Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 937 ggr
Pialinn
2017-01-19 21:46

Att ta emot healing senare

Jag förstår inte hur man kan "ta emot healing senare" om inte tiden passar? Jag har alltid trott att man bör vara " på samma våglängd" när healingen skickas.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
Tarotstollan
2017-01-20 00:12
#1

Jag brukar se healingen som bubblor eller tankar som skickats iväg upp i luften, när jag är redo att ta emot healingen så tänker jag eller säger rakt ut i luften att nu är jag redo att ta emot healing bubblorna eller tankarna som xxx har skickat till mig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Christina_46
2017-01-20 13:23
#2

Hej Pialinn ❤️

Jag frågade min healingguide hur det fungerar. Han sa så här: - Det fungerar enkelt uttryckt som så att vi healing och reikiguider och änglar ser till att healingen går fram när klienten önskar. Men då vill vi helst att healern ber om att så ska ske. 

Jag frågade även så här: - Jag undrar ibland kopplar människor upp sig på healingar fast de inte anmält sig. Healingar som redan sänts. Hur fungerar det? Då fick jag det här svaret: - Då har för det mesta healern bett om att det ska vara möjligt att göra så. Då avsätts healingenergi i reserv till de som tar emot senare. Svårare än så är det inte.

Det kanske finns fler förklaringar till fenomenet. I så fall får ni gärna skriva och berätta hur du upplever det hela.

Kram 🙂

Pialinn
2017-01-26 15:39
#3

Jag böjade skriva svar för flera dar sen, men nåt hände. Ber om ursäkt.🌷 #1 #2 Då önskar jag att många skickar healing till varje gång de tar av sin tid och sätter sej ner o skickar. 😉 #2 Musiken tystnade ett tag när Allhealing skickade i december, men den har kommit tillbaka. Inte lika jobbig som tidigare, men ändå jobbig. När jag ligger i sängen ska jag fråga om det finns healing i luften åt mej.🌻

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

allhealing
2017-01-27 19:12
#4

#0 Pialinn,

tid är relativ även när du uppfattar den som exakt. Om jag tänker en tanke som jag sedan omsätter i ord när jag uttalar tanken med min mun. Och om du står i närheten och lyssnar på vad jag säger. Då sker hela den här proceduren i dåtid, nutid och framtid beroende på vart i rummet du befinner dig.

Det jag sagt lämnat min mun som en ljudvåg som tar tid att nå dina öron för vidareförmedling in till den delen av din hjärna som tolkar ljudet och omvandlar det till ett för dig begripligt språk.

När du förstår det jag säger är det i nutid för dig och i förgången tid för mig. Så vi kommer aldrig att befinna oss i samma version av det vi båda uppfattar som nuet.

---

Såhär blev inte jag lärd att tid var när jag växte upp. Redan här har vi alltså fått lära oss vad verklighet är och hur den fungerar på ett inte verklighetsrelaterat sätt när man ser den större bilden.

Tid är därför inte det vi fått lära oss att den är. Vi har inte blivit presenterade för denna väldigt alldagliga och logiska förståelse av vad tid är och hur den fungerar.

---

Nästa steg är att kliva ur boxen där vi tolkar och förstår det vi kallar verklighet. Inuti boxen (det vi kallar (det fysiska) universumet) är tid en nödvändig parameter för att vi ska kunna fungera i mänsklig form. Vi behöver tid för att kunna fungera i ett fysiskt universum. Där tiden är nödvändig för att materia ens ska kunna existera. Där tid behövs för materian för att förflytta sig från en plats i rummet till en annan. Oavsett om materian består av en sten, sand eller en människa. Därför är det lätt att tro att tid alltid är tvingande. Det är det inte. Dock är den nödvändig för att få ett fysiskt universum att fungera.

---

Ett fysiskt universum är inte det enda konceptet som existerar. Det finns fler dimensioner att tillgå. Detta visar kvantfysiken för oss. Inom kvantfysiken kan ett och samma objekt befinna sig på flera platser samtidigt vilket är en omöjlighet i ett fysiskt universum. Ändå fungerar det. Detta är bevis på att det vi kallar verklighet och känner som det fysiska universumet inte är ändhållplatsen. Det finns mer att utforska bortom den fysiska boxen vi idag använder oss av när vi definierar vad universum är och hur verklighet därför ska fungera. Har du ens tänkt tanken att så mycket av de regler vi idag använder oss av är beroende av att det fysiska universumet är ändhållplatsen?

---

När en studie görs bör man alltid ställa sig frågan. Är studien helt neutral? Om inte, vad kommer studien att bortse från? Vad kommer att vara uteslutet? Kan vi ens begreppsmässigt förstå att det existerar en möjlig större förståelse av vad verklighet är och därför har att erbjuda bortom det vi nu ska studera?

All form av definition som kallar sig för verklighet, där definitionen utelämnar förklaringen att den kan finnas mer bortom det vi idag förstår och därför klarar av att överblicka. En sådan definition behöver uppgraderas omgående. En sådan definition är inte längre sann när man förstår det större perspektivet.

---

Ta därför alltid reda på om den verklighet du idag presenterats för definieras som den optimala verkligheten. Och att det med den logik som använts för att förklara den även sagt att detta är metodiken du ska följa och helt förlita dig på. Ifrågasätt därför alltid det som säger sig vara allt. För vore det allt fanns inga frågor längre att ställa eller svar att besvara. Då visste vi redan allt och det gör vi inte. Därför saknas det alltid pusselbitar. Livspusslet kan alltid bli större.

---

Newtons fysik är ett utmärkt verktyg att använda sig av i kombination med andra idag gjorda upptäckter i det fysiska universum om bekräftelse på en fysisk verklighet är det vi söker. Dock räcker denna mätmetodik inte till när det som sträcker sig bortom det fysiskt mätbara. Då behövs hänsyn tas till flera inverkande parametrar. Ett sätt att nå ett sådant sätt att mäta och förstå det som sträcker som bortom det fysiska universumet är att använda sig av redan existerande förståelse av vad verklighet är och hur den fungerar. Låt mig ge ett exempel. Det jag syftar på är uppfinningar som idag existerar.

En uppfinning består ofta av två eller tre redan existerande lösningar. En sax består mycket enkelt förklarat av delarna från två knivar där hål borrats och knivbladen sedan vänts mot varandra och hålet nitats ihop. 

Om det nu är sant att allting hänger ihop och är ett. Då kan det som på engelska kallas för entanglement, dvs det som redan är förenat vara verkligt. Nämligen att det Newtonfysiska och Kvantfysiska inte är separerat utan förenat.

Kanske nästa uppfinning/uppfinningar som ger oss en sådan förståelse består av idag redan existerande verktyg, mätmetoder och intellektuella förståelser som när de knyts samman leder till nya revolutionerande upptäckter inom forskningen mot en förenad förståelse av hur det fysiska och kvantfysiska universumet faktiskt hänger samman?

---

Inom kvantfysiken är det därför redan idag teoretiskt möjligt att all information som redan nu existerar, har existerat och framöver kommer att existera när det ses genom kvantfysiska glasögon är möjligt att observera allting som någonsin inträffat i det fysiska universumet. Förstå vilken enorm databas det skulle vara.

Det är såhär har jag förstått att det är möjligt att ta emot healing närhelst du önskar. Där det går att hela det som delats. Du är helt enkelt redan förbunden med alltet i din fysiska kropp. Därför är det givet att du även inom dig har verktyg för att kommunicera och acceptera den förståelsen.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Pialinn
2017-01-28 00:22
#5

#4 Tack för att du svarat, men mina ögon kan inte läsa så långa saker på skärm. Skulle kanske behöva extra healing för dom.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen
Annons: