Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 726 ggr
Himlaljus1
2017-08-27 10:15

Healing

Healing är nytt för mig och jag är väldigt nyfiken på just detta. Har planerat att gå en kurs i oktober och har läst på en del om olika healing typer Reiki och Shamanskt healing. Har hört att man ska tvätta händerna mellan varje klient och att man ska rena ev stenar som man har använt och rummet. Behöver man rena sig själv också? När jag provade i en cirkel att heala så blev mina händer alldeles blå/vita efteråt, inte armar eller något annat, var varm om händerna är det vanligt? Tacksam för era svar.

Annons:
Christina_46
2017-08-27 18:11
#1

Hej himlaljus1 🙂

Jag kan bara berätta hur jag gör. Jag har utbildat mig i ett antal olika healingformer. Men inte Shamanhealing. Jag tvättar alltid händerna innan jag ger någon healing. Men det är i första hand för hygienens skull.  Använder man stenar och Kristaller så har jag hört att dessa ska renas innan de används i healingarbete. Rena sig själv.. Hmm.. Jag ger reiki och annan healing till mig själv regelbundet, och så ber jag alltid om änglabeskydd till mig själv innan jag sänder något ( jag ber även om änglabeskydd till klienterna). Jag har tänkt att det räcker som rening till mig själv. Det skulle vara intressant att höra hur andra healers gör. 👍

Jag kan inte svara på varför dina händer blev blåvita. Hos mig brukar jag känna hur energierna flödar fram ur händerna. Oftast så pirrar det i dem också. Ibland blir det en riktigt stark sändning, då blir jag jättetung hela jag…

❤️

Himlaljus1
2017-08-27 21:03
#2

Tack Christina_46 för ditt svar. Då blev jag lite klokare. Skönt att höra att man kan ge healing till sig själv. Det ska jag prova på redan ikväll. Mina händer var väldigt varma och pirrade när jag gav healingen och som du också säger blev jag väldigt tung i benen av energin, men efteråt bliv det mer blåfärgade och vita. 🙏🏻

Upp till toppen
Annons: