Annons:
Etikettenergier
Läst 1320 ggr
[Silverräv69]
2/5/16, 1:10 PM

Spegling av någons energi o känslor

Jag har en kollega som återhämtar sig sakta från en långtidssjukskrivning och hennes energi varierar från varje dag jag träffar henne.

Jag brukar alltid fråga henne hur hon mår och klarar veckorna på jobb och idag var hon otroligt negativ, arg, frustrerad och kände en hopplöshet.
Alla dem känslorna och energierna plockade jag upp under en mening och sedan märkte jag hur min egen syn på dagen, mående och syn på livssituationen slog över åt det negativa hållet.

Allt detta under den korta stunden vi gikc till en lunchrestaurangen och tillbaka med vår mat.

Jag minns min svägerska sagt till mig att om man inte skyddar sig vid en reiki healing session så kan man spegla eller ta åt sig andras energier. Men detta var bara ett kort samtal, jag måste ha varit "vidöppen" och mycket mottaglig för hennes energier. Det var ganska obehagligt innan jag kom på var mina känslor plötligt kom från.

Har ni råd på hur man kan skydda sig och vad man kan göra för att hjälpa den andra med att lätta deras hjärtan och bättra på måendet.
Det måste vara otroligt diskret, för hon är en helt vanlig kontorsmedarbetare, ingen nära vän eller familjemedlem.
Räcker det med att projektera min positiva energi, kärlek och ljus till henne, tillsammans med uppmuntrande ord?

Annons:
[Lummer]
2/5/16, 1:55 PM
#1

Har jobbat med reiki bla sedan 2000. Speglingen är för mig ett verktyg när jag jobbar. Händer det att jag plockar upp energi när jag inte jobbar, man är ju inte 100 fokuserad jämt liksom, så gör jag som när jag jobbar. Tar ett andetag, frågar om energin värken eller vad det nu vara månde är min. Blir svaret nej så släpper jag det. Frpgar om jag har nytta av känslan frågar om jag kan göra något åt känslan.blir svaret där också nej så släpp det.Tar väl lite övning men det fungerar

allhealing
2/6/16, 12:56 AM
#2

Det räcker med att du är medveten om att det sker en förändring inom dig, att du tar emot en annan persons känslor och gör dom till din sanning. På samma sätt som du omedvetet förändrade ditt energitillstånd till en mer negativ uppfattning. På samma sätt kan du eftersom du är medveten om att det är just det som sker välja att inte längre välja det valet en annan person erbjuder dig.

Välj istället ett än mer positivt synsätt och förstärk det åt det andra hållet istället.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[Silverräv69]
2/10/16, 12:44 PM
#3

Jag ryckte mig själv ur känslorna och tankegångarna eftersom jag blev så starkt medveten om att det inte alls var mina egna. Det var inte det som genomsyrade dagen fram tills jag pratade med kollegan.

Det var en häftig, konkret och intressant upplevelse. Som nu ger mig så otroligt många svar på hur jag har mått runt omkring folk, positivt som negativt, varför jag speglat dem, tagit åt mig energin och tömt/fyllt mig på/med energi.

Min svägerska sa att man i mycket negativa och i oönskade situationer kan skydda sig själv genom en enegrisköld..stämmer det? Självklart krävs det övning, men hur går man tillväga. =)

[Lummer]
2/10/16, 12:50 PM
#4

Det stämmer. För mig brukar det räcka att stänga ner chakran och samla ihop energifältet men är det påträngande och jobbigt brukar jag "kliva i" en säck och dra igen dragkedjan. Finns säkert lika många sätt som människor😉

Upp till toppen
Annons: