Annons:
Etikettdjurkommunikation
Läst 1547 ggr
EmiLouP
11/22/15, 6:08 PM

Hjälp min katt Bosse.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas någon orkar läsa allt. ❤️ Jag har en liten fundering. Det är såhär att min katt Bosse har varit lite krasslig det senaste året. I december 2014 (snart ett år sedan) så blev han jätte sjuk, slutade äta och fick ligga inne på djursjukhuset i 5dagar. Han tillfrisknade och mådde riktigt bra fram till maj 2015. Då blev han sjuk igen i en annan sjukdom, slutade äta och var även då inlagd på djursjukhuset i 5dagar. När han kom hem så fick jag tvångsmata honom i 2veckor (han drack själv) innan han började äta helt på egen hand. Nu äter han och mår ganska bra men någonstans inom mig så finns en oro över att han kanske inte mår helt 100% bra.. Det känns som att det är något jag missat. Sedan är det en annan sak som tyngt mig och som är ett stort problem.. Han är av någon anledning LIVRÄDD för en av veterinärerna på djursjukhuset.. Det började precis samtidigt som den nya veterinären började jobba på djursjukhuset. Sedan märker jag på honom hur extremt rädd han verkligen blir när han träffar just den veterinären jämfört med när han träffar andra veterinärer.. Dessutom är den där veterinären inte så omtyckt bland andra djurägare. Jag har sagt till om att jag ALDRIG vill att den människan på något sätt ska hantera Bosse igen så det står nu i hans journal., Mina frågor/funderingar är.. Hur mår han psykiskt och fysiskt? Vad har hänt, varför är han så rädd för bara en enda veterinär? Finns det något han vill och har försökt berätta för mig men som jag inte förstår? Jag ska opereras nu på torsdag den 26nov. Jag kommer med största sannolikhet få komma hem dagen efter, på fredag. Min mamma ska bo hos mig från och med onsdag och ta hand om Bosse när jag är på sjukhuset och sedan blir hon kvar och tar hand om mig (och Bosse) i några dagar efter operationen. Bosse älskar verkligen min mamma och jag litar på mamma till 110%. Han är min lilla prins och jag älskar honom mest av allt i hela världen. Utan honom så hade jag inte suttit här idag. Han är värd det absolut bästa och jag lever gladeligen på nudlar en månad eller mer sålänge han mår som den lilla prinsen han är. Finns det någon som skulle vilja hjälpa mig och Bosse? Det skulle betyda så mycket! ❤️🌹

Annons:
Tjeja
11/22/15, 6:50 PM
#1

Hjälpa dig hur då menar du?

Vi är inte veterinärer och kan inte hjälpa dig ställa någon diagnos och ge dig tips om vad som kan vara bra att göra etc när han är sjuk är svårt när vi inte vet vad det är han lider av eller vad hand skall opereras för.

EDIT: Förlåt! ser nu att du skrivit detta på Healing i fokus och inte på en av kattsidorna som jag trodde när jag läste!

Lycka till och hoppas att någon här verkligen kan nå honom med helande energi så han blir friskare och starkare!  ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

EmiLouP
11/22/15, 11:12 PM
#2

Det jag menar är; han är inte sjuk men om det är något han vill ha, något han vill ha, något han vill säga, hur han mår rent generellt. Han är inte sjuk men det känns som att jag som Bosses "mamma" har missat något. Som tex något han saknar, något han vill ha, något han inte vill ha. Det han vill förmedla. För jag vet att det är något som han försöker säga men jag vet inte vad. Det gör mig så frustrerad att jag inte förstår.. Och sen skulle jag vilja veta vad den där veterinären på djursjukhuset har gjort mot Bosse eftersom han är så obeskrivligt rädd och han är bara rädd för en enda veterinär.. Om jag vet eller får en liten "hint" om vad det handlar om, då är det lättare för mig att hjälpa honom på bästa sätt i samband med veterinärbesök i framtiden.. Han är alltså inte sjuk nu jag ville bara ge hela bilden om hur det har sett ut.. När han blir sjuk så tar jag givetvis honom till veterinären utan att tveka men ja.. Det var det jag menade. Det var inte menat att det skulle låta som att han är sjuk och det skulle inte låta som att jag vill ha en diagnos och det skulle inte heller låta som att jag vill att han ska få lite healing för att han är sjuk och försöka undvika ett veterinärbesök., Han är som sagt frisk nu. Jag vill bara att han ska fortsätta må bra och att han ska få lite extra energi pga att jag ska opereras och att jag i samband med det kommer vara borta 2 dagar.. Han kommer ha min mamma som ska bo här hos mig men han är väldigt mammig och jag vill bara att han ska må så bra som möjligt och jag vill veta vad det är han försöker säga till mig men som jag inte förstår.. Nu upprepar jag mig säkert massor i denna text men ville bara förklara/förtydliga vad jag menade med texten jag skrev ovanför. ❤️🌹

AnonymKille00
1/14/16, 6:44 AM
#3

Hoppas verkligen allt är och förblir bra med Bosse<3

Upp till toppen
Annons: