Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 1243 ggr
Pedros
2016-02-24 14:15

Citrin

Hej! 

Jag har köpt 3 st ganska stora råa citrin bitar jag faktiskt tejpat fast på solarplexus(2) och naveln(1) med kirurgtejp och har en bergskristall i handen och gillar det faktiskt. Känner mig inte alls lika negativ, såg det först som ett skämt men vill prova allt. Normalt vid denna tid på dygnet har jag ångest som bara den och är arg och uppbrusad så det verkar funka bra detta med stenar, placebo är inget som funkar på mig, men det är en lång historia, lita på mig bara. allt köpt från Amuletten.net . 

Nu undrar jag, vilka stenar är optimala att använda tillsammans med Citrin? Jag funderar på att köpa några fler Citrin då det verkar vara "min sten" , vad ska jag kombinera citrin och bergskristall med? Jag har en Rodonit bit hemma(Renade den med ljud, salvia och vatten), men den kasta jag av mig från hjärt-chakrat för gillade inte alls känslan. Har hyper sensitivt nervsystem, känner av det mesta energier och substanser direkt - är både för och nackdelar.

Annons:
[rara]
2016-02-24 14:36
#1

Om du mår så bra med kombinationen Citrin och Bergkristall, varför vill du då ändra på det och kombinera med andra stenar?

Jag skulle fortsätta med den kombinationen så länge den är bra för mig och om du känner av energier så bra kommer du säkert känna när det är dags att växla till andra stenar. Rhodonit har egentligen en mjuk och fin verkning och används bland annat som "rescue sten" vid emotiola schocks. Ovanligt att den verkar så på dig, men kanske den bearbetar någonting som du har förträngt och som du kanske ännu inte är redo för att gräva fram ur ditt undermedvetna. Men det är bara min spekulation.

Pedros
2016-02-24 14:47
#2

Tack för ditt inlägg rara.

Jag läste också här någon som skrev att man skulle testa hålla stenen rakt ut och stirra på den, och föll man bakåt var den stenen inte bra för mig och föll man framåt var stenen bra. Då jag höll i Rhodoniten så föll jag bakåt även fast jag försökte sedan några gånger luta mig framåt, med bergskristallen åkte jag framåt.

Kan mycket väl vara som du säger att jag har mycket att bearbeta, har levt ett hårt liv och är bara ~23 år. 

Sen träffade jag en extremt medial gubbe. Han sa mycket riktigt att jag har en energi runt mig, men den retar mig, det är inget ont. Hans enda tips till mig var "Lär känna dig själv så finns det inte en jävel som kan rå sig på dig, inte ens det paranormala". Funderar på black tourmaline att sova med(Stavning?). Har även en gullranka på nattduksbordet som ska suga ut negativa energier från mig till etern på nätterna då jag sover.

[rara]
2016-02-24 15:01
#3

Svart Turmalin är den bästa stenen för att dra ut negativa energier från kroppen. Men stenar löser inte problemet att det överhuvud taget befinner sig negativa energier i kroppen. Ditt mål bör vara att skapa harmoni inom dig så att förekomsten av negativa energier kan förhindras. Det är mest dålig känsla, tankar, emotioner osv som man blockerar sig själv med och stenar kan bara hjälpa dig att jobba på dig själv men dom gör inte jobbet åt dig. Det är inte så att ju mer stenar och andra saker som du använder ger en bättre effekt. Ta ett steg i gången utan att skynda på. Hastigheten spelar ingen stor roll. Det är bara viktigt att gå åt rätt håll.

Upp till toppen
Annons: