Annons:
Etiketteraurachakra
Läst 554 ggr
JagVetVägen
8/18/19, 11:05 AM

Kronchakrat

Hej alla! Jag är väldigt känslig och har fått rådet att stänga ner mitt kronchakra, inte helt, men behöver ju inte ha det så vidöppet som det nu är. Är mkt tacksam för råd, verktyg och tekniker. Med vänlig hälsning!

Fridens Liljor

Annons:
Amandla
8/18/19, 11:29 AM
#1

Om du klickar på Lexikon i raden precis under omslagsbilden så hittar du en artikel som samlat trådar som handlar om de olika chakrana 🙂 Eller klicka här -> Chakra eftersom underprickade ord leder till sajtens Lexikon.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
JagVetVägen
8/18/19, 11:41 AM
#2

Tack så mkt! Finner inget specifikt om att finjustera/dämpa/stänga ner kronchakrat en aning däremot.

Fridens Liljor

Amandla
8/18/19, 12:07 PM
#3

Har du provat sökfunktionen? Prova lite olika sökord så hittar du förhoppningsvis information.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
allhealing
8/19/19, 9:08 PM
#4

#0,
JagVetVägen

Mitt första tips är att leta efter texter om empat. Att vara en högt inkännande varelse.

Sedan fick jag till mig den här texten. Hoppas den kan vara till nytta.

Att stänga ner kronchakrat en aning.

Att ta in information från sin omgivning på så många olika plan och nivåer som det existerar kan för många vara arbetsamt. Det yttre trycket från omgivningen som ställs mot modellen du blivit lärd att agera i i samstämdhet med i ditt inre skapar lätt friktion. Då modellen man blivit lärd utgår från sanningar andra skaffat sig i sitt liv ofta redan innan du ens var född.

En värld som lever efter en modell där konflikt ska vara en del av vardagen. Där resurser på planeten fördelas olika beroende på vem det är som har mer och vem det är som har mindre kommer att skapa friktion i alla människor oavsett om dom är medvetna om att det är så eller inte.

Det kommer att skapa konflikt eftersom konflikt är någonting människan skapat. Innan människan fanns på jorden, var solen arg på Jupiter? Var träden förbittrade på haven? Fanns ondska i luften djuren andades?

Konflikt kan enbart existera när någonting ser sig som tudelat från något annat. När uppfattningen att verklighet är att delvis behöva roffa åt sig och då på någon annans bekostnad.

När man som människa skapar kommer till en värld där balans redan råder och när människan över tid inför begrepp som mitt och ditt. Det är då rädslan infogas i sanningsmodellen vi framöver kommer att använda oss av.

Att inte vara medveten om att det förhåller sig på det här sättet må vara hänt. Men när man vet hur det förhåller sig. Då kan man ta ställning. Är det här modellen jag väljer att fortsätta leva i samstämdhet med? Eller väljer jag ett annat sätt?

När du läst några texter om empater så kommer många bitar av det du blivit rätt att göra att falla på plats.

I ditt fall handlar det mer om att vara jordad, dvs närvarande i kroppen och sluta fly från som smärtor du bär på i ditt inre. Dom finns där som en möjlig lärdom att ta del av.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Condor
8/20/19, 2:16 PM
#5

#0

Ingenting är lättare än det. Kronchakrat är ett resultat av de andra chakrorna, dvs. ju bätttre alla dina andra chakror är i balans, ju mer öppet är ditt kronchakra.  Det finns många sätt att få sina chakror ur balans och att må dåligt, för att stänga kronchakrat. Alkohol, droger, dålig mat, för lite sömn, för mycket stress osv., men är du helt säker på att du vill ha det så?😂

Jag tror att killen som gav dig det här rådet inte vet vad han talar om.

allhealing
8/20/19, 9:50 PM
#6

i mitt inlägg #4

i näst sista stycket. Byt ut ordet "rätt" till "lärd".

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
JagVetVägen
8/21/19, 11:36 AM
#7

#5 Jag har den erfarenheten att jag tar in för mkt och behöver skydda mig själv. Tar tacksamt emot tekniker som jag skrev. Har inga av de bekymmer du nämner, skönt det. Utan det jag behöver tips med är att inte vara så påkopplad. ”Vanliga jordande övningar” finns det gott om. De har inte hjälpt mig. Är ödmjuk i min undran efter råd. Vänliga häls

Fridens Liljor

Condor
8/21/19, 12:49 PM
#8

#7

Kan du beskriva närmare vad det är som du tar in för mycket av och hur det påverkar dig. Har du iaktagit i vilka situationer det uppträder?

I alla fall är det ingenting som man ska sträva efter, att "stänga" sitt kronchakra. Kronchakrat är din "connection" till himlen/gud, som försörjer dig med healande energier. Dessutom är chakrorna inga "vattenkranar" som man kan vrida på och stänga av hur som helst. Hela chakrasystemet har en självreglerande funktion.  Om du t.ex. hamnar i en situation som skapar obehag eller rädslor är det helt naturligt att solarplexuschakrat temporärt sluter sig en aning för att skydda dig. Det är en temporär obalans. Men om du ständigt lever i rädslor blir det en ständig obalans som andra chakras måste kompensera och som kan göra en sjuk.

Det finns ju en hel del saker som man kan göra för att balansera sina chakras, t.ex. olika övningar, healing, stenar osv. men om orsaken till obalansen finns kvar tar det inte lång tid tills allt blir som förr igen. Precis så är det också med jordningsövningar. De jordar bara en viss tid.  Eftersom jag vet för lite om dig, ditt liv, dina besvär är det svårt att ge råd, men själv har jag märkt att om jag har "mycket att göra" som healer, speciellt med distanshealing, t.ex. flera timmar om dagen varje dag, att jag behöver någonting i mitt liv som kompensation.  Fysisk träning är en bra sak. För mig räcker det att träna 1-2 timmar, 2-3 ggr i veckan. Bäst är det att gå ut i naturen och springa eller vandra omkring ett par timmar. Även styrketräning är bra.

Upp till toppen
Annons: