Stenar:)
Jag har köpt mig en Granat, en Chiastolit/Korssten och en Oxöga.
Vad gör dessa stenar? Jag föll för uteseendet, men har dom några krafter? :)
Helena
Stod det inte någon fakta om stenarna där du köpte dem? Man brukar få me en liten lapp där det står om de olika stenarna eller så brukar det stå en liten text om stenen där de ligger, någonstans..men det är nog olika.
Jag har små lappar, men tänkte om nån visste nåt mer än den lilla fakta som står på dem:)
Helena
Här är lite om OXÖGA…
Den får ner oss på jorden, lugnar och ger oss trygghet. Förstärker vår kontakt om här och nu, och lyfter fram och förstärker det som vi redan har inom oss. Ger klarhet och koncentration i saker du utför. Det var iallafall lite om oxöga… Vänligen FiaH

sök på nätet står jätte mycket där :)

Chiastolit-Att lägga av sig offer eller martyrrollen.Arbetar man med stenen blir man bättre på att klara konfrontationer, och att ta ansvar över sig själv och sin livssituation.Fysiskt är den stärkande vid de flesta sjukdomsbilder.Den stärker viljan och förmågan att själv ta ansvar för sin kropps välbefinnande.
Vad det gäller granat så beror det på vilken sorts granat det är.
Tack så jättemycket för era svar:D
Min Granat..det står bara Granat på lappen..den är typ brun/lila med små sprickor i om det kan hjälpa?
Helena

Den symboliserar lidelse,lojalitet,mystik och det som är dolt för våra fysiska sinnen.Lär oss förstå oss själva och våra medmänniskor.Lär oss att det finns ljus i mörkret.Men först skall det röjas upp ialla negativa känslor vi bär omkring på. Gör oss energiska och engagerade.
Lycka till med dina stenar//Tina
Tack:)
Helena

Hej! jag har en fråga här om stenar…
Finns det någon sten som renar auran och energier..typ regnbågssten eller något sånt?

Har en bok här hemma där det står om alla stenar..men jag vet inte vad jag ska kolla efter…snälla någon hjälp mig!