Healing farligt för gravida?
Hej
Det här är en fråga vi pratade om mycket förr på en lista jag var med på, en del hävdar att healing är farligt för gravida, är det någon som vet nåt om det? jag har en kompis som fick missfall efter hon fått healing, nu är det ju inte säkert det var pga det men ändå.. kan det vara så att healingen försöker ta bort allt som inte hör hemma i kroppen och då även ett foster?
Hej!
Jag är bara en lekman så du får även vänta på att våra proffs svarar men jag kan inte tänka mig att det skulle vara farligt.
Att ge och ta mot healing är det mest kärleksfulla man kan vara med om och om Healing skulle vara farligt för en blivade mor och dess barn vet jag inte vad som inte är farligt.
Mottagaren av healing tar emot energin så mycket den behöver och använder energin där den bäst behövs.
Jag tror, utan att ha några belägg alls att antingen är det skrönor om att det är farligt, skrönor som skapats av personer som vill skapa osäkerhet. Eller så har det verkligen hhånt. Någon har fått healing och sedan fått missfall och skyller på healingen. Missfallet skulle kanske ha skett ändå, det vet man ju inte.
Men samtidigt 100% säker kan ju ingen vara runtomkring detta men själv skulle jag absolut inte tveka en sekund, kan jag få kärleksfull energi som gravid så tar jag emot.
Du måste dock göra som du själv känner är du osäker så avstå, vänta tills bäbisen är född och ta mot healingen efter det,
Kram Hellas

Nu har jag ingen bebis i magen :) vad jag vet ialla fall.. :) utan frågade mest med tanke på ifall det finns någon gravid bland oss på dom här torsdags healingarna. Jag har hört från några olika håll att man inte ska ge healing till gravida så därför kände jag att jag ville fråga :)
Undrar varför.. Healing är ju kärlek, så det borde ju inte vara ngn fara… Men risken är kanske att det blir för starkt för en sån liten…

Jag skulle nog ändå vilja skriva att det bör undvikas pg, av olika saker.
1. Pga, att det finns så många skeptiker i vår värld mot just denna sortens behandlingar, så är det säkert så att healingen kan bli beskylld på om det skulle bli komplikationer.. Men det kan ligga en liten sanning i det. Jag är själv väldigt kluven om vad jag tror. Jag villju också se det som att jag ALLTID ger av kärlek,, men kroppen är ju uppbyggd med energifält..
2. Som ni flesta av oss vet, så har vi snurrande energihjul på kroppen ..både små och stora. De sk, Chakrahjulen. Då vi ger healing, så kan vi starta upp processer och energiflöde i dessa Chakra. Alla chakran är förknippat med olika organ.. och punkterna sitter i vissa fall djupt ner i kroppen. Det är dessa punkterna som arkupressörer arbetar med. Om det skulle bli en stimulas i de punkter, så de skulle triggas igång något som har med utdrivning att göra så kan det innebära att kroppen reagerar. (eftersom jag inte har den riktiga kunskapen utan bara skrapar på ytan, så överlåter jag detta till LisaL som säkert kan ge er ett bättre svar)
Healing ges av kärlek och ömhet …men jag skulle nog också undvika att ge healing till en kvinna som är gravid pga, att vi inte till 100% vet hur-var-när-varför kroppen reagerar från gång till gång.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör