Instruktioner, tack!
Jag har skaffat två stycken stenar som påstås passa mig. nu undrar jag hur man använder som till healing och meditation? jag är nybörjare och vill gärna lära mig. Tacksam för tips! ^^

Om du går in under stenar o Kristaller hittar du en hel del info.
Vad är det för stenar du har köpt?
Medarbetare på Feng Shui och Indien
kristall var den ena, den andra minns jag pinsamt nog inte namnet på!
en grön sten, med röda fläckar.
läste att dom skulle passa mig.

#3 ja, kan vara det. såg rätt lika ut, men är osäker på namnet. tror att den hette något annat. Den är lite mörkare också.

Hej
När jag har köpt stenar så har jag låtigt stenarna välja mig, jag har alltså inte valt, sen när man har läst vad det är för stenar så har man förstått att man har just användning för de. // Helene
Precis så fungerar jag med, jag går på min känsla, utan att läsa om dom. Likadant bär jag mycket halsband som är av olika stenar. Det är min känsla för dagen jag tar ett halsband. Och när jag sen oxå läser, så förstår man som du oxå skrev. Kram FiaH
# 5 #6 okej. jag trodde det hade betydelse vilken sten man väljer. att vissa passar bättre och fungerar starkare, än andra. men då vet jag att jag ska gå på känslan när jag köper nästa gång. ^^ men hur använder man stenarna till healing? är det svårt att lära sig?
Kan det vara en Heliotrop som du har köpt? Den är grön med röda fläckar.
#8 ja! så hette den! ^^ En helitrop! Tack! 

Ett nytt namn för mig faktiskt.. Men vi lär oss hela tiden. Vad står den stenen för då ? 
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Heliotrop är den äkta blodstenen. Vanligtvis säger man annars att det är Hematit.
Den har blodstillande egenskaper. Bra att använda vid menstruation