Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 831 ggr
[rore]
4/20/16, 8:51 AM

Tankar

Jag har haft en underlig känsla inom under ett par dagar.Faktiskt mycket längre än så(?) Fast mer påtagligt nu.Något som pockat på och velat ha min uppmärksamhet, som jag slunkit i från för att slippa känna in och betrakta.

Idag när jag var inne på en annan sait så såg jag *detta* igen.

Tecknet på människors vilja att hjälpa, att förenas i grupp meditation. För någon som haft det svårt. Där det gäller offer och förövare.

Och jag förstår den önskan och den viljan! Tidigare har jag också deltagit i healing på distans för just detta ändamål.

Under de sista åren så har detta mattats av hos mig.
Även om jag velat göra det, så har det inte känts rätt inom. Och jag har känt mig förvirrad av min egen *tvekan* och därför låtit bli.

Jag tror att det har att göra med alla dessa *speglingar* kontrasterna och bristen på helhet.

Världen och människorna är så dubbla och så antingen eller (?) Svart eller vit på nått vis. Och det är ju verkligen en fingervisning för mig själv. Hur jag ser på världen och dess samband och verklighet. *snopen*

När jag läste denna vädjan om att samlas för att skicka healing till denna utsatta och sorgliga situation, så ploppade det upp en tanke/ en känsla inom mig, som gjorde att jag fort klickade ut mig.
Och jag nästan skämdes för en kort stund. *här undrar jag om det kollektiva medvetandet kan spela roll?*

För tanken kändes tabu belagd inombords och ändå,, är den så envis och vill att jag ska stå för den. Tanken / känslan/ frågan vill komma ut. Och den Är:

Varför vi inte sänder Kärleksfulla tankar till alla berörda? Båda de som vi (jag) betraktar som Onda och Goda? Istället för att fokusera på bara det ena. För det ena utesluter inte det andra, eftersom allt är ett?

Och så vill jag avsluta med en text som jag hittade som jag skrev för något år sedan. Där av mitt långa inlägg.

Underliga tider,. Underliga svar.

att våga följa sitt inre, är att gå i ljuset

att lita på den enda stund som Är,,,

Nuet…

orsak och verkan de hör ihop liksom natt och dag

allt hör i hop…..

Tidevarv har kommit och tidevarv har gått.

Människans strävan. Den är nu nådd.

Nåden är given i tystnadens sken.

Nu är det dags att stå på egna ben.

Ingen är ensam

Ingen är svag

I nåden ni vilar och finner behag.

2015-10-25

Annons:
Amandla
4/20/16, 1:26 PM
#1

Tack för att du delar med dig, rore! 😍

När jag (inte så ofta numera… ) skickar ut healing till en situation som påverkar många, så har jag väldigt svårt att begränsa det bara till just det. I princip alltid blir det istället till "alla som behöver ljus på hela vår jord". Det känns fel/konstigt att välja ut bara några få.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[rore]
4/20/16, 7:05 PM
#2

Ja visst gör det, det Amandla.

Upp till toppen
Annons: