Annons:
Etiketthealing-önskas-ges
Läst 852 ggr
Burpee
2015-07-02 16:58

Heala en katt på distans?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av mina katter  mår inte så bra, och vi (jag och veterinärer) kan inte hitta felet. Så jag skjuter i från höften och kollar här om du på något sätt kan se/känna/hitta var problemet sitter?
Han har inte fyllt två ännu och jag har haft honom sedan han föddes. Han var den minsta i kullen och var därför också lite efter i starten, men efter jag stödutfodrat honom så växte han snabbt om sina syskon. Han är den snällaste katt jag haft och alla de andra är kompis med honom. 
Strax innan midsommar började han halta lite smått på ena framtassen, men där fanns inget och han ömmade inte och efter ett tag var hältan borta..någon dag senare kom han in och nästan släpade ena bakbenet under sig och nästan somnade i matskålen.. Han gick två steg, och la sig ner.. gick två steg och la sig ner..med en väldig tight bakdel.. Körde såklart med honom till en mindre veterinärstation som inte kunde se något fel, katten hade ingen feber, inte ont någonstans, slemhinnor och ögon var fina.. men vet uteslöt inte en allergisk reaktion så han sprutade Burpee (katten) med kortison och B-vitamin samt skrev ut recept på kortisontabletter. 
Jag ville ha ett andra utlåtande så jag ringde en klinik och fick tid dagen efter. Då röntgade vi honom, tog blodprover och tempen. Ingen feber, inga konstigheter på provsvaren och på röntgen syntes endast lite träck i tarmen.. Det var allt. 
Så vi gav honom laxermedel..och ett tu tre..så lossnade proppen i tarmen och fem stenhårda kluttar kom ut. Jag skulle fortsätta på kortisonen ordineringen ut. 
Jag fick en ny katt. Pigg och glad och visade inga tecken på att ha ont.. 
Och så igår var han plötsligt lite tröttare vid frukosten..och gick ut nästan direkt. Trodde först att det hade med värmen (som vi äntligen fått) att göra men så kom han hem 1 1/2 h senare med jättekonstig ställning på huvudet.. Han har liksom hakan in mot halsen.. Om du kan hästar så om du tänker dig en häst som hålls alldeles för hårt i handen så den nästan biter sig i bringan.. 
Loa Falkmans paranta hållning är också en liknelse.. 
Så jag åkte in med honom igen.. kaliumprov tog vi denna gång också, men det var också normala värden, han har ingen feber och inte ont.. det går att lyfta huvudet uppåt och åt sidorna.. Laxermedel fick han och tarmen tömdes med hjälp av det.
Så nu går jag här hemma och svär högt att jag inte kan prata med honom.. jag vill så gärna veta vad det är som hänt så att jag kan hjälpa honom till rätt hjälp. 
Han är ute i dag, ligger på olika ställen i skuggan, försökt anfalla ett par skator och han äter.. så rent allmänt ger han ett piggt och normalt intryck.. men det är något som stör honom.. 
Om inte du har möjlighet att hjälpa mig skulle jag bli jättetacksam om du kunde rekommendera mig någon annan här. 

Förlåt för min följetång men jag vill bara min katts bästa. Skicka lite härligt läkande energier. Tack 
/Anna
<3

Jag bifogar en bild på honom tagen idag där du kan se att han inte riktigt ligger som en katt ska..

MISTAKES are 

PROOF that you are

TRYING

Annons:
VildaVittra
2015-07-02 17:15
#1

Har dom testat honom för dom fästingburna sjukdomarna?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Burpee
2015-07-02 21:44
#2

#1 Japp. Han har testats för allt.  Tro mig, det var en tanke som jag hade direkt iom att jag tagit ett par fästingar på honom. Hans provsvar var tack och lov negativa. Jag har även fått veta att det är mycket ovanligt med fästingburna sjukdomar på katt. 
Tack för att du tog dig tid att svara VildaVittra 🙂

MISTAKES are 

PROOF that you are

TRYING

allhealing
2015-07-03 00:03
#3

Är han öm om du masserar lätt där vänster framben möter kroppen 5-6 cm upp från där benet slutar? Om du masserar så du når 3 cm in i kroppen?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Burpee
2015-07-03 06:59
#4

#3 Tusen tack för tipset. Jag ska verkligen testa detta 👍

MISTAKES are 

PROOF that you are

TRYING

MissPagancat
2015-09-24 20:43
#5

Jag ville bara höra hur det gick med lilla Burpee?

)O(

Upp till toppen
Annons: