Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 2220 ggr
Emmyjane
2015-11-04 12:00

Vilken healing?

Hur hittar man sin inriktning? Utan att behöva gå kurser? Hur har ni gjort. 

Jag vill kunna lära mig genom böcker och frågor till kunniga. Sen  när jag hittat min inriktning kanske jag vill gå kurs.

Jag prövar på barnen och lite på mig själv men hoppas kunna hitta sätt att utveckla det att hjälpa de som vill ha hjälp.

Hur ser ni på att ge healing utan att berätta vad man gör?

Annons:
Amandla
2015-11-04 12:50
#1

Man ska aldrig ge healing utan att fråga om lov!  Detta eftersom den som tar emot healingen kan bli påverkad på olika sätt, det är inte så bra om den personen till exempel sitter och kör bil och så plötslig blir snurrig i huvudet. Det har även med integritet att göra, du vill ju själv veta om någon skickar till dig, eller hur? 

Titta runt på sajten, det finns en hel del artiklar som förklarar väldigt bra hur healing fungerar och vad man ska tänka på, hur det kan upplevas att få healing osv. Det finns många filmer på youtube, och mängder med sajter på nätet förstås. En del Länkar finns i vårt länkarkiv, som du hittar i menylisten som finns direkt under sajtens omslagsbild.

Jag gick kurser i reiki för ungefär 20 år sedan, där lärde jag mig att lita på mig själv och min förmåga. Sen gick jag en mediumkurs på Englagård utanför Hallsberg, där fick vi bland annat prova på intuitiv healing, vilket stärkte mig än mer så att jag numera "blandar och ger" då jag ger någon healing. Man får prova sig fram på olika vis. 

Man måste inte gå kurser, men de har den stora fördelen att man träffar människor med samma intressen och såna diskussioner kan ge väldigt mycket och vara viktiga för ens personliga utveckling. 

Det som är allra viktigast i mina ögon är att man känner sig själv, och har gjort sig av med mycket bagage så att man kan vara fördomsfri, inte försöka påverka klienten på något som helst vis utan lita på att det högsta goda (gud/universum/vad man nu  kallar det) hjälper till på bästa sätt, och att man låter sig användas som kanal för ljus och kärlek. Energierna passerar på bästa sätt om det inte finns något i en själv som tar uppmärksamheten.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
allhealing
2015-11-04 22:46
#2

#0,

Det var först i slutet av November 2004 som jag förstod att det gick att göra saker bortom det jag dittills hade fått lära mig. Då var jag 38 år och aningslös. Man är trygg inom det man vet och känner till. Den jag då var och blivit formad till gillade inte att någonting nytt skulle komma in i mitt liv. Någonting som inte gick att beskriva eller förklara med den kunskap jag dittills fått lära mig att lita på. För mig var det början på en ny livslång resan som nu är inne på sitt snart elfte år. 

Det har varit en turbulent tid som inneburit att jag behövt rannsaka vem jag är. Där jag behövt skaffa mig förståelsen att min sanning inte är bättre än din sanning, det är bara en annan sanning.

Hade jag vetat vilken resa det var jag skulle företa mig och mitt gamla jag hade fått bestämma då hade det inte blivit någon resa.

Nu är det tack och lov inte det som inträffade. Det var någonting inom mig som ville den här förändringen mer än kvarstannandet i det gamla. Det tackar jag mig själv för. Resan har på inget sätt varit enkel. Det är arbetsamt att ta sig ur ett förminskat sätt att leva sitt liv på och lära sig hur det är att leva ett mer storslaget sådant. Jag saknade så många verktyg såväl som personer som förstod vad det var jag gick igenom och som hade förmågan att se rakt igenom alla hinder och visa mig den för mig intelligentaste vägen att företa mig den här resan.

Under resans gång förstod jag att det var precis det som saknades. Någon som kunde rakt igenom en persons livsöde och hade förmågan att från den platsen hjälpa personen med det den behövde just nu i detta ögonblick. Jag bestämde mig ganska omgående att det var det jag skulle lära mig. Jag skulle med hjälp av mig egen erfarenhet som grundade sig i att jag under 37 år gömt mig och sagt det jag trodde andra ville höra. Omedveten om att detta agerande berodde på att jag inte ville bli sårad.

En av egenskaperna för att kunna genomföra det här dök upp under den veckolånga kursen i slutet av November 2004 där jag fick lära mig att jag hade kunskapen hur healing fungerar inom mig. Och den kunskapen väcktes till liv under den veckan.

Ett år senare väcktes ytterligare en kunskap som låg och väntade på att få göra sig tillgänglig. Orsaken till dess uppvaknande var en weekend kurs i London 6 månader tidigare med Tony Robbins som arbetar med personlig utveckling på många olika plan. Innan resan till London sitter gänget som ska resa på kursen och tittar på flera olika filmer där Tony visar prov på hur han arbetar när han hjälper sina klienter. Det var en specifik DVD som pågick lite mer än två timmar som fångade mitt fulla intresse. I filmen hjälper Tony en Norsk kvinna att bli fri traumat från sin barndom vilket han lyckas med till 100%. När jag såg resultatet i form av den fysiska förvandling hon genomgick speciellt i sitt ansikte under dessa dryga två timmar väcktes en kraft till liv inom mig. Det var som en kraft skjuten ur en kanon fick mig att högt uttala och med vänster arm pekandes på tv:n. Det där vill jag kunna.

Detta föll i glömska när jag ett halvår senare bara vet, nu förstår jag hur Tony arbetar. Det var som att få insikter om hur psykologin fungerar utan att gå många års utbildning. Jag bara visste.

Med hjälpa av healing en den väldigt djupa psykologiska förståelsen har jag sedan dess arbetat på att förbättra och förfina hur dessa två kan samköras för att hjälpa mina klienter på bästa sätt.

Så har min resa sett ut. Hoppas det kan hjälpa dig lite med den resa du nu kanske väljer att påbörja.

När det gäller din fråga om att ge healing utan att lova. Ställa dig själv frågan. Vad vill du att andra gör mot dig när du är ovetandet om det?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Upp till toppen
Annons: