Kraftdjur
Är det någon som vet om det har någon betydelse att se (i vaket tillstånd) ett av sina kraftdjur dött? Eller kommer krafrdjurens betydelse fram i drömmarna bara?

#0: Det har betydelse även i vaket tillstånd. Men ett kraftdjur kan inte dö, men det kan se ut så. Men de kan ge sig av när man inte behöver dem längre.
#1: Men jag har vid två tillfällen sett ett av mina kraftdjur ligga död på vägen, på samma väg dessutom. Jag känner att det är ett tecken. Jag har även sett djuret, nästan dagligen/ varje vecka på den vägen och blivit glad. Jag funderar så vad döden symboliserar i det här fallet. Jag känner att det är något jag behöver söka svar på. Inom mig själv såklart, men jag tänkte om det är någon som vet vad det generellt betyder.

#2: Du menar ett fysiskt djur? Det är inte ett kraftdjur.

#0: Varför tror du att det är ditt kraftdjur?
#3: Ja, ett fysiskt djur alltså, som också är mitt kraftdjur.

#4: Du svarade inte på denna fråga.
#4: Jag har läst att man kan känna sig dragen till dessa djur och att de visar sig i drömmar och de kan också komma till dig i ett möte och vara orädd.
Jag har bland annat björnen, hästen men också ekorren. Det är ekorren har jag sett i detta fall död under kort tid på samma väg. Jag känner på mig starkt att det är ett tecken, på något vis.
Jag har en medial förmåga, har alltid haft. Jag håller på att försöka utveckla den nu.
#6: vad har du själv för erfarenhet av kraftdjur/ dina kraftdjur?

#8: Jag har praktiserat shamanism i över 30 år och jobbar som shamansk healer. Så jag träffar kraftdjur nästan varje dag - i Den andra världen - både egna och andras.
Kraftdjuret är shamanens vanligaste hjälpande. De "lever" bara i Den andra världen (den andliga dimensionen). Deras uppgift är att ge sin bärare energi/kraft.
Så ett fysiskt djur är aldrig ett kraftdjur, men kan påminna om ett. Och ibland kan mötet med ett vara ett tecken på att man har just det djuret även som kraftdjur. Men inte alltid.
Och jag tror inte att, om du ser döda ekorrar, så betyder det ingenting. Ekorrar dör ju ofta.

#7: Det kan ju iofs kanske betyda att du håller på att förlora din ekorrenergi/kraft.
Vet du vad ekorren har för kraft?
- Redigerat 2023-02-02 11:00 av Mandra
#10: Min egen intuition säger mig att det delvis kan vara det du säger. Att jag håller på att tappa kraften. Men också att det är platsbundet. Det är nämligen en plats jag fastnat för och funderar att flytta till. Jag upplevde det eventuella tecknet som att jag kanske måste omvärdera planen, kanske inte rätt väg just nu. Jag behöver eventuellt tänka om i beslutet, det är andra faktorer som spelar in där (och inte bara den döda ekorren) som faktiskt verar tala emot en flytt. Det verkar finnas ett "segt motstånd", massa praktiska delar som inte så enkelt faller på plats. Vilket känns så här "försöker universum säga mig något här?"
#10: Ekorren vill väl vad jag förstår lära mig att planera, vara förberedd, att det är viktigt med en balans mellan idogt arbete och lekfullhet?!
Det känns verkligen som mitt kattdjur. Björnen är dock tydligast och den som flöjt mig sida vid sida längst.
Som barn sprang en ekorrunge upp för mitt byxben och satt sig på min axel då jag lekte med två vänner. Jag tog hand om den då.
#9: Intressant! Då har du lång erfarenhet får man då säga, om du praktiserat shamanism under så lång tid. Bor du norr, mellan eller i södra sverige?
Jag kan ingenting om kraftdjur. Men delar med mig mina tankar om ekorren.
Först o främst blir jag nyfiken på vilka känslor som dyker upp för dig när du tänker på ekorrar?
Vilka egenskaper har den?
Vad behöver den? osv.
Jag tänker på ekorrar som små, mjuka, alerta individer.
Som skyndsamt ilar fram i sitt görande.
Skygga är de också när man kommer för nära. (I allafall i mitt fall)
Signalerar hit men inte längre.
Fria i sin vilda natur.
Ovilliga till närmare bekantskap.
Och så bilden av den döda ekorren. Vad står döden för?
Något/någon som lämnar.
Ett avslut men även en ny början…
Jag bara bollar lite nu.
Med tankar som väcktes.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#14: Tack för dina tankar! 💖
Jag försöker hitta meningen och lägga pusslet med det hela även med stöd från mina psykologistudier.
#15: Varsågod 🙂
Lycka till med livets pussel.💚
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#16: Tack! 🙏💚 Jag kan gott behöva påminna min om vad ekorren kan lära mig. Med familj (barn) kan tiden vara knapp för reflektion. Men, då betyder det ju bara egentligen att jag inte har tid att vara utan dessa stunder 🧘♀️
Ha det gott!

#13: Jag bor i Hälsingland.

#14: Känslor är helt värdelösa att gå på när man vill förstå ett kraftdjur. Dom är givna en viss kraft av naturen - det är den man måste söka.
Dina känslor kommer inifrån dig, inte från naturen.

Dikt om ekorrens kraft
Ekorre
Du har samlat
och räknat nötter
Förutsagt precis
Om du behöver mer.
Lär mig att ta
Inte mer än jag behöver.
Lita på Great Mystery (de stora anden)
För att kunna skörda fröet.
Nyckelord:
Samlande
#18: Wow, ett poäng till mig! Jag tänkte norra söder, södra norr. 🤠
Brukar du ha kurser eller dyl?
#19: Har jag sagt något annat?
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

#22: Ja det har du väl. Du sa så här:
"Först o främst blir jag nyfiken på vilka känslor som dyker upp för dig när du tänker på ekorrar?"

#21: Har kurser online. Mest nu är ingen nybörjarkurs på gång.

#11: Om jag skulle tolka att ekorren dör i förhållande till att du vill flytta - så skulle jag säga att din förmåga att samla in tillräckliga medel för att du ska kunna överleva håller på att försämras.
Således inget läge för flytt (har inget med platsen , utan med försämrad ekonomi).att göra
#23: Jag vill minnas att jag skrev att jag ville dela mina tankar
Och att jag inte hade någon kunskap om kraftdjur.
Jag delade helt enkel mina tankar!
Och du drog förhastade slutsatser.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

#26: Varför har du alltid ett så stort behov av att försvara dig?
#27: Vad menar du?
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#24: Okej! Har du något boktiö eller dyl som du skulle kunna rekommendera för den som vill veta mer? 📚

#29: Boktips? Står det det?
#29: Det stämmer, det skulle stå boktips. 👍
Mandra, om du har fler frågor till rore, så ta det via pm istället är du snäll.

#32: ok.

#29: Dikten om ekorren ovan kommer ifrån en bok som heter Medicine Cards. Är egentligen en kortlek som man ska spå med - med olika djur på.
Men det som beskrivs om djuren är deras kraft/energi så man kan använda texterna till att tolka kraftdjur med.
Författare: Sams & Carson
- Redigerat 2023-02-03 18:28 av Mandra
#34: Tack! 💐