Kan det bli för kraftfullt....
Fick denna fundering när jag läste en annan tråd här. Om man blandar olika behandlingar även om syftet är gott är inte risken att det kan bli för mycket för klienten?
Jag kan känna det när jag ger TuiNabehandlingar att även om en klient har fler blockeringar så är det inte säkert att man kan ta hand om allt på en gång för att kroppen säger ifrån om att det räcker nu. Om man då blandar tex. reiki och lägger till flera stenar kan det inte blir för kraftfullt? Det är min känsla iaf att kroppen inte orkar med "allt" på en gång. Naturligtvis är det individuellt från klient till klient.
Vad säger ni andra? Är det bara jag som upplever detta?
Mvh LisaL
Jag har två stycken åsikter och kan inte bestämma mig.
1. Jag tror att mottagaren tar vad hon/han behöver alltså det kan inte bli för mycket.
2. Men……jag tror även på långsiktig behandling beroende på typ av problem, ibland kan man nog öppna upp för mycket och det kan bli väldigt jobbigt och även känslosamt i flera dagar efter. Visst är det bra om resultatet känns efteråst, det ka det ju göra men inte för mycket.
Jag jämför lite med kiropraktor eller andra behandligar, där tar man lite i taget eftersom man i annat fall blir alldeles mörbultad.
Det kan ju inte vara fel att blanda olika metoder så länge de kompletterar varandra.
Mottagaren känner ju även om det blir för mycket.
Jag tänker då kanske på Kristaller som du är inne på. Energimässigt så är vissa av stenarna väldigt starka och det gäller för mottagaren att kunna hantera all energi på ett behagligt sett.
Jag har själv en obearbetad bergskristall som jag ibland använder som hängsmycke.
Den är väldigt starkt och känns verkligen när man bär den.
Jag själv mår gott av den men jag tror inte att alla gör det.
Jag tror att det kan bli för mycket! Vid fysisk hård träning får man träningsvärk, och visst kan man få mental träningsvärk!?
Intressant!

Reiki är en mild kärleksfull form av healing och energin är intelligent. Vad som händer är att din inre läkningskraft triggas igång. Som med alla typer av behandlingar kan man känna av den dagarna efteråt. Men jag har aldrig under mina år som healer upplevt att något tyckt att det blivit för starkt eller för mycket.
ljus Rose
Jag håller med Rosmarin90. Reikin går dit där den behövs.
När man blandar reiki tillsammans med Kristaller, så är det inte för att bearbeta hela kroppen (iallafall inte så som jag gör). Som det jag tog upp i tråden, så var det en lugnande effekt. Och det var det enda som just den kristallen gjorde. Vilket hjälpte klienten att slappna av och tillgodogöra sig Reikin (som jag utförde på vanligt vis
)
Men om man bortser från Reikin utan ser mer generellt på frågan, är svaren då desamma?
Jag är som jag sagt tidigare lite tvådelad i frågan.
Hmm, jag är bara utbildad i Reiki, så jag healar på det sättet. Men all healing borde ju vara likadan oavsett vilken metod man använder sig av. Men det är bara min personliga åsikt.

Jag har jobbat med naturmedicin i flera år och kombinerade ofta behandlingar. Zonterapi och homeopati fungerade otroligt bra tillsammans. Jag har healinghänder så med zonterapin kom det helaing också.
Vad jag inte tror är bra, är när man går på samma typ av behandlingar hos flera olika. Det finns människor som gör det och då uteblir antingen effekten helt eller också blir det för kraftfulla reaktioner.
Rose

Hur utför man en kristallhealing?
#8 Om du går in här i menyn för alla trådar, så står där bl.a Kristallhealing..där kan du läsa om just kristallhealing :)

#9 Tack så mkt Soffe…ska kolla på den tråden;)