Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 7109 ggr
Elisabeth-J
1

Stilla blod

Man har ju hört historier om personer som kunde och kan stilla blod genom att hålla sin hand över såret eller skadan. En indiankvinna sa en gång till mig att jag kunde stilla blod i ett tidigare liv och att det hade jag med mig i det här livet. Ett par veckor senare var jag på indiancampen där vi höll på och snickra så att allt skulle bli klart till den förestående festivalen. En vän skadade sig i handen, vi satt där en stund så kom hon på det kvinnan sagt till mig, ok jag höll min hand över såret men när jag lyfte på min hand så blödde hon bara mer istället Skrattande Men sen vid ett annat tillfälle så provade jag när min son skadade sig i foten, den gången koncentrerade jag mig bättre och både han och jag blev mäkta förvånade!

Har ni någon erfarenhet eller berättelse om att stilla blod?

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

MariaJ
0

Jag har ingen erfarenhet alls. Men det låter fantastiskt spännande. Ska bli skoj att se vad andra har att berätta om detta. Jättespännande !! Kram //  MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

[Hellas]
0

Jag har aldrig sett det men jag har hört berättelser om detta men jag trodde att alla med healing kunskap kunde detta, jag själv har inte provat, jag har tack och lov inte behövt.

Men det är nog så att vi alla har lite olika naturliga färdigheter som "bara fungerar" så att säga.

Jag tänker osökt på "gröna fingrar" som många har.
Jag tror att "Gröna fingrar" helt enkelt är healing som utförs på växter men att de flesta "bara gör" utan att veta, de har ju bara "tur" med sina växter. Jag tror inte alls att det är tur utan de har en naturlig färidghet att kunna heala naturen.

Förstår ni vad jag menar, oj vilka tankar som kommer nu……jag måste fortsätta…..

Kan det vara så finurligt att vi alla har en naturlig fallenhet för att heala några speciella områden.
Om man tänker tanken att en katastrof inträffar och att alla människor plockar fram sin gåva och använder den för att heala naturen, stilla blodflöde, läka brutna ben fortare osv.
Nu far jag iväg väldigt mycket känner jag men det är kul ibland att kunna göra det.
Flumma riktigt ordenligt så att säga Flört

molly57
0

Hörde om en man,som halv årsvis bodde i Tyskland.Men är född i Hälsningland…Hans kraft var mkt stor,kund stilla blod per telefon,även få bort bölder m.m. Träffade honom för snart 30 år sedan,en mkt kunnig man.Han var(död sedan ett antal år sedan) omtalad både här hemma och i Tyskland,för sina stora kunskaper.Vad jag hörde var han själv lärd.

junetta
0

Jag använde mig av reiki när min son skurit sig i handen. Och det fungerade alldeles utmärkt.

Kram Junetta

rosmarin90
0

Efter vad jag hört läser man en ramsa ur bibeln när man stillar blod. fokus och kraft behövs nog också.

Men Reiki i sig kan göra underverk.

ljus Rose

Elisabeth-J
0

Ja det handlar ju om healing i båda fallen Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

rosmarin90
0

Oskyldigja huvudsaken det fungerar.

Pendlan
0

Jag har sett med mina egna ögon en man som stillat blod på min son när han skurit sönder sitt knä på ett borrskär till en isborr. Det såret var så djupt att man såg knäskålen å ca 1 dm långt. Han började inte blöda förän läkaren sytt klart hans sår. Kan väl tillägga att tiden från skada till att bli sydd var nästan 2 timmar.      Så visst har vissa den gåvan! *ler*

MariaJ
0

Vilka härliga berättelser ni dela med er av. Jag har själv aldrig stillat blod på det sättet,,, men jag kommer att prova det nu när ni lyft fram och berättat era upplevelser. Skrattande 

Låter ju helt fantastiskt ! //MJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör