Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 1014 ggr
erkabo
0

ömma händer = healing händer?

Hej mina vänner

här kommer en liten fundering ifrån mig. Har nu helt plötsligt fått ont i min vänstra tumme, handled samt lillfingersida. Den högra handleden har jag haft lite ont i från o till. En väninna till mig sa att det berodde på att jag hade healinghänder. Men man ska väl inte ha ont av healing, fast det är klart flödet kanske är så stort att det inte gers plats i handen. ´Har inte healat på ett tag, så det kanske är på det här sättet som jag får tecken att det är dags att ta tagi det igen. Vad tror ni, alla kloka härliga medmänniskor.

Kram kram

Erika

MariaJ
0

Jag pm:ar dig.. Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Opal
0

Jag har också ont i min vänstra tumme, har haft det i 2 år nu och ingen kan säga vad som är fel.

CarolineO
0

Jag har ont i andra fingrar, ringfingret mest, en del i långfingret… o en del i lillfingret, men det e på båda händerna, så det e kanske nåt annat…Oskyldig

MariaJ
0

Det kan mycket väl vara så att era händer är känsliga för energierna. Men man ska inte glömma att händerna också är förknippade med chakrat. Jag vill gärna fråga om ni går igenom olika situationer som har me kärlek och känslor att göra.. Om man har ng process inom sig som är obearbetad och som ligger ihjätats center, så kan det påverka bla, våra händer på olika sätt.

Står ni inför möte, handling, eller process med ng som är jobbigt just nu ??  Detta är vad jag också tror kan orsaka smärtor i händerna på olika sätt.

Vänligen Mariaj:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

CarolineO
0

#4  Mitt i prick!! Jag har det VÄLDIGT rörigt på kärleksfronten just nu, även i jobbet kommer det en förändring snart och jag har mått dåligt av det. Ont i bröstet m.m.
Ngt tips på vad jag kan göra åt det?

MariaJ
0

Jag kan råda er till att lösa upp det .. Jag vill inte gå in på privata diskussioner eller ng behandlingform här genom forumet, så jag pm:ar dig om vad jag kan rekommendera till dig.

Däremot så kan jag väl skriva att det kan vara bra att bära ett hjärtans sten för att hjälpa och stabilisera hjärtchakrat. Då kan jag rekommendera Grön Aventurin eller Rosenkvarts. Dessa stena bringar kärlek och löser upp kärleksproblem och ev blockeringar.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

CarolineO
0

ja, rosenkvarts har jag gjort ett par örhängen av, så jag får testa använda dem.   Tack!

Opal
0

#4 det stämmer precis. Jag går igenom mycket med mig själv och många händelser utifrån som också påverkar mig. När man är som lyckligast så kommer någon och slår ner en. Rosenkvarts har jag på mitt rumsbord där jag sitter. Brukar hålla den i handen ibland när jag mediterar.

FiaH
0

Vill oxå instämma i det. För ca ett år sedan, hade jag jätteont i händer och fingrar, men visste inte varför. Oxå övrig värk. Men sedan jag blev medveten om min kropp, tankar och balansering, har det hjälpt mig mycket. Har ingen värk idag. Men blir jag stressad, så kommer det igen, men då vet jag hur jag ska jobba med det på rätt sätt.Kram FiaGlad