Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1126 ggr
vackra
2017-05-23 00:05

Erfarna healers - vad var jag precis med om?

Hej alla fina  ❤️

Jag känner att jag måste få dela med mig av min otroligt intensiva healing-upplevelse och jag hoppas att någon kan hjälpa mig att få lite klarhet i frågan om vad jag egentligen fick erfara.

Jag skulle nog kunna skriva en bok om min upplevelse men jag ska försöka vara koncis.

------------------------------

Idag besökte jag en kvinna som praktiserar Inka Shamansk Energimedicin

Behandlingen/Upplevelsen:

Hon konstaterade med hjälp av sin pendel att jag hade blockeringar/eller möjligtvis obalans  i fyra chakran: rot-, solar plexus-,hjärt- och halschakrat.

Under hela healingen låg jag på rygg på en massagebänk och kvinnan satt vid mitt huvud och höll fingrarna på punkter i min nacke. 

Jag blundade men såg  ett starkt vitt ljus.

I början kändes det som att rummet fylldes med rörelse. 

Mina armar somnade - började pirra - först lite diskret men sedan allt mer tilltagande. 

Den pirrande känslan spred sig i kroppen - intensifierades. 

Tillslut kändes det som att kroppen vibrerade. Energier runt mig och i mig ömsom vibrerade ömsom pulserade. 

Så infann sig ett pulserande tryck över nedre delen av buken. Både som ett tryck ovanifrån, men också inifrån. Den pulserande, tryckande och samtidigt vibrerande känslan tilltog samtidigt som vibrationerna och trycket runt mina armar och händer blev allt mer intensivt. Jag kunde inte röra händerna. Inte armarna. De kändes både vakuumförpackade och proppfulla av blod/energi. 

Trycket över buken blev samtidigt större. Som en energicylinder som snurrande häftigt över mig och i mig. Jag kan närmast likna känslan vid att ligga i en automatisk biltvätt (jag har inte provat att ligga i en biltvätt men man kan ju föreställa sig 😉). Högtrycksstrålar och massiva cylindrar som sköljde över mig - över/genom buken, under bröstkorgen, i bröstkorgen, halsen och ansiktet- samtidigt som det kändes som att någon krampaktigt höll i mina händer och armar. Det kändes svårt att andas. Trycket gjorde nästan ont, det gjorde ont. Hela tiden fanns även känslan som man får i en "sovade" fot - i hela kroppen. 

Den här känslan höll i sig och blev starkare och starkare. Mer tryckande. Mer pulserande. Mer vibrerande. Och den flyttade sig långsamt uppåt genom kroppen. 

Efter en lång stund avtog den tryckande känsla. 

Kroppen började så småningom slappna av mer och mer.  

Trycket kring armarna  och händerna som hade känts krampaktigt  började jag uppleva som mer behagligt kramande/ pulserande - nästan ömsint. 

Vad var jag egentligen med om? Varför reagerade jag så starkt? Jag hade inte en tanke på att en sådan här reaktion var möjlig. Jag hade nog föreställt mig en avslappnad stund - lite tid för mig själv…

Tack för att ni tog er tid att läsa ❤️

Annons:
[Chakra]
2017-05-23 08:07
#1

Kontakta kvinnan du var hos så kan hon ge dig svar på dina frågor.  Efter healingsessionen har man alltid ett samtal med klienten  (jag har det också innan sessionen), vet inte om det skedde? Sen kan ju frågor komma upp en tid efter, och jag säger alltid till mina klienter att de får höra av sig då. Ingen ska gå undrande hemma.

Vet inte vad det innebär att arbeta med shamansk energimedicin.

vackra
2017-05-23 11:24
#2

#1 Chakra, tack för ditt svar🌺

Vi hade samtal, både innan och efter, och jag ska tillbaka om några veckor. Då ska vi fördjupa hearingen ytterligare. Jag ska absolut prata mer med henne. :) 

Hon sa att det blev ovanligt intensivt, att vi hade många omkring oss som hjälpte till och att intensiteten bland annat kunde bero på att det var så pass många chakran som var obalanserade (:

Jag tor att jag skrev här dels för att få skriva av mig, dels i hopp om att få respons från människor som kanske upplevt liknande, eller jag vet inte. Kanske  för att få kontakt med människor som är mer kunniga än jag. Någon/några jag kan lära mig någonting av. :)

Tack snälla för ditt svar :)

[Chakra]
2017-05-23 17:14
#3

#2 Det låter bra! Alltid bäst att prata med den som utför healingen. Inte konstigt alls att undra vad som händer med en.

allhealing
2017-05-24 13:24
#4

Att vara en höginkännande person. HSP "Highly Sensitive Person" är ett normaltillstånd för väldigt många. Dock är detta normaltillstånd inte allt likställa med att det är allmänt känt.

En person som är höginkännande har tillgång till ett helt spektrum av förståelser av vad det är som pågår i omgivningen. Detta innebär inte att personen behöver vara medveten om att det är så. Ändå existerar förmågan att inom personen observera det som där sker.

Rädslan för att inte anses som normal, dvs passa in i de värderingar omgivningen man befinner sig i utgår från när de skapar sin bild av vad verklighet är och fungerar. Kan ställa till det för personer med HSP förmåga. Man umgås som person i samma miljö samtidigt som den inre miljön och det man där observerar inte är lika.

Att anpassa sig in i den gråa massan oh där bli "normal" är därför ett sätt som många använder sig av. Ofta utan att ens förstå att så är fallet. Sedan undrar många HSP varför deras liv inte flyter på som det borde. Som jag har förstått det hela är detta orsaken till att det är så.

Givetvis behövs det fler ingredienser för att det här ska fungera. En nödvändig sådan är rädsla. Rädsla är avsaknaden av ett större perspektiv. När man vet varför någonting inträffar, dvs varför man blir rädd är det möjligt att skapa förändring. Då är det möjligt att välja att inte längre kvarhålla den rädslan.

Rädsla är ett inlärt beteende. Allting man lärt sig går att lära om. Det är därför möjligt att lära av sig konceptet rädsla så att rädsla aldrig mer blir en den av det man identifierar sig med.

Det är min erfarenhet som HSP att allt jag lärt mig går att förändra. Jag befinner mig själv i den omlärningsprocessen och kan därför av egen erfarenhet berätta att det går att skapa varaktig förändring. Detta är ingenting man gör i en handvändning. Det tar tid och det är tålamodsprövande eftersom de bryter mot de spelregler jag blivit lärd att följa.

När man väl ser igenom rädslans försvarssystem så förstår man att rädsla bara är avsaknaden av ett större perspektiv. Då växer ett landskap fram där gemenskap istället för separation är det som råder. Där trivs jag mycket bättre och jag är säker på att många instämmer.

Så som jag uppfattar det hela är du en såväl HSP med ett spektrum som bl.a. fokuserar på din förmåga att se och uppleva saker i bilder för ditt inre seende såväl som förmågan av att känna av det som sker.

Detta är därför när man förstår att man är en person med ett vidgat medvetande helt normalt. Du har förmågan att se och känna och dessutom beskriva det du upplever. Med lite träning så kan du nå än djupare in i den här verkligheten. Det finns många olika sätt att utveckla den här högst naturliga förmågan du har tillgång till.

Lycka till nu med din resa framöver. Och jag hoppas att den här förklaringen gav dig lite hjälp på den vägen.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Upp till toppen
Annons: