Hjälp mina händer kliar!
Jag har gått igenom mycket den senaste tiden (åren). Det har vänt till det bättre, men jag jobbar med att släppa det förflutna och "heala" mig.
Jag har fått klåda och blåsor på mina händer. Det kliar något enormt emellanåt. I natt vaknade jag att jag låg och kliade mina händer!
Blåsorna är vätskefyllda. Mest utsatt är höger långfinger med blåsa mellan långfingret och pekfingret. Lite klåda i handen nedanför dessa fingar. Väster ringfinger har blåsor på toppen, under nageln och runt själva fingret. Det kliar också i vänster handflata nedanför pekfingret.
Kan någon hjälpa mig? Det är verkligen hämmande med kliande händer. Det blir dessutom sämre i kontakt med vatten. Jag har en liten dotter så det blir en hel del plaskande…
Jag har fått nog!
Kärleksfulla hälsningar
Torahzen
Hej Torahzen och välkommen hit!
Fy vad jobbigt det låter. Och att inte kunna va i vatten utan att det ska klia… Du får försöka ha gummihandskar på dig när du måste vara i vatten.
Jag skickar healing till dig.
skickar jag med. Det låter som om du har stagnerade energier i händerna- skit som ska ut helt enkelt.
#0 Har P:mat dig
Hej!
Det är ingen bättring med mina händer. Kan inte sova eftersom det kliar så trots 1 timmes träning och en långpromis på ca 10 km.
Gummihandskar har jag haft i flera månaders tid, när jag diskar. Värre är det när jag faktiskt måste tvätta mina händerna eller min dotter…
Ja, det är säkert någon skit som ska ut. Mina blåsor vätskar sig så och jag gnuggar händer blodiga.
Jag få gå till vårdcentralen imorgon för att få bukt med symptomen. Jag har testat olika kortisonsalvor men de hjälper inte nämnvärt. Jag får jobba vidare med orsaken.
Tack #4.
Snart god natt!
Tråkigt. Men som en första yttre åtgärd skippa all tvätt av händerna och diverse hudsaker och använd bara olivolja. Ta en liten mängd och smörj händerna med och sen tar du en mjuk och fuktad handduk/tvättlapp och torkar av med. Smörj händerna med oljan och ta på bomullsvantar som finns på apotek. Gör så i någon vecka så får du se vad som sker
Min första tanke var att du kan ha atopiska eksem eller att du möjligtvis är allergisk mot vatten. Bra du söker hjälp på VC för dina besvär! Lycka till!
Jag har exakt samma eksem i mina händer, eller har, har haft. Speciellt i vintras var det besvärligt med djupa sprickor i dem också. Jga kontaktade Jeremina, som är duktig på homeopatiska medel, och fick piller som faktiskt förbättrade eksemen avsevärt. Jag blir också sämre i vatten, men även i torr luft, dammig omgivning, jord och av kyla. Atopiska eksem som sorgblot nämner handlar det om… svåra att behandla men blir bättre med Jereminas homeopatmedicin. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
jag sänder !
Här kommer ett förslag till förklaring enligt Louise L. Hay
Händer: Hålla och hantera. Gripa och greppa. Hålla fast och frigöra. Smeka. Nypa. Alla sätt att handskas med upplevelser.
Eksem: spänningsfylld fiendskap. Mentala utbrott.
Affirmationer
Händer: Jag väljer att använda alla mina upplevelser på ett kärleksfullt, glatt och harmoniskt sätt.
Eksem: Lugn och harmoni, kärlek och glädje omger och när mig. Jag är trygg och säker
Sänder. Du kommer nog dessvärre ha problem ett tag till. För att bli kvitt det måste du gå in i dig själv och läka det som orsakar dina problem.
Kram Åsa
Tack alla
Det är bättre i händerna men inte helt bra. Kortisonsalvan håller symptomen i schack. Jag har gjort den hel del meditationer och lite självhealing för att komma åt orsaken. Jag jobbar med att släppa det förflutna, gamla känslor, attityder, tankesätt som inte är till mitt bästa.
Jag läser Louise L Hay - Du kan hela ditt liv och Kroppen talar till dig : Den kompletta guiden till orsakerna bakom sjukdomar av Bourbeau Lise.
Väldigt bra böcker!