När man misssförstår hjälpen...
Gick idag in och kikade lite på healingsidan, och saknaden efter min älskade häst, Fantasy, kom över mig. Så jag kände att jag behövde skriva av mig.
Jag är så ledsen över att jag inte förstod att jag fick hjälp att heala henne, när hon behövde det.
Jag stod i stallet helt ensam, med bara en häst till i stallet. Jag var så förtvivlad och ledsen, för att Fanta var dålig igen i sitt ben. Då hörde jag gödseldörren stängas, fast det var ingen där. Hästarna var kolugna och Joker, som stod i boxen, såg ut att följa nån fram till där jag stod. Men det fanns ingen där. Jag kände däremot starkt en närvaro, och trodde att det var andar som ville ha kontakt.
Närvaron blev starkare och det riktigt strålade ut i armarna…. trodde att det var nåt annat, så jag sa högt, -jag har inte tid med er nu, jag ska ta hand om min häst.
Då kändes det ännu mer ut i mina armar, samt händer. Men jag fattade inte att jag skulle heala Fanta, så kände jag att det klingade av och först då förstod jag vilken hjälp jag fått, men det var ju försent.
Det jag är så ledsen över är att jag känner mig så otillräklig. Jag hade ju lovat Fanta att jag skulle ta hand om henne… hon blev ju inte bra och jag var tvungen att låte henne somna in.
Varför är allt så komplicerat hela tiden. Hon hade så mycket glädje i sig.

Snälla rara Fantasy !!
Du får inte ta på dig någon sådan börda. Att du fick känna på och förstå din känsla vid detta tillfälle är ändå en fantastisk upplevelse. Att förvalta healingens möjligheter är också en konst i sig. Då du nu har fått uppleva detta, så är det meningen att du vid nästa tillfälle ska kunna förvalta det. Jag är övertygad om att det fanns olika faktorer just då, som gjorde att du inte kunne ta till dig och förstå varför det kom… men nu vet du anorlunda.
Försök att se situationen som en positv sak istället, även om det kan vara svårt.
Jag försår att du är oerhört ledsen över att du mist din vän, men försök att tänk på att din häst har gjort så att du nu kan känna och förstå hur healingen kan kännas då du ska använda den. Det finns ingen sorg i din häst mer som nu gått över, utan h*n vill bara att du ska må bra och leva och ta till dig allt detta på ett positivt sätt. Du har ju ett bra stöd från andra sidan om du skulle vilja utveckla dig inom djurhealingen..
Stor kram från mig… /// MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tack Maria för ditt svar. Det värmer riktigt,