Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 1714 ggr
allhealing
12/11/15, 12:35 AM

Vad är healing?

Vad är healing?

Healing betyder hel. Healing handlar om att hitta tillbaka till helheten. Det finns många metoder för att skapa lösningar. Alla har sina styrkor och svagheter. Ibland räcker en metod ibland behöver flera kombineras för att uppnå önskat resultat. Idealet vore om det existerade ett naturligt samarbete mellan metoder på ett globalt plan.
Healingens svar är lika många som det finns utövare. Healing betyder inte att en healer helar dig. Healing betyder att du själv blir medveten om helheten som redan existerar inom dig men som av någon anledning kommit ur fas. Healerns arbete är att lyfta fram den här medvetenheten till dig.

Många förknippar healing med att man tar emot healing genom att ligga på en bänk och slappna av. Man tar emot utan att själv behöva vara aktiv istället är man passiv. Detta är ett sätt att ta emot healing men långt ifrån det enda sättet. 
Healing är arbete med energi. Energi kan inte förstöras eller nyskapas endast omvandlas. Det är det healingen hjälper till med. Att omvandla ett stagnerat eller fixerat energiläge till ett fritt eller friare flöde. Om detta sker på en fysisk skada kan kroppens naturliga självläkning aktiveras.

Ett annat sätt att arbeta med dessa energier är att använda sig av förståelse att allting är energi. Energi är upp och nerskalningsbart i oändlighet. Eftersom allting är energi i en eller annan form och energi är oändlig är det enkelt att förstå att all energi hänger samman som en helhet och att det inom helheten måste existerar helhetskommunikation. Detta betyder att all information kring allting som någonsin inträffat existerar som information redo att nås.

Varför är detta av betydelse? All form av lösningspedagogik bygger på att man känner till fakta. Inom fysiken kallas detta orsak och verkan. När man vet varför någonting inträffar blir det möjligt att skapa en lösning. Healing hjälper till genom att agera som ett gränssnitt med den här energimatrisen. Därmed blir det möjligt att nå informationen som innehåller orsaken till varför ett symptom existerar. Oavsett om symptomet är på ett fysisk, mentalt eller annat plan.
Det är min erfarenhet efter att ha arbetat med healing och vägledning sedan 2004 att ingen lösning är den andra lik, alla ser olika ut, oavsett om det handlar om fysisk, mental eller annan form av healing. Personer med inlärda beteenden som hindrar dom i deras utveckling kan tack vare healingens förmåga att nå kärnan i det som hindrar personen bli medveten om varför det är så. När orsaken till varför ett symptom existerar presenteras för en person i nutid kan ett aktivt val göras. Valet står mellan att behålla det inlärda beteendet eller inte. Om personen väljer att släppa det inlärda beteendet leder detta till att symptomen försvinner eftersom programmeringen inte längre sänder sina instruktioner.
Därför är det inte konstigt att personer som haft livslång huvudvärk, posttraumatisk stress från krig, panikångest osv. tillfrisknar eftersom tankemönstret dom tidigare följt inte längre sänder sina instruktioner. Symptomen försvinner helt enkelt.
Healing är därför ett väldigt effektivt sätt att använda sig av som terapeut.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
[Loet]
12/22/15, 9:10 AM
#1

Kanonbra skrivet om vad healing är och hur den verkar!🙂

[rore]
1/8/16, 9:18 AM
#2

Tack för bra inlägg Allhealing!

Stagnerad energi i grupper. Är väl det som för tillfället påverkar mig ! Jag vet ju egentligen allt det här och samtidigt så blir jag så påverkad av den.

Jag upplever den som en osynlig betongvägg. Jag vet att jag bara för något år sedan skulle ha känt mig uppäten och dränerad på min egen energi.

Nu känner jag bara ren sorg i dessa sammanhang.  Mitt tankemönster är mera vidsynt. Jag förstår att det inte Är min uppgift att förändra andra.

Det enda som jag kan förändra är mig själv.

Acceptansen finns där.

Men jag har fortfarande svårt för att inte bli känslomässigt indragen. Min inre värld går igång och försöker finna lösningar på situationer som jag absolut inte kan påverka själv och jag fastnar i *smärtkroppens* grepp. Och den inre dialogen snurrar för runt,,, stör min natt sömn, stör min inre frid.

Jag förstår ju att någonting inom är på väg upp till medvetandet Är inte där än. Måste igenom den osynliga sega massan av stagnation först. För finns den i gruppen, så finns den även inom mig.

[Loet]
1/8/16, 6:12 PM
#3

Kan bara hålla med din beskrivning rore.

Upp till toppen
Annons: