Annons:
Etikettofftopic
Läst 686 ggr
_Fisken
2020-01-12 11:00

Veta tiden

Kanske inte rätt plats för detta men jag gör ett försök.  Jag har en förmåga att säga tiden på minuten när.  Blir lite förvånad varje gång. I morse var jag in till sambon med frukost kl 9.00. Efter frukosten så låg vi i sängen och pratade. Efter ett tag undrade jag vad klockan var och jag sade till henne; "Jag tror klockan är 10.15".   När jag kollade klockan var hon 10.16.   Detta sker ofta…att jag prickar rätt på minuten och då har det gått timmar sedan sista referenstiden. 
Jag antar att det sker fler personer och kommer av åratal av kännedom av tiden men skumt känns det. 

Tankar om detta?

Annons:
Amandla
2020-01-12 11:12
#1

Sån är jag också, har dock inga teorier om varför.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lussan20
2020-01-12 11:52
#2

Min hund också, kl 9 ska man ut, kl 10 mat, halv 2 ut igen, kl 3 mat. Hon färsov sig fem minuter en dag, då blev hon helt ställd och hoppade upp på vingliga ben och stirrbligade på mg! Som om det var mitt fel. Förr hade jag bättre koll. Men fem i 7 vaknar jag i regel! Mvh/WL🌺

_Fisken
2020-01-13 07:15
#3

Det är kanske en väl utvecklad Intuition vi har?

Lussan20
2020-01-13 07:26
#4

Det känns så, min mamma och pappa kunde säga på ett när hur mycket klockan var. Kan vara känslan för dygnet som utvecklats med solen? Förr kände jag tiden på ca 15 minuter när, men inte längre. Bäst ca kl 12 på dagen. Mvh/WL🌺

Magi-cat
2020-03-04 13:54
#5

Mat- och sovklockan? 🙂⏰

Rätt så intressant fråga, men kanske att man utvecklar ett sinne för tiden så småningom, precis som (hus)djuren som ofta är väldigt punktliga och vet vilka tider vad ska ske, om de är regelbundna?

Själv tycker jag att jag har ganska bra koll, lite intuitivt så där. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: