Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 672 ggr
LisaL
0

Affirmationer!

Hej, jag är lite nyfiken på era tankar om affirmationer. Ni vet när man ska upprepa samma sak om och om igen och så blir det så. Som tex att: Jag är stark och frisk, jag är stark och frisk och så ska man säga det flera gånger om dagen till sig själv, gärna högt.

Är det någon som provat som kan säga efter egna erfarenheter hur det gått? Om man tar exemplet ovan så ska man ju inte bli sjuk eller känna smärta.

Vi är ju duktiga på att tänka negativt men är det någon som kan dela med sig någon berättelse om detta?

Mvh LisaL

FiaH
0

Hej Lisa!

Den erfarenhet jag har är att när jag var yngre så hade jag jätte mycket eksem, som inte ville ge med sig. Vi gick till många läkare, och fick olika starka salvor, inget hjälpte. På något vis kom mamma kontakt med en som jag tror var Biopraktiker, dit gick jag. det hon hjälpte mig med var självhjälp, för det jag drabbats av var inre stress, som vi alla kan ha, fast det tyr sig på olika sätt. Då lärde hon mig att jobba med olika punkter på kroppen, och då återupprepa " acceptera mig själv precis som jag är trots min inre stress" typ.. Och efter minst 8 års lidande av eksem, och ovetskapen om min inre stress, för det var inget jag själv märkte, så blev jag fri från mina eksem. Kan än i dag om jag blir riktigt orolig, känna att eksemen vill komma fram, men då tar jag upp det som hon lärde mig.

Hoppas det inte blev för luddigt. Kram Fia

LisaL
0

Hej Fia!

Det blev inte alls luddigt. Jag tycker det är roligt att höra berättelser om att det verkligen hjälper. En människa kan hela sig mycket själv med vissa "verktyg" och lite kunskap om hur hon/han ska göra.

Vad kul att det hjälpte dig. Efter många års lidande eller vad man ska säga så kan du själv hålla det i schack.

Ha det bra!

Kram Lisa

Carina.S
0

Även fast man försöker tänka positivt och tänka starkt på affirmationer, så måste man ju också ha hela känslan på nåt vis i ryggraden/kroppen , eller hur jag ska säga. Man måste kunna känna sig helt övertygad om, att dessa tankar verkligen är "äkta". Att man verkligen "menar" dem för sin egen räkning.. Inte att man bara tänker dem i sitt intellektuella tänkande.. ( Hoppas att du fattar vad jag försöker få fram här..)  Det är ju rätt lätt att tvivla ändå innerst inne, men bara man försöker få undan dessa tvivel, och kunna lita till sin egen healing/läkningsförmåga, så fungerar detta alldles utmärkt. Jag vet det också av egen erfarenhet. har healat mig själv många ggr ,med tankens kraft…Alla så har vi möjligheten tror jag, att heala oss själva..Jag brukar affirmera en vit tjock energipelare, som går igenom kroppen oppifrån ovanför och genom huvudet, och rotar sig i backen. Sen tänker jag att denna ljuvliga helande energi, ska läka alla mina åkomer i kroppen, och stärka den…Brukar hjälpa för det mesta. Kram från CarinaGlad

Soffe
0

Hej! Jag läser nu en bok av Louise L. Hay som heter.. JAG KAN DET-mer levande med affirmationer, innehåller även en cd med affirmationer.. Någon mer som har läst den?

MariaJ
0

#4  jag har inte läst den, så jag tackar för boktipsetSkrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Soffe
0

Varsågod Maria! Glad

Kram