Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 1171 ggr
Riverbelow
2017-11-12 23:15

Stenar & dess egenskaper, sant?

Hej!

Följande fråga är riktad till både dig som tror och inte tror, på det här med stenar & dess egenskaper.

Jag bara undrar, vad är det som får er att tro/veta att de faktiskt har/inte har egenskaper? Är det placebo, eller finns det en riktig förklaring?

Jag själv är inte en sån person som måste ha vetenskaplig fakta eller forskning bakom allt, men jag undrar av ren nyfikenhet :) Jag själv är ny inom detta & tycker det verkar väldigt intressant.

Kram,
Fanny

Kram,
Fansan

Annons:
flocken
2017-11-13 05:41
#1

Jag tog hjälp av stenar för många år sedan. Var vårt första gemensamma boende. En lägenhet. Kände mig aldrig trygg. Var iakttagen, förföljd. O I den lägenheten svimmade jag för första & enda gången i mitt liv hittills. Tillslut tröttnade jag o tog hjälp av stenar i sovrummet. Bara för att kunna sova. Kommer inte ihåg vilken sort det var men hjälpte. När vi köpte huset vi bor i nu " behandlade" jag sovrummet en gång. Sen har det inte blivit mer. Är 12 år sedan ca

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

majlar
2017-11-13 11:32
#2

Jag är en stor stensamlare, har hur mycket som helst. Men den som jag tycker mest om är en vanlig gråsten, slät och fin. Den får mig att koppla av, jag lägger den på pannan och känner tyngden och kylan från den. Som en sorts meditation. Sen är jag väldigt förtjust i ametisten. Den har jag bredvid sängen och i fönstret. Har även moldavit i fönstret. Den har ju en skyddande effekt.

Upp till toppen
Annons: