Annons:
Etikettreiki
Läst 1063 ggr
_marie_
2017-02-28 21:04

Reiki och antidepressiva ihop?

Hej!

Jag undrar helt enkelt vad Reikiutövare här inne anser om Reikibehandling och Antidepressiva ihop? När jag utbildade mig i Usui Reiki Holy Fire 1&2 åt jag antidepressiva, detta var ett år sedan. Jag slutade äta dem efter sommaren(efter 5 års användande) för jag ville så gärna bort från dem. Min reikimaster menar på att det är som att lägga "locket på" och att energierna inte kan nå sin fulla potential i helandet. Jag har fortsatt att behandla mig själv med reiki, men känner verkligen hur jag är på väg utför och jag orkar inte må så här dåligt, och tänker nu gå på en ny medicin(SSRI), men vill verkligen inte ge upp reikin, då jag VERKLIGEN behöver finna emotionell och mental harmoni. Tror jag är lite orolig att reikin inte ska funka, men tänker också att livsenergin "står över allt"?. Människor behandlas ju med reiki fast de har diverse sjukdomar och måste gå på mediciner? Är desperat efter helande av fysiska åkommor och detta bidrar till min depression.

Så vad anser ni?

Kram

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[rore]
2017-03-03 08:08
#2

Hej Marie!

Nu är jag ju ingen reiki master eller utbildad healer öht. Men tänker att Om vi inte är i balans med oss själva och då fokuserar på att hjälpa andra, så blir det knutor på vägen som slår tillbaka på oss själva.

När desperationen är stor och viljan att fly från det som Är - Det är då vi bygger upp blockeringarna inom oss, som gör att det känns ännu värre.

Inramade tankegångar och rädslor sätter krokben för oss alla. På olika sätt.

Livsenergin stoppas av våra egna inre tankar I våra försök att styra.

Det var vad mina tankar blev av det som du skrivit. Kanske inte direkt blev nått svar på dina frågor.

Upp till toppen
Annons: