Annons:
Etiketthealing-önskas-ges
Läst 1183 ggr
kalltkaffe
12/12/15, 8:15 PM

prova healing?

Hej, är ny här och nyfiken på healing. Har de senaste dagarna haft enormt ont i magen. Misstänker magkatarr och jag har svårt för att vila och slappna av. Någon skulle gärna få prova på och ge mig healing! :)

Annons:
allhealing
12/12/15, 9:19 PM
#1

Vad säger 1177 eller vårdcentralen?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

kalltkaffe
12/12/15, 9:51 PM
#2

Har haft magkatarr förr (så känner igen det) och då inte fått någon hjälp utan bara blivit hemskickad med en klapp på axeln och med orden att jag borde ändra mina matvanor. Äter omeprazol just nu men det ger inte någon effekt förens om ett par dagar. Imorgon ska jag egentligen jobba men kommer antagligen sjukanmäla mig för orkar helt enkelt inte..

Christina_46
12/12/15, 11:17 PM
#3

Jag kan skicka healing till dig kl. 13.00 i morgon. I så fall sänder jag i 15 minuter. Hör gärna av dig så jag vet om tiden passar ❤️

allhealing
12/13/15, 12:46 AM
#4

#2, kalltkaffe,

tack. Orsaken till att jag frågar är att hjälp kan fås på många olika nivåer. Ett sätt är att behandla symptomen ett annat är att ta reda på varför ett symptom existerar och göra någonting åt det.

---

Svaret blev långt och väldigt djupt och det blev det av en orsak. Om det är mycket att ta in, läs det i portioner. Om svaret startar känslomässiga processer inom dig så är det naturligt. När någonting harmoniserar med oss i djupet av oss själva kan känslomässiga reaktioner bli det som triggas igång inom oss. 

---

Många tror att healing betyder att man passivt tar emot healing och mår bra en stund. Andra tror att man tar emot healing och mår bra resten av livet. Så fungerar det inte.

Healing betyder hel. Healing är inte ett symptombaserat läkningssystem. Healing går till källan och tar reda på orsaken till varför läkning inte sker.

Om en person går in med uppfattningen att healingen ska fixa mig så har den personen gjort ett val att följa uppfattningen att det fungerar så. Vi har alla en fri vilja. Att programmera sig själv med olika uppfattningar är en del av den fria viljan. Det vi väljer blir därmed självuppfyllande.

För att healingen ska kunna fungera på en djupare nivå behöver förståelsen att det är det egna ansvaret som ligger till grund för hur djupt hjälpen kan ges. Ska den nå hela vägen in till kärnan eller inte?

Healing på en djupare nivå innebär även ett djupare personligt ansvar. Det innebär en förståelse att det är jag själv som är i centrum av mitt eget liv. Det är jag själv som är ansvarig för alla mina handlingar såväl medvetna som omedvetna. Givetvis är det omedvetna på en än djupare nivå inom oss alla alltid en medveten handling. Begrepp som rätt och fel, förståelsen att verkligheten fungerar i enighet med att "min sanning är bättre än din sanning". Allt detta har en vägs ände när det kommer till en djupare nivå inom oss alla. Det går inte att förneka sig själv när man kommer till ett visst djup.

Det är därför här valet görs. Är jag beredd att inte längre leva ett liv i konflikt med mig själv och eller min omgivning? Är det så att allting jag har fått lära mig är en sanning given till mig från andra? Är det så att den sanningen inte alltid arbetar i samstämdhet med alla, utan även separerar individer och kollektiv från varandra?

Om detta är sant. Existerar det idag ett lärande som bygger på att vi alla hör samman samtidigt som vi även lär ut "men inte alltid"?

Om detta är sant. Och du som person har förmågan att någonstans inom dig förnimma att det är så. Visar oss psykologin då inte att bestraffningen ofta hamnar på oss själva? Att det är oss det måste vara fel på? Att det är vi som inte förstår? Därför är det vårt fel?

Hör du hur tokigt det här låter? Vi har fått lära oss hur verkligheten fungerar och vad sanning är. Sedan vänder vi oss det mot oss själv eftersom vi inte förstår att pedagogiken som lärs ut bygger på ett obalanserat lärande. Där "i samhörighet med alla" ibland lärs ut och ibland lärs "i separation bort ifrån alla" ut.

Detta blir ett kaoslärande. Vi kan inte med den bästa logik i världen få ihop det hela. Det går helt enkelt inte eftersom matematiken i det hela inte går att minimera till ett likhetstecken.

Därför är den hjälp du efterfrågar inte bara en lösning som levereras genom att ta emot healingen. Lösningen ligger oftare betydligt djupare än så.

Är du beredd på de förändring en healing har att erbjuda? Är du beredd på att livet så som du idag uppfattar det till stora delar kan komma att förändras om du tar emot en healing? En healing som kan bli startskottet på en väldigt stor personlighetsförändring eftersom en total healing förändrar infrån kärnan?

Har du insikten att allting hänger samman? Vilket betyder att allting du och alla andra gör fungerar som ett vingslag i luften där allting påverkas. Om du tidigare inom vissa områden haft uppfattningen att min sanning är bättre än dig sanning och nu påbörjar en förändring till förståelsen att min sanning inte är bättre än din sanning det är bara en annan sanning.

Om du tidigare haft konflikter med vissa personer inom det området då kan det bli så att ni får bättre kontakt med varandra framöver. Sedan gäller även det motsatta och givetvis finns det en nästintill oändlig gråskala däremellan.

Healing på den djupaste nivån är därför att skapa fred med sig själv såväl som med sin omgivning. Vilket leder till flera existentiella frågeställningar. Kommer jag att dö nu? Dvs om jag genomgår en såhär pass stor förändring. Kommer min identitet att såsom jag tidigare definierat den att förändras? Svaret på den frågan är ja. Du kommer att definiera om den du är. Du kommer att bli en person som är mer i harmoni med dig själv och din omgivning. Resan dit är inte som att gå över vägen sedan är det klart. Om nu inte vägen är väldigt bred. Räkna med att det här är en process som pågår resten av ditt liv. Där du hela tiden blir mer och mer medveten om var harmoni är och vilka enorma fördelar den livsstilen har att erbjuda.

En annan existentiell fråga som ofta dyker upp är. Kommer jag att bli övergiven nu? Kommer jag inte längre att bli sedd av andra människor? Kommer jag att bli utfryst? Svaret är detsamma även här. När du genomgår en förändring samtidigt som omgivningen väljer att kvarstanna där de för tillfället befinner sig. Då förstår du att det är inte du som blir övergiven. Istället är det du som väljer att navigera till en ny position i ditt liv där du är den som är i kontroll över det liv du lever. Det enklaste sättet att göra det här är att skapa ett liv i harmoni med sig själv såväl som med sin omgivning.

För att undvika konflikt gör ett val. Välj att inte gå in i konflikten. Vissa personer har ett enormt behov av att göra sig hörda genom att identifiera sig med en starkt inlärd sanning och trumma ut den över världen. De är så övertygade om att deras sanning är den enda vägen att de aktivt söker upp andra ej ännu övertygade individer. Om du stöter på detta, lägg märke till mönstret de följer och gör ett aktivt val. Bjuder jag in disharmoni i mitt liv eller inte?

Summeringen blir att allting vi gör har en inlärd orsak och verkan. Vi lär oss ett beteende och följer det. Det vi inte har fått lära oss är den kanske viktigaste lärdomen. Är sanningen vi lär oss i separation med eller i avståndstagande från mitt såväl som alla andras bästa skull?

Att bli medveten om att vi alla kan välja i varje nytt val vi gör är en för många  nyhet. Det vi lärt oss blir det datorprogram vi följer. Om det finns saker i det datorprogrammet du inte längre är i samstämdhet med ersätt valet med ett nytt. Det är så enkelt. Ibland kan vi ändra programmet själv ibland behöver vi hjälp utifrån.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[Chakra]
12/13/15, 8:25 AM
#5

#0 Hoppas du får hjälp med det magonda!

#4 Håller med i allt du skriver!

Lannelia
12/15/15, 1:51 PM
#6

#4 När jag läser det du skriver känner jag att jag är absolut redo för healing. Jag vill gå in på djupet av mig själv, förbi alla barriärer av motstånd jag satt upp genom livets gång, jag är redo att låta dessa illusioner dissolvera. Jag är redo att låta min personlighet förändras, jag vill vara 100% jag, i denna fysiska kropp.

Jag var på en plats tidigare, i känslotillstånd, där jag levde i samklang med mitt inre/högre vetande på ett öppnare sätt, med en öppnare, tydligare, starkare kommunikation. Det vill jag uppnå, inte igen, utan på nytt.

Jag har redan avskärmat mig från relationer som inte känns bra, avskärmat mig från i princip allt utom mig min egen existens. Jag känner hur jag vill inåt, hela vägen in till själens och hjärtats rymd, för kommunikation. Jag leva i en fantastisk relation till mitt inre - oavsett vad det ska innebära, eller "kosta" mig i den fysiska världen.

Jag vill leva här, och njuta av varje stund, av att vara människa och låta den varelse av ljus och harmoni och kärlek som jag egentligen är strömma igenom mig, och uppnå ett ljuvligt samspel med min själ som jag kan förnimma men ändå inte kan greppa tag om riktigt än…

Några ideér om vad jag kan göra?

Kan man hela sig själv?


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

Annons:
allhealing
12/16/15, 2:11 AM
#7
#6, Lannelia,

För att gå förbi sina barriärer behöver man ta en titt på varje individs unika programmeringar kring hur vi uppfattar, förstår och agerar/reagerar på verkligheten vi befinner oss i. Vi är alla unika och följer därför den egna kartan och kompassen som visar oss hur vi valt att navigera runt i vårt liv. Det finns därför inget standardsvar att ge hur man uppnår det du efterfrågar. Det finns däremot generella svar som gäller för alla. Det vi gillar och uppskattar med vårt liv det behåller vi. Det vi inte längre gillar och uppskattar förändrar vi.

Allting vi gör bygger på tidigare fattade beslut. Besluten skapar logiska mönster som vi följer och repeterar. Efter ett tag blir det här ett gigantiskt datorprogram som vi följer och bygger på med fler beslut desto längre vi lever. Det är min erfarenhet att vi även lånar in redan fattade beslut av andra personer och gör dom till vår egen sanning att följa.

Jag har lärt mig att läsa det här datorprogrammet och spåra upp logiken i det resonemang vi för som skapar dom barriärer som hindrar oss för att uppnå det vi önskar.
Ett sätt att skapa lösningar på är att titta på en sak i taget och lösa det. Ett annat sätt är att ta reda på vilken mall du följer när du skapar ditt liv. Är det en mall som har såväl kärlek som rädsla involverad? Svaret för alla jag hittills arbetat med är ja det finns rädsla i mallen såväl som kärlek. När kärlek i kombination med rädsla finns i mallen beror det på att vi fått lära oss att skapa vårt liv på det här sättet. Vi lär oss genom att kopiera vår omgivning. Från de vi växer upp, vårt arv, den miljö vi växer upp i och vilka utbildningssystem vi fostras inom osv.

När rädsla är en del av verkligheten vi utgår från kommer konflikt att bli en del av hur vårt liv ser ut och fungerar i enighet med. Den logiska slutsatsen blir därför, hur upphör jag att använda rädsla som en ingrediens i mitt liv? Det handlar om utbildning. Det handlar om att förstå hur den större helheten hänger samman och ersätta den plattform man står på med en ny som inte behöver rädsla. Det har tagit mig mer än tio år att komma fram till den här förståelsen att det är så det hela hänger samman.

All förändring tar tid. Det här är ett nytt sätt att leva sitt liv på. Ett liv som inte längre väljer rädsla. Att tro att detta är någonting man gör i en handvändning, tänk om. Det är en ny livsstil man väljer att agera i samförstånd med. Det är ett liv som skapar harmoni. Det är ett fantastiskt sätt att leva på. Och det börjar alltid med dig själv.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[Lummer]
12/17/15, 11:24 PM
#8

Ja man kan heala sig själv🌻

Upp till toppen
Annons: