Djurens underbara sätt
Jag vill så gärna skriva om alla de djur vi har omkring oss. Om alla visste hur mycket våra djur ger oss, och hur mycket healing vi faktiskt får av dom.
Genom deras närvaro så ger dom av sig själva, dom lägger ingen värdering i det vi säger eller gör.. utan är alltid öppna för glädje och kärlek. Uppleva deras glädjehopp och skuttande då man varit borta i 10-15 min.. eller se in i deras förväntansfulla blickar när man kommer hem med en matkasse. - Kan det finnas ng gått till mig ? Do ger oss så mycket och är oss lojala.. Så jag vill bara säga:
*Låt oss värna om våra djur !
*Låt oss Se vad djuren gör för oss !
*Låt dem få sina hem kärleksfulla, trygga och med mycket ömhet !
*Låt dem få den kärlek som de förtjänar !
*Låt deras behov alltid vara prioriterade !
*Glöm inte bort att se dem, kela med dem, uppskatta dem
*Dom finns där ALLTID för oss, så vi ska ALLTID vara där för dem !
Så älska dem som dom är !!
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Ja det är våra underbara djur!
Älskar djur och har alltid gjort det..
Håller med! inget hjälper så bra som en ridtur eller runda med kissen eller vovven om man mår dåligt!

Vilken fantastisk text,Maria som säger allt,hur vi bör behandla våra djur!!
Stora som små…

Kortet som jag bifogar nu är min egen lilla Nellie.. Hon tittar lite blygt och försiktigt under lugg då jag ta kortet… Men hon är så go´… I LOVE YOU NELLIE !!
Carpe Diem
Maria Johnsson

#3 Ja, visst är de underbara.. Och de skvallrar aldrig om det förtroende man ger dom. De är oss lojala oavsett vad..Den ger av sig själv hela tiden..Min Nellie älska att leka med bollar, pinnar, frisbeee och dyl..
Carpe Diem
Maria Johnsson

MariaJ vad är din goa Nellie för ras? Hon är såååååå söt.
Vi har många dikussioner om att skaffa en liten raring och jag kan "se" henne/honom överallt i huset. Går vi ut o promenerar så är det ett svart/vitt litet troll vi möter.
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Min kisse var helt underbar och så klok.
Hon kände på sig när jag t.ex. var ledsen och kröp upp i mitt knä med ett speciellt litet ljud.
Och om jag grät nosade hon mig i ansiktet, precis som hon ville ta bort mina tårar.
Och ofta kände hon på sig vad jag tänkte göra, och kunde alla mina rutiner.
Och hur underbart det var att somna med en spinnande kisse vid mitt hjärta varje natt.

Vår lilla Nellie är en blandras mellan pudel och yorkshireterrier..Hon fyllde 5 år den 12 Juni i år..
Carpe Diem
Maria Johnsson
Visst blir man glad av alla djur, jag har alltid haft mycket djur omkring mig. Dom ger så mycket av sig själva, finns i alla lägen. Tyvärr finns inte mina hundar hos mig, dom gav mig så mycket. Men vi har en underbar katt, och hela kvateret är omgivna av katter, dom är som en stor familj. Så våran djur ska vi ta hand om i alla lägen!!