Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1342 ggr
Amandla
7/4/15, 2:32 PM

Hur lyckas du med intuitionsövningarna på Healing?

Jag har märkt att jag har lättare att pricka in rätt svar om jag är bland de allra första som svarar på en övning. Är det många som redan svarat när jag  ska känna in övningen så är det alltför ofta som jag klickar på det alternativ som fått flest röster, vilket ju inte alltid är detsamma som rätt 😛

Om det är många alternativ att välja på (fler än 5-6) blir det svårare för mig, särskilt om varje alternativ består av flera delar, typ vit + grön, vit + blå och så vidare.

Jag ser ofta bilder och färger, eller får en bokstav till mig när jag jobbar med intuitionen. Häromdagen i en övning på Övernaturligt skulle svaret vara "chokladask". Jag kände bokstaven M så jag klickade på alternativet "smörgås" eftersom det var enda alternativet med ett M i. Senare fick jag veta i tråden att det var en chokladask från Marabou… 🎧 

Hur fungerar det för er? Har ni något särskilt sätt att ta er an övningarna och oftare lyckas?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
VildaVittra
7/4/15, 2:39 PM
#1

Jag använder logik och det jag vet om persontypen. Som "Det där är ingen schäfermänniska" osv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Amandla
7/4/15, 2:42 PM
#2

När det är en fråga som "vad hette min farmorsmor" då? Då  finns det ju ingen som helst logik, eller hur menar du?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
VildaVittra
7/4/15, 2:47 PM
#3

#2 Då får man fundera på i vilken ordning personen lägger alternativen. Jag har faktiskt ganska hög rättgissningsstatistik.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Amandla
7/4/15, 2:56 PM
#4

#3 Jag varvar alltid ordningen för mina svarsalternativ…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
The_pearl
7/6/15, 1:00 AM
#5

Jag får ibland upp jättetydliga bilder, sen får jag ingenting alls. Kan få färger osv. Tycker också det är mycket enklare när man är bland de första. Får jag inte fram någonting alls går jag rätt å slätt på känslan. Logik kör jag aldrig på! Läser iaf alltid frågan först, utan att läsa svaren, ibland kan blicken dras till ett svar i smeten, å då litar jag på att det är rätt. Och oftast är det så. Får jag inget till mig så läser jag svaren och försöker känna in en gång till! :)

MissClue
7/6/15, 12:10 PM
#6

jag går mest på känslan, ibland logiken :)

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Tant Grön
7/7/15, 10:06 AM
#7

Jag brukar blunda och försöka se svaret innan jag går in och tittar på frågan. Då kan jag se t.ex. en färg, material, ett djur eller liknande. Periodvis har jag väldigt bra intuition, men ibland ser jag ingenting.

majlar
7/10/15, 9:58 AM
#8

Jag läser frågorna först, sen ser jag svaret det första, jag ser. Oftast är det så, men många gånger är ju det helt fel.

Indiania
7/10/15, 10:00 AM
#9

Jag brukar oftast känna i magen när det blir rätt!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Amandla
8/27/20, 11:46 AM
#10

Puff 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
8/28/20, 1:16 AM
#11

Jag försöker känna in något men för det mesta blir det fel val ändå.
Ibland kan det gå bra och det mesta blir rätt men sen kommer det en period när ingenting är rätt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
8/28/20, 9:51 AM
#12

Oftast en känsla. Ser inget speciellt. Utan jag bara får en känsla, jag dras till något,

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: