Healing iFokus

Healing

Etiketterhealing-allmäntalternativbehandlinghealingmetoder
Läst 192 ggr
EmmaLS
2024-04-08 10:35
0

Ångest efter budskap från healare, hjälp!

Varit hos en helare för första gången under en hälsomässa. Healingen gick bra och tyckte det kändes bra när det pågick. Men när det var klart så berättar helaren att jag lider av magkramper och att hen kände av det starkt, samt att det inte går att bota med healing eller beror på vad jag gör/äter utan att jag måste söka en läkare. Jag berättar då att jag utretts länge för mina magbesvär med omfattande undersökningar som alla visat att det inte är något farligt, men bidrar till att jag får lite magknip där tarmen kröker som mest när tarmen rör sig ibland. Gjorde en koloskopi så sent som förra veckan. MEN hen stod på sig med allvarlig ton att jag måste söka läkarvård igen.

Har sån fruktansvärd ångest nu. Har alltid haft hälsoångest tidigare men varit lugn och trygg efter lugnande besked från vården och hade äntligen hittat min inre trygghet igen och litat på min inre känsla att allt faktiskt är normalt och bra. Har fått höra att jag har en stark egenhealande kraft som jag upplevde att jag hade hittat igen - tills hon sa så!

Vet inte riktigt vad jag ska göra med den här grova ångesten som kom med hennes ord eller vad jag hon menar att jag ska be vården att göra mer? Har gjort olika ultraljud, koloskopi och blodprover flera gånger. Visst har magknip ibland men det har inte bekommit mig särskilt, dom förklarade på koloskopin att det beror på att tarmen kröker kraftigt och manipulerade även fram det så att jag skulle kunna se att det var det som hände. Nu är jag livrädd igen efter hennes budskap. Lät ju som att jag vore döende.

Hur ska jag tänka? Kan man få en “second opinion” hos en annan helare? Kan hon ha kännt av gammal låsning kring min mage eller hälsoångesten jag hade tidigare? Eller kännt in någon annan på mässan?

Kan också berätta att jag har gjort kejsarsnitt för två år sen och hade njursten som fastnade på väg ut för 1,5 år sen, en mycket traumatisk upplevelse som pågick i flera veckor och som inte bearbetats känslomässigt. När jag hade den “krampade” också i samma område hon pratade om, men extremt mycket värre. Det är dock konstaterat att det inte finns kvar någon komplikation efter det eller risk för återfall (var kopplat till graviditet).

Hjälp! Vet inte vad mer jag skulle be vården om för undersökningar om jag ska tro henne, eller hur jag ska lindra min egen oro och kunna släppa detta nu!! Någon med råd som kan lindra? Trodde verkligen att healing skulle vara en lugnande positiv upplevelse.

[solljust]
2024-04-08 10:48
7

För det första healing ska vara lugnande och ge trygghet och harmoni det är A och O.

Sen vet jag inte vad healern menade det kan endast hon svara på och lita på vården ska du göra men eftersom du känner ångest och osäkerhet kring det här nu efter healingen vore det kanske bra att även gå till en annan läkare som säkerligen ger dig samma svar du redan fått från annan läkare på så vis kan du känna dig ändå med säker att ha fått två utlåtanden.

Jag tycker den healern ställde till det för dig och viss absolut hon kan ha känt in din tidigare oro och hälsa men då kan man föra fram det på ett sätt som inte skapar oro som exempel fråga dig har du känt si och så man måste vara väldigt psykologisk annars kan man skapa oro och ångest hos en klient precis som det nu blev för dig.

En second opinion hos en ny healer rekommenderar jag inte gör det hos läkare och ingen annan men nu har du redan vårdens svar att det är ok men just för din egen skull så du får tillbaka ro och tilliten att det faktiskt är ok.

Hoppas du finner ro och lugn i det här och jag måste säga jag tycker det var klent av healern att skapa den oron och ångesten hos dig för healing ska handla om kraft glädje trygghet och harmoni.

EmmaLS
2024-04-08 11:39
0

Stort tack för ditt svar! Vet du om det är vanligt att en helare säger sånt här? Min egen ituition säger egentligen att det inte är något farligt. Men jag har aldrig varit hos en healer innan och har respekt för dom som säger sig ha förmågan. Och jag blir osäker på om hon nu har rätt och min egen känsla är fel..

Ringde min läkare imorse som ska gå igenom allt som gjorts, men sa att han inte tror att vi har missat att undersöka något. Och jag själv har samma tanke. Är väl en röntgen då, men skulle behöva betala 12000kr ur egen ficka i så fall. Läkarna kommer aldrig se det som motiverat.

Jag gick faktiskt tillbaka till henne 1,5 efteråt och berättade att jag fått ångest av det hon sa, och om jag verkligen förstått rätt och berättade igen att jag gjort en massa undersökningar. Då svarade hon bara igen att “jag tycker du ska kolla upp det igen” och att hon hade behövt skicka massvis med healing till det området, men att det kommer gå bort inom kort eftersom “problemet inte är löst”.

Jag sa då att jag tolkade det hon som att hon menade att det var något allvarligt, som cancer. Och då svarade hon bara “cancer brukar inte göra ont”. Inga andra lungnande ord alls.

Är det vanligt att en healer kan känna in/avgöra om det man kollat hos vården inte är tillräckligt på det här sättet?

Gick faktiskt till en sierska senare under dagen som också hade helande kunskaper. Hon såg bara att jag var på en bra plats förutom spänningar i nacken, och att all energi från mig var grön och speglade ny positiv förändring och livskraft (planerar att skaffa barn närmsta tiden).

Som ny för detta med healing vet jag inte vad jag ska tro :/ Vill ju inte strunta i att kolla upp det om hon ju faktiskt har förmåga att känna in att det är något allvarligt.

EmmaLS
2024-04-08 19:02
0

Finns det någon mer här som är kunnig inom healing och som kan ge sitt perspektiv på detta? Tack 🙏

Condor
2024-04-09 18:08
3

#3:

Då får jag väl lov att svara dig. Det är inte vanligt att en healer kan analysera ett problem så exakt för att göra de uttalande som din healer har gjort.

Redan när hen diagnosticerade dig magkrampar hade hen fel. Det är en stor skillnad mellan magkrampar och magknip. Magkrampar innebär att musklerna i magen drar ihop sig kraftigt och orsakar smärta och obehag. Det kan vara en plötslig och intensiv smärta som kan vara svår att förutse. Magknip är en mildare form av smärta som kan upplevas som ett tryck i magen, men utan att muskler krampar sig.

Även uttalandet att cancer inte brukar göra ont är rena rama svamlandet. Skulle cancer inte orsaka smärtor, skulle drabbade inte behöva morfin som smärtmedel.

Vad en healer kan känna under en behandling är, att "här finns ett problem". Det känner man eftersom energiflödet i händerna brukar tydligt öka om man behandlar ett ställe där det finns ett problem. Men vilken sorts problem det handlar om känner man inte. Man kan bara anta vad som skulle kunna komma i fråga men det är inte en healers uppgift att ställa diagnoser - och vad jag vet är det förbjudet - utan det är bara sjukvården som har möjligheter att ställa diagnoser pga t.ex. blodprov, koloskopi, röntgen och som är legitimerade att göra det.

I ditt fall har du redan fått bevis på vad det är, eftersom läkaren triggade fram knipet under koloskopin, att det är tarmen som kröker när du rör på dig. Skulle det vara cancer, skulle den upptäckas med koloskopi.

Även blodprovet skulle visa förändringar av nivåerna av olika blodkomponenter vid cancer, såsom röda blodkroppar, vita blodkroppar och blodplättar. Det kan också påverka nivåerna av vissa proteiner och andra molekyler som kan detekteras i blodproven.

Du behöver alltså inte oroa dig. Antagligen var det bara en healer som lutade sig för mycket ut för fönstret, som ville verka kunnig och duktig, men som tydligen inte är det.

Jane-Lyzell
2025-04-01 09:52
2

Låter tyvärr som en okunnig healer så skulle inte lita på det hon sa - Tyvärr står allt för många okunniga och oerfarna healers /medium på dessa mässor som inte är skolade och har inte med sig etik och moral.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"