( prismässigt )

http://overnaturligt.ifokus.se/

Carpe Diem

Maria Johnsson

noita86
0

tack så mycket ska kolla på den länken med kort osv som du gav mig…

tack så mycket ska kika på den sidan också:D

molly57
0

#18 Tack för tipset,ska försöka få tag i boken…

noita86
0

#23             Varsegod…bara o gå in o beställa eller kolla på fler böcker dära:D

Opal
0

Jag var på en kurs en helg och då sa hon att: Änglar är en ljus gestalt med sin energin i luften medans Andar har sin energi i golvet.

noita86
0

#25    Det stämmer ju va de sa i mässan…att: änglar är en ljus gestalt med sin energi i luften medans Andar har sin energi i golvet…

Det är ju en bra beskrivning…jag tycker det stämmer…finns det någon som håller med mig?

Opal
0

Jag tycker att det är jättebra då är det lättare att skilja på dom.

noita86
0

#27     Det tycker jag också…oftast stämmer det…men sen beror ju på var anden är också osv…vart gick du den kursen och vad heter kursen??

noita86
0

Hej! var Gabriel "en ond" ängel?

MariaJ
0

# 29 Nej.. Gabriel är ingen ond ängel..

Carpe Diem

Maria Johnsson

noita86
0

#30 ok..vad var det Gabriel gjorde för något?

det va nån som sa att han försökte förstöra för andra osv…?

MariaJ
0

Jaaså.. Vem sa det ?? Låter ju inte tänkbart i mina öron ..Gå in och läs en annan länk här på forumet, där skrev jag lite om honom, och vad han står för. Har du ng annan uppfattning om honom ??

http://www.healing.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=6460dfa7-5373-4625-b3c9-65fce91dc6cb

Stod lite i denna länken om Ärkeängel Gabriel. ///  MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

noita86
0

#32   Jo va jag vet har jag honom i min månads skyddsängel i nov…sa ett medium till mig…o han är snäll…

Tack Maria ska kolla på de forumet…