Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 580 ggr
[NeferNefer]
7/4/15, 11:30 PM

Intuitionsövning 4 juli

God afton. Ingen lyckades få rätt svar på min övning igår så sent omsider kommer här en ny från mig.

Idag har jag syndat! Vad har jag gjort?

Annons:
[NeferNefer]
7/4/15, 11:30 PM
#1

Jag har ätit massor av glass!! Gott var det också 😛Grattis, ni som ser det 🥳

Kyllan56
7/4/15, 11:31 PM
#2

Ätit massor av glass. 😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[NeferNefer]
7/4/15, 11:32 PM
#3

Grattis, Kyllan, det var snabbt jobbat!! Då får du göra morgondagens övning … om typ en halvtimme! 😂Eller när du vaknar i morgon.

Amandla
7/4/15, 11:32 PM
#4

Glass! Grattis Kyllan 🏆


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[NeferNefer]
7/4/15, 11:34 PM
#5

Grattis Amandla också!!

Hm, ni tror alltså inte att jag är kapabel att synda värre än så? Nå, det är väl gott betyg åt mig. Kanske. 😎

Kyllan56
7/4/15, 11:37 PM
#6

Tack NeferNefer🌺och Amandla!🌺 Grattis till dig också!🏆 

Har själv syndat med glass idag!😎😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
[NeferNefer]
7/4/15, 11:37 PM
#7

Glass är gott … 😃

Amandla
7/4/15, 11:39 PM
#8

Får väl säga att jag skrattade högt när jag läste "ljugit om min ålder" för det är jag helt övertygad om att du är kapabel till att göra 😂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
7/4/15, 11:40 PM
#9

Glass, glass i stora lass!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
7/4/15, 11:41 PM
#10

Grattis, Tarotstollan!! 😃

Amandla, du känner mig alltför väl!! Ja, jag ljuger ofta om min ålder, jag brukar lägga på några decennier. Ba'fatt! 😛Oftast svarar jag att jag är 97 år. Men just idag har den frågan inte kommit upp så jag har inte behövt ljuga.

Kyllan56
7/4/15, 11:44 PM
#11

Det enda jag inte trodde på var snattat! Alla andra alternativ var möjliga.😉

Grattis Stollan!😃Ja skulle kunna tänka mig en banana split nu😎i värmen!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[NeferNefer]
7/4/15, 11:47 PM
#12

Hahaha, Kyllan!!! 😂Faktum är att jag har snattat nyligen, fast inte med flit. Jag råkade missa att blippa en liten grej för 39 kronor, och jag skäms fortfarande … ☺️

(Nefer) Hej, jag heter Nefer och jag är en snattare.

(Alla) Hej Nefer!

… Nä, jag lovar, jag gör inte om det.

Men äta massor av glass och ljuga om min ålder, det tror jag inte jag tänker sluta med. 👍

Kyllan56
7/4/15, 11:54 PM
#13

Hej Nefer!😂Hahaha… Så förargligt, men det är lätt hänt! Glass är en svaghet, så den slinker ner. Har precis köpt mig en glasmaskin så jag kan göra lite nyttigare glass.🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Tarotstollan
7/4/15, 11:58 PM
#14

#12. Du är inte ensam om att glömma  pipa grejer i mat affären! Jag råkade "glömma" vid 2 tillfällen med nagellack, det gick inte att pipa dem i apparaten och jag slängde ner dem i vagnen och sen kom jag inte ihåg dem innan jag skulle packa ner varorna och då var jag redan utanför kassorna. Det rörde sig om 10 kr styck! Alltså 30 kr sammanlagt! 😇

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
7/4/15, 11:58 PM
#15

Mm, härligt! Jag vill också ha en glassmaskin … hmmm… det var en toppenbra idé! ☝️

Amandla
7/5/15, 12:07 AM
#16

Skaffa en lite större maskin på en gång då Nefer. En vanlig variant i handeln är en liten maskin som ger ca 3 dl glass, det är ju ingenting särskilt i en familj. Välj en som klarar bortemot en liter på en gång. Jag har tre glassmaskiner, en stor handvevad som jag haft i över 20 år, en mindre modell av den som jag köpte helt ny på loppis för en tjuga, och så en liten som jag skrev om först. Den är eldriven. 

Det går snabbast och är enklast med en eldriven maskin och den glassen kan man äta direkt, fast känns ju förstås mer miljövänligt med en handdriven, och den glassen behöver stå i frysen ett par timmar för att få rätt konsistens. Om man nu inte gillar mjukglass förstås!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[NeferNefer]
7/5/15, 12:13 AM
#17

Aha, tack, Amandla!! Där fick jag lite att tänka på minsann! 👍

Marr
7/5/15, 7:18 AM
#18

Kyllan, Amandla & Tarotstollan Grattis!!!🏆🌺🌺

Som sagt… min intuition har tagit semester…jag trodde du druckit ett par glas vin jag och du blivit lite "slirig" så här på lördagskvällen…😃😊

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[NeferNefer]
7/5/15, 10:02 AM
#19

Marr: hahaha, det vore något! Nej, jag dricker faktiskt inte alkohol alls, inte ens för att synda lite. 😊

Marr
7/5/15, 10:25 AM
#20

#19 Ja hihihi se där bara…Intuitionen har inte bara tagit semester, den verkar ha "gått i ide" också…😉

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
[NeferNefer]
7/5/15, 11:03 AM
#21

Min intuition har tagit semester … 🤪

Kyllan56
7/5/15, 11:38 AM
#22

Tack Marr!🌺

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Limewear
7/5/15, 5:31 PM
#23

Ätit glass…

[NeferNefer]
7/5/15, 6:30 PM
#24

Grattis, limewear! 🥳

Limewear
7/5/15, 6:59 PM
#25

Tack NeferNefer 🙂

Upp till toppen
Annons: