Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 1419 ggr
Solidpoints
2019-03-23 08:58

Stenar kristaller mot ångest

Min fina vän lider av ångest, utbrändhet, och gammalt undantryckt trauma. Vill ge henne ngn form av sten eller kristall hon kan bära med sig för att lindra/motverka dessa jobbiga känslor. Vilka stenar/kristaller kan ha en positiv inverkan?

Annons:
Amandla
2019-03-23 09:31
#1

Jag är inte så väldigt insatt i kristallernas helande funktion, men spontant tänker jag på rosenkvarts och ametist. Båda är "snälla" stenar som man kan bära även som ovan. Dessutom kan de ha en rent praktisk inverkan om man har dem i fickan, då kan man känna på dem när man känner sig orolig.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Sabah
2019-03-23 10:43
#2

Jag kan inte tipsa om någon sten som är speciellt bra till ändamålet (fråga inne på "Stenar" också) men håller med Amandla om att rosenkvarts och ametist är bra stenar. Har ett annat tips som hjälpt mig! R-droppar (räddningsdroppar), Dr Bach's rescue Remedy. Bra mot oro och stress, används för att lösa upp trauman. (det var inte det du frågade efter men jag tycker själv de är så bra så jag tipsar gärna om det😊, bortse från det om det inte är intressant).


💖🧡💛💚💙💜

Totum
2019-03-23 22:54
#3

Det finns flera artiklar här inne på Healing, om stenar och Kristaller och vad de är bra för.

Upp till toppen
Annons: