Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 1262 ggr
jwen
0

Kristaller?

Hej. Jag använder Kristaller vid healing och chakrabalansering.

Men om jag vill använda en kristall för ett visst område t.ex tjocktarmen, så att den hjälper just där när jag gör min healing, vart lägger jag den kristallen då?

Tacksam för alla svar Glad // Jane

MariaJ
0

När du använder dig av stenar och Kristaller, så är ju alla våra chakran förknippat med våra organ. Så enligt min erfarenhet så placerar du det på magchakrat för att ge en stabilitet där som påverkar organen som är förknippat med chakrat.

Om det finns obalanser i magchakrat (vid naveln) så kan det ge magkatarr, matsmältningssvårigheter, diabetes, bulemi, anorexi, gallsten osv..

man kan också känna in hur man ska placera den.

Använder du dig av stenar och Kristaller mycket ?

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

jwen
0

Jag använder mig av Kristaller när jag gör reikihealing.

Den kristall som jag vill använda mig av är blå kalcedon och som jag vill använda för tjocktarmen.

Kalcedon är för halschakrat, men det känns konstigt att lägga den där när det är tjocktarmen som jag vill använda den för. Det var därför som jag undrade vart den ska ligga.

MariaJ
0

Oki..Jag förstår dina tankar.. Jag har aldrig använt mig av kalcedon, och har ingen direkt erfarenhet av just den stenen. Men den finns väl i flera färger ? Skrattande Den stabiliserar väl just vätseansamlingarna i kroppen, och balanserar upp vätskan. Samt är bra för hösnuva och pollenallergi. //  MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

jwen
0

*Putt*

Någon som vet? Ska jag lägga den över tarmen??

FiaH
0

Hej jwen!

Det jag fick fram var….

Stärker uyskiljningsförmågan och hjälper till att säga stopp. Uppbringar det mod som behövs för att kunna leva efter egen övertygelse.

BRA MOT magkatarr och magsår och andra psykosomatiska besvär.

Så det är nog inte helt fel av dig. Lycka till Kram FiaSkrattande

jwen
0

Tack Fia och Maria för hjälpen Skrattande

LisaL
0

Hej jwen!

Jag tror att du ska gå på din egen känsla. Känns det ok att lägga den över tjocktarmen så gör det. Men känner du för att tex lägga den på klientens arm så gör det. Jag är övertygad om att healingen går dit den ska. Det kan också vara så att att magchakrat känns rätt för dig, placera den då där.

Förslaget med armen var för att enligt kinesisk medicin så går meridianen för tjocktarm längs armarna. Vi är ju alla olika så det bästa är nog att du lyssnar på din intuition.

Mvh LisaL

jwen
0

Tack Lisa. Det där med armarna var intressant. Det visste jag inte om. Kan man läsa mer om kinesisk medicin någonstans?

MariaJ
0

Gå in på Länkar.. där finns en länk till Lisas egen hemsida. Där kan du läsa lite mer Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

LisaL
0

Jag har inte skrivit de olika meridianerna positioner men jag tror du kan söka på google och meridianer om du är intresserad av hur dom går i kroppen. Kanske kan du slå på kinesisk medicin också. Lite står på min hemsida men inte så detaljerat kanske skulle jag uppdatera med detta. Kanske intressant att läsa när någon undrar lite närmare vad jag gör.

Tack för du gav mig en ny idé jwen till min hemsida.

Mvh LisaL